گروه : مطالب ویژه /

شناسه: 8543

31 فروردین 1403 10:07

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

دکترای روابط بین الملل: سردار سلیمانی مغز متفکر قدرت نرم در خاورمیانه بود

دکنرای روابط بین الملل دانشکده وزارت خارجه گفت: سردار سلیمانی در عمل اخلاص داشت و دور از هرگونه رانت های سیاسی و اقتصادی بوده و مغز متفکر قدرت نرم در خاورمیانه بود.

به گزارش خبرنگار قابوس نامه  از گنبدکاووس عبدالرضا بای ظهر امروز در همایش بررسی جنایات آمریکا علیه مردم ایران با محوریت ترور سردار سلیمانی در دانشگاه شمس اظهار کرد: در تاریخ کشور ایران شخصیت هایی که استراتژیست باشند محدود بودند زیرا طراحان و استراتژیست ها افراد خاص در حوزه های مختلف سیاسی فرهنگی اقتصادی و اجتماعی هستند و سردار سلیمانی یک استراتژیست در جنگ های نامنظم و دارای قدرت شبکه ای در خاورمیانه بود.

وی با اشاره به رواج رانت های اقتصادی توسط برخی مسئولان کشوری افزود: متاسفانه در سالهای اخیر شاهد گسترش رانت های اقتصادی و استفاده از منافع اقتصادی نامتعادل در بین برخی مسئولان هستیم و رد صلاحیت یک سوم کاندیداهای مجلس شورای اسلامی نشان بارزی از این پدیده در کشور است.

دکترای روابط بین الملل دانشکده وزارت امور خارجه ادامه داد: در این شرایط پاکدستی و اخلاص سردار سلیمانی در جهان مشخص شد و سبب شد تا به یکی از  چهره های ملی تبدیل شود.

وی با بیان اینکه آمریکا فعالیت های عمیقی علیه اسلام و شیعه در جهان انجام می دهد خاطر نشان کرد: در آمریکا کرسی های تخصصی برگزار می شود و به دانشجویان کشورهای مختلف بورس تخصصی می دهند تا درباره "اسلام شناسی با تکیه بر شیع و یا اهل سنت" مطعالعات و پروژه های عمیق انجام دهند.

بای گفت: با این اوضاع ما نیز باید نشست های و فعالیت های علمی مختلفی را درباره سردار سلیمانی مغز متفکر جنگ نرم خاورمیانه برگزار کنیم تا ابعاد شخصیتی و ایده های متفکرانه او در جنگ های نرم را بشناسیم.

وی درباره موضع آمریکا نسبت به ایران افزود: موضع آمریکا نسبت به ایران  و موضع ایران نسبت به آمریکا یک موضع سیاسی است و مفاهیم حقوقی در این موضع بر اساس سلایق تعریف می شود.

دکترای روابط بین الملل دانشکده وزارت امور خارجه خاطر نشان کرد: بر اساس این موضع شهادت سردار سلیمانی توسط آمریکا  از نظر ما یک اقدام تروریستی است اما از نظر آنها یک اقدام پیشگیرانه و دفاعی بوده است.

کشورهای اسلامی باید پیمان دفاعی مشترک بین خود منعقد کنند
امام جمعه اهل سنت نگین شهر در این همایش اظهار کرد: امت اسلامی در کشورهای جهان اسلام برای متحد شدن و دفاع خود باید پیمان دفاعی مشترک منعقد کنند تا از حرکات جنگی دشمن مصون باشند.

آخوند ابوبکر خوجملی افزود: تمام مشکلات مسلمانان جهان اسلام با انعقاد این پیمان و وحدت و یکی شدن حل می شود.

وی ادامه داد: پیام شهادت سردار سلیمانی در کشوری که به عنوان میهمان دعوت شده بود این است که باید قدر امنیت و استقلال کشور خود را بدانیم و همه برای تقویت آن تلاش کنیم.

مام جمعه اهل سنت نگین شهر گفت: ترور سردار سلیمانی نشانه قدرت آمریکا نیست بلکه ضعف و زبونی این کشور استعمارگر را می رساند که توان مقابله رودررو با سردار سلیمانی را نداشت.

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی گلستان در این همایش اظهار کرد: آمریکا از سالهای قبل از پیروزی انقلاب با اجرای کودتای 28 مرداد ، تشکیل ساواک ، دخالت در امور کشور و غیره جنایت های خود را در ایران انجام داد.

حجت الاسلتم جلال عراقی افزود: در این سالها نیز با جنایت های مختلف سعی در  تسلط بر ایران دارد که با مقاومت و ایستادگی مردم مواجه شده است.

وی ادامه داد: تلاش کنیم تا فرزندانی تربیت کنیم که فداکار و غیرتمند باشند و بتوانند از نظام جمهوری اسلامی در مقابله با جنایت های آمریکا دفاع و ایستادگی کنند.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو