گروه : مطالب ویژه /

شناسه: 8395

10 فروردین 1403 16:52

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

معاون اجتماعی سپاه نینوا استان گلستان: چهره پنهان برخی مناطق و محلات ما در شان انقلاب ما نیست

ما باید برای امور جهادی خود در موضوع کاهش آسیب های اجتماعی، نقش تعریف کنیم، امروزه الگوی غربی در حال جواب دادن برای آنهاست، الگویی که برگرفته از باورهای ماست و این قابل رصد است.

به گزارش قابوس نامه به نقل از  گلستان ما، حجت الاسلام علیرضا ریاحی معاون اجتماعی سپاه نینوا استان گلستان در دوره توانمندسازی فعالین جهادی گلستان اظهار کرد: خطاب به جهادگران در گام دوم انقلاب نشان دهنده امید رهبر معظم انقلاب به شما جوانان که در اصلاح جامعه و رفع فقر و محرومیت هایی که در جامعه وجود دارد و در شان جامعه و کشور ما نیست، بتوانید نقش داشته باشید.

وی افزود: همه انبیا، اولیاء و اوصیای الهی همگی برای یک اتفاق تلاش کرده اند و جان خود را داده اند و آن تحقق تمدن بزرگ اسلامی است و ما هم به دنبال این هستیم و همه چشم انتظار آن ذخیره الهی هستند که این امر محقق شود. این تمدن بزرگ را مردم شکل می دهند و نمی توان به دنبال آن تمدن بزرگ باشیم و مردم و چالش های پیش روی آن مردم و جامعه را نبینیم.

حجت الاسلام ریاحی با اشاره به نگاه خدماتی گروه ها در عرصه های جهادی بر تربیت اشخاص و افراد در کنار آن خدمات تاکید کرد و گفت: هر چه جلوتر می رویم آسیب در حال افزایش است.

وی با اشاره به برخی آسیب های اجتماعی که استان گلستان را با این بنیه فرهنگی و تاریخی تهدید می کند، اذعان کرد: این چهره پنهان برخی مناطق و محلات ما در شان انقلاب ما نیست.

معاون اجتماعی سپاه نینوا گلستان با قابل تقدیر دانستن اقدامات عمرانی و خدماتی در این مناطق از سوی گروههای جهادی، گفت: همانطور که حضرت آقا فرمودند باید در کاهش آسیب های اجتماعی نقش آفرین باشیم.

حجت الاسلام ریاحی اذعان داشت: دشمن بسیار، دقیق، هنرمندانه و زیرکانه عمل می کند و تمام مخاطبین در گروه های مختلف با برنامه های خاصی از جمله بازی، البسه، خوراک، موسیقی ، ورزش و مواد افیونی و هر آنچه فکرش را کنید در تیررس  دشمن قرار دارند.

وی اذعان داشت: ما باید برای امور جهادی خود در موضوع کاهش آسیب های اجتماعی، نقش تعریف کنیم، امروزه الگوی غربی در حال جواب دادن برای آنهاست، الگویی که برگرفته از باورهای ماست و این قابل رصد است.

ریاحی تصریح کرد: تشکل ها و سازمان های مردم نهادی که در حال فعالیت و رشد هستند الگوهای برگرفته از باورهای ما را پیاده می کنند اما از ما جلوترهستند.

وی با عنوان اینکه دانشگاه ها برگرفته از یک حرکت خیریه است که شکل داده شده، گفت: این همان نمودار وقفی است که ما داریم.

معاون اجتماعی سپاه نینوا گلستان، افزود: طبق یک مستند در انگلستان بالغ بر320 هزار بی خانمان وجود دارد که همه این ها تحت حمایت خیریه ها و سازمان های مردمی نهادی است که در این کشور فعالیت می کنند.

حجت الاسلام ریاحی با اشاره به این که این سازمان های مردم نهاد در آنجا برای تعالی خودشان، اما در کشور ما برای آسیب های اجتماعی بنا شده اند، افزود: ما باید این بخش را در عرصه های جهادی در نظر بگیریم که چه کار زیرساختی می توان برای رفع این قبیل مشکلات انجام داد.

لزوم ایده پردازی متناسب با مناطق و حاشیه های شهر از جمله مواردی بود که حجت الاسلام ریاحی بر آن تاکید کرد و گفت: در بسیاری از موضوعات اجتماعی نیاز به برنامه ریزی و اقدام است.

وی ضمن ابراز امیدواری به همکاری بیشتر قشر دانشجو و جهادگران در عرصه های کاهش آسیب های اجتماعی یادآور شد: معاونت اجتماعی نیز تلاش می کند در این راستا اقدامات تسهیل گری را در مسیر فعالیت های جهادی داشته باشد.

 

انتهاي پيام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو