گروه : مطالب ویژه /

شناسه: 8468

09 فروردین 1403 15:25

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

رهبر معظم انقلاب در دیدار مردم قم: شهید سلیمانی هم شجاع و هم با تدبیر بود

رهبر معظم انقلاب بیان داشتند: شهید سلیمانی هم شجاع و هم با تدبیر بود. فکر و تدبیر می کرد و منطق برای کارهایش داشت. این شجاعت و تدبیر فقط در میدان نظامی هم نبود و در میدان سیاست هم هینطور بود. از همه این موارد بالاتر با اخلاص بود. این ابزار شجاعت و تدبیر را برای خدا خرج می کرد.

به گزارش قابوس نامه به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  هزاران نفر از مردم قم، صبح امروز و در آستانه سالگرد قیام 19 دی با حضور در حسینیه امام خمینی(ره) با رهبر معظم انقلاب دیدار کردند.

گزیده‌هایی از بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای را در ادامه می‌خوانید:

ـ مردم سراسر کشور چشمشان به مردم قم است. در روز 19 دی به مناسبت آن حادثه بسیار مهم و تاریخ‌ساز

ـ درباره 19 دی باید درس بگیریم. اکثر شما آن روز را ندیدید ولی خاطره‌اش زنده است که ما از آن خاطره باید درس بگیریم.

ـ به خاطر دفاع از مرجعیت و رهبر عظیم‌الشان انقلاب مردم قم به خاطر دفاع از ایشان در مقابل نیروهای مسلّح و بی‌رحم رژیم طاغوت سینه سپر کردند.

ـ مردم با دست خالی آمدند. چه چیزی آن‌ها را به وسط میدان کشاند؟ ایمان و غیرت دینی.

ـ همان حرکت، منشاء یک انقلاب بزرگ شد. حرکتی که به خاطر غیرت دینی انجام شد خدا به آن برکت داد و ادامه پیدا کرد و پشت سر هم،‌ اربعین‌ها مردم را به وسط میدان کشاند و امام بزرگوار هم رهبری کرد و منتهی شد به قیام عظیم سال بعد یعنی بهمن 57

ـ می‌توان به برکت ایمان و غیرت دینی کارهای مهمی انجام داد. آن روز مردم دستشان خالی بود ولی امروز دست ما پر است و مجهز است در برابر زورگویان عالم.

ـ نگذاریم درس 19 دی فراموش شود. چه مسئولین تبلیغاتی کشور، چه علمای معظّمی که در قم و سایر مناطق هستند. چه جوان‌های فعال در حوزه فرهنگی چه آحاد مردم. نگذارید این درس بی‌نظیر که جلوی چشم ما اتفاق افتاد فراموش شود.

ـ درس شروع مظلومانه متکی به ایمان و غیرت دینی و برکتی که خدای متعال به اینطور حرکات می‌دهد و این حماسه عظیم را پشت سر هم ایجاد کرد.

ـ خداوند در قرآن، این نکته را که فراموشی به سراغ ما نیاید،‌ به مناسبت امم گذشته تکرار کرده است.

ـ بنی‌اسرائیل یک روزی آنچنان قدرت معنوی پیدا کردند که با این که زن و فرزندانشان زیر شکنجه فرعون بودند توانستند فرعون را مغلوب کنند تا اینکه خدای متعال راه را برای آن‌ها باز کرد و فرج را با غرق فرعون به آن‌ها عطا کرد.

ـ همین بنی‌اسرائیل بعد از مدتی با گذشت زمان از آن حالت اول خارج شدند. دل‌ها سنگین شد و آن توکل و اعتماد به خدا و آن صبر و استفامت را از دست دادند. 

ـ جوان مومن و پایبند به انقلاب از ابتدای انقلاب خیلی بیشتر است. ناراضی نیستیم اما مراقب باشید راه درست طی شود. این درس بزرگ و قرآنی که خدای متعال کمک می‌کند؛ این درس را فراموش نشود.

ـ درباره این شهید عزیز، حاج قاسم سلیمانی. درباره شخصیت خود او این روزها خیلی درباره این رفیق خوب و عزیز و شجاع و خوشبخت ما که به ملکوت اعلی پیوست خیلی صحبت‌ شده و حرف‌های درستی هم گفته شده.

ـ اولاً شهید سلیمانی هم شجاع بود و هم باتدبیر بود. صرفاً شجاع نبود. برخی شجاعت دارند امّا تدبیر و عقل لازم را ندارند. برخی اهل تدبیر هستند امّا اهل اقدام و عمل نیستند و دل و جگر اقدام را ندارند. این شهید عزیز هم دل و جگر داشت و به دل خطر می‌رفت و ابایی نداشت. در دوران دفاع مقدس هم خودش و لشکرش اینطور بودند. 

ـ هم اینکه باتدبیر بود. منطق داشت برای کارهایش. این شجاعت و تدبیر توامان،‌ فقط هم در میدان نظامی نبود. در میدان سیاست هم اینطور بود. بنده بارها به دوستان فعال در عرصه سیاسی این را می‌گفتم درباره رفتارها او و کارهای او. در عرصه سیاست هم شجاع بود هم با تدبیر. سخنش اثرگذار بود.

ـ از همه این‌ها بالاتر، اخلاص او بود. این ابزار شجاعت و تدبیر را برای خدا خرج می‌کرد. اهل تظاهر نبود. تمرین کنیم اخلاص را در خود ایجاد کنیم.

ـ هم یک فرمانده جنگاور مسلط بر عرصه نظامی بود هم در عین حال به‌شدت مراقب امور شرعی بود.

ـ در میدان جنگ گاهی افراد،‌ حدود الهی را فراموش می‌کنند و می‌گویند وقت این حرف‌ها نیست. او مراقب بود. جایی که نباید سلاح به‌کار گرفته شود به کار نمی‌برد و مراقب بود به کسی تعدّی نشود. احتیاط‌هایی می‌کرد که معمولاً در عرصه نظامی کسی انجام نمی‌دهد.

ـ به دل خطر می‌رفت امّا مراقب حفظ جان سربازانش و همکارانش بود.

در حال تکمیل....

 

 

نویسنده :

نظرات
آرشیو