گروه : مطالب ویژه /

شناسه: 8501

29 اسفند 1402 17:34

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

وحدت و همبستگی در برنامه های دهه فجر تجلی پیدا کند

فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس گفت: با توجه به شرایط متطقه ای،جهانی و کشوری و هجمه های مختلف دشمن در دلسردی مردم، باید در برنامه های امسال دهه فجر همبستگی و انسجام مردمی تجلی پیدا کند.

به گزارش خبرگزاری قابوس نامه از گنبدکاووس عبدالقدیر کریمی ظهر امروز در کار گروه تخصصی فرهنگی اجتماعی، ستاد دهه فجر و سلامت و بانوان اظهار کرد: انقلاب اسلامی سبب سرافرازی و عزت مردم ایران شده و مردم نیز با حمایت های خود و حضور در همه صحنه های انقلاب اقتدار نظام جمهوری اسلامی را رقم زدند.
وی افزود: با توجه به سیاست های ابلاغی و برای کاهش ساعات جلسات، برگزاری جلسات کارگروه تهصصی فرهنگی اجتماعی، سلامت بانوان و خانواده ادغام شده است.
فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس ادامه داد: برنامه های امسال دهه فجر به گونه ای برگزار شود که همبستگی و انسجام مردمی در آن تجلی پیدا کند.
وی خاطر نشان کرد: مدیران تلاش کنند تا از برنامه های تکراری جلوگیری شده و از اجرای برنامه های بی محتوا و طولانی  خودداری شود.
950 گلستاتی دیالیزی هستند
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان گنبدکاووس گفت: در حال حاضر 950 نفر گلستانی دیالیزی هستند و نیاز به پیوند کلیه دارند.
به گزارش خبرنگار قابوس نامه از گنبدکاووس فرهاد بدیعی عصر امروز در کارگروه تخصصی سلامت اظهار کرد: سالانه افراد زیادی در کشور و استان دچار مرگ مغزی شده و می توان از اعضای آنها برای پیوند به اعضای بیمار و نیتزمند عضو استفاده کرد.
وی با اشاره به عدم فرهنگ سازی مناسب در این زمینه افزود: متاسفانه هنوز فرهنگ سازی کاملی در این زمینه نشده و مردم احساس می کنند تنها مر کردن فرم و دریافت کارت اهدا عضو کفایت می کند.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گنبدکاووس ادامه داد: جسد فرد مرگ مغزی شده می تواند یک تا هشت نفر را از مرگ با پیوند اعضا و یک تا 53 نفر را از معلولیت نجات دهد.
وی خاطر نشان کرد: فرهنگ سازی خانواده برای اهدای عضو به افراد نیازمند و رضایت آنها در زمان مرگ مغزی در نجات جان بسیاری از بیماران نیازمند تاثیر بسزایی دارد.

نویسنده :

نظرات
آرشیو