گروه : مطالب ویژه /

شناسه: 8579

08 اردیبهشت 1403 09:37

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

با حضور رئیس دفتر رئیس جمهور افتتاح شد؛ نخستین و بزرگترین زنجیره تولید تخم مرغ کشور و خاور میانه در گنبدکاووس

امروز با حضور رئیس دفتر رئیس جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری و هیئت همراه، استاندار گلستان،رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان ،فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس و دیگر مسئولان استانی و شهرستانی بهره فاز نخستین و بزرگترین زنجیره تولید تخم مرغ خوراکی کشور و خاورمیانه در شهرستان گنبدکاووس به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار قابوس نامه از گنبدکاووس مختار مهاجر در این مراسم اظهار کرد: فاز نخست مجموعه زنحیره کامل تولید مرغ و تخمم مرغ شرکت کاسپین طلایی چیکا با سرمایه گذاری 390 میلیارد تومان و اشتغالزایی 285 نفر با حضور مسئولان ارشد کشوری و استانی افتتاح شد.

وی افزود: این مجموعه یک زنجیره کامل تخم مرغ از ابتدا تا مرحله تولید است که در توسعه، تولید و اشتغالزایی جوانان و مهمتر از آن در صادرات منطقه و کشور نقش بسزایی دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان ادامه داد: احداث واحد پرورش مرغ تخم گذار به ظرفیت سه میلیون قطعه، واحد پرورش پلت به ظرفیت 900 هزار قطعه، ساخت و احداثدکارخانه خوراک دام به ظرفیت 800 تن در روز، احداث واحد پرورش مرغ مادر به تعداد 100 هزار قطعه ،دامداری صنعتی 10 هزار راسی از تولیدات این مجموعه و سرمایه گذار خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: همچنین این سرمایه گذار احداث گلخانه هیدروپونیک را نیز در دستور کار خود دارد که بزودی انجام می شود.

مهاجر گفت: تاکنون برای فاز نخست این مجموعه 390 میلیارد تومان هزینه شده و حدود 300 میلیارد تومان دیگر برای تکمیل این پروژه نیاز است.

256 پروژه عمرانی و اقتصادی در گنبدکاووس کلنگ زنی و بهره برداری رسید

فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس در مراسم متمرکز افتتاح و کلنگ زنی پروژه های دهه فجر شهرستان گنبدکاووس اظهار کرد: امروز 256 پروژه عمرانی تولیدی اقتصادی و اشتغالزا شهرستان با اعتبار 10هزارو 166 میلیارد ریال و اشتغالزایی حدود بیش از 900 نفر کلنگ زنی و یا به بهره برداری رسید.

photo ۲۰۲۰ ۰۲ ۰۷ ۱۲ ۴۵ ۱۴

وی افزود: 70 درصد پروژه های دهه فجر قابل افتتاح و یک سوم پروژه های استان گلستان مربوط به گنبدکاووس است.

عبدالقدیر کریمی مهمترین موفقیت شهرستان را حضور سرمایه گذاران استانی و کشوری در گنبدکاووس برشمرد و گفت: بالاترین مشارکت بخش خصوصی در استان و کشور در گنبدکاووس انجام شده و تلاش ما این است تا شرایطی فراهم کنیم که سرمایه گذاران بتوانند با سرمایه گذاری اشتغال و تولید را افزایش دهند.

مقاومت و پیروی از ولایت فقیه رمز پیروزی ما در برابر دشمن است
امام جمعه گنبدکاووس در این مراسم اظهار کرد: دشمن سعی دارد تا با فشار و تحریم اقتصادی کشور را به زانو درآورده و آنها بتوانند بر ایران اسلامی تسلط کنند.

photo ۲۰۲۰ ۰۲ ۰۷ ۱۴ ۰۹ ۵۱

حجت الاسلام محمود ترابی افزود: تنها رمز موفقیت و پیروزی ما در برابر دشمن استفاده از ادبیات مقاومت، پیروی از مقام معظم رهبری و ولایت فقیه و تکیه بر فرهنگ ایثار و شهادت است.

وی با اشاره به سرمازه گذاری بیش از هزار میلیارد تومان در شهرستان گفت: افتتاح و بهره برداری بیش از 70 درصد پروژه ها نشان خوبی از توسعه است و امید داریم با همکاری بخش خصوصی بتوانیم نرخ بیکاری شهرستان را کاهش دهیم.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو