گروه : مطالب ویژه /

شناسه: 8509

29 اسفند 1402 13:47

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

ضرر فارغ التحصیلان ورودی 91 دانشگاه فرهنگیان را چه کسی پاسخگو است؟

رتبه بندی فرهنگیان از اول مهرماه امسال اجرا شد و این در حالی است که فارغ التحصیلان ورودی 91دانشگاه فرهنگیان  متضرر شده و در این رتبه بندی به جایگاه و حق مسلم خود نرسیدند.

به گزارش خبرنگار قابوس نامه و به نقل از یکی از فارغ التحصیلان ورودی 91 دانشگاه فرهنگیان شهرستان گنبدکاووس، تعدادی از دانشجویان ورودی  سال 91 دانشگاه فرهنگیان گنبدکاووس از اول مهرماه سال 95 شروع به کار کردند اما تاریخ فارغ التحصیلی آنها 95/7/10 ثبت شده است.

وی ادامه داد: طبق شیوه نامه جدید رتبه های پایه ، ارشد، خبره و عالی که بعد از تاریخ 98/7/1 گرفته شود فاقد اعتبار بوده و حذف خواهد شد و فارغ التحصیلان این دانشگاه که تاریخ فارغ التحصیلی آنها بعد از این تاریخ است رتبه ای که در مهرماه و به دلیل حضور سه ساله در مناطق محروم اخذ کردند(در تاریخ 98/7/10) از بین می رود و با توجه به شرایط جدید فقط مبلغ رتبه بندی به حقوق آنها اضافه خواهد شد.

این دانشجو متضرر خاطر نشان کرد: متاسفانه تعدادی از دانشجویان که تاریخ فارغ التحصلی آنها 95/7/10 درج شده در رتبه یک قرار گرفته اما اگر تاریخ فارغ التحصلی آنها اول مهرماه درج میشد علاوه بر مزایای سه ساله حضور در مناطق روستایی و محروم در رتبه 2 قرار گرفته و افزایش حقوق شامل حال آنها میشد.

به گفته یکی دیگر از دانشجویان این دانشگاه برای برخی از ورودی های 91 تاریخ فارغ التحصلی به درستی و اول مهرماه سال 95 درج شده اما تاریخ فارغ التحصلی تعداد دیگر از دانشجویان 95/7/10 زده شده و در ذهن ما این سوال پیش آمده که همه این دانشجویان با هم و در یک کلاس درس خوانده و فارغ التحصیل شدند اما چرا تاریخ فارغ التحصیلی یک عده متفاوت است.

وی افزود: زمانی که ما شروع به کار کردیم اول مهرماه بوده پس چرا تاریخ فارغ التحصیلی ما 10 مهرماه درج شده است؟

دانشجوی دیگری در گفت و گو به خبرنگار ما گفت: زمان اتمام تحصیل ما 31 شهریور سال 95 بود اما متاسفانه طبق قصور مسئولان دانشگاه تعداد کل واحدهای اخذ شده به حد نصاب نرسیده و آنها در همان مدت 10 روز یک درس رو به صورت معرفی به استاد به دانشجویان اعلام کردند و در آخر تاریخ فراغت را 95/7/10 برای تعدادی در نظر گرفتند.این کوتاهی از طرف مسئولان مربوطه بوده و باید پاسخگو و رفع این مشکل باشند.

وی ادامه داد: این قصور و مشکل تنها برای تعدادی از دانشجویان دانشگاه فرهنگیان گنبد کاووس و گرگان بوده و در سایر استان ها این مشکل وجود ندارد و کم دادن واحد درسی به دانشجویان در ترم های گذشته  سبب این مشکل شده که در ترم آخر مسئولان متوجه این موضوع شدند.

وی گفت: درج این تاریخ فارغ التحصیلی سبب مشکلاتی در اجرای رتبه بندی و حتی بازنشستگی ما خواهد شد.

دیگر دانشجوی معترض به این تاریخ فارغ التحصیلی درج شده توسط دانشگاه فرهنگیان گفت طی ارتباطی که با دکتر حسین خینفر رئیس دانشگاه فرهنگیان کشور داشتم وی اظهار کرد: در زمان فراغت از تحصیل این دانشجویان در سال 95 بنده مسئولیت این دانشگاه را عهده دار نبودم و این مشکل مستلزم بررسی پرونده ها است که دستور فوری به دکتر روشندل معاون آموزشی دانشگاه فرهنگیان کشور برای حل مشکل داده شد.

دانشجو افزود: در مکاتبات انجام شده با معاون آموزشی دانشگاه فرهنگیان کشور نیز اعلام شد روز شنبه جلسه برگزار و این مشکل مورد بررسی قرار گرفته و تصمیمات آن به اطلاع خواهد رسید.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو