گروه : مطالب ویژه /

شناسه: 8625

10 فروردین 1403 10:17

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

36 نفر در گنبدگاووس مشکوک به کرونا هستند

سرپرست مرکز بهداشت شهرستان گنبدکاووس گفت: تاکنون 36 نفر مشکوک به ویروس کرونا در بیمارستان پیامبراعظم(ص) گنبدکاووس بستری شدند و تحت درمان هستند

به گزارش خبرنگار قابوس نامه از گنبدکاووس عبدالرحیم پالیده ظهر امروز در جلسه اضطراری شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان اظهار کرد: بسیاری از افراد در کشور می توانتد مشکوک و یا ناقل این ویروس باشند و رعایت بهداشت فردی در کاهش شیوع این بیماری بسیار تاثیرگذار است.
وی افزود: تاکنون 36 نفر مشکوک به بیماری کرونا در بیمارستان پیامبر اعظم (ص) به عنوان بیمارستان شرق گلستان در بستری بیماران حاد تنفسی و مشکوک به کرونا بستری شدند و اگر تستی مثبت اعلام شود به اعضای خانواده این فرد آموزش های لازم انجام می شود و تاکید بر اینکه در خانه بمانند و با نخستین علائم تب،سرفه و بدن درد با مرکز بهداشت تماس بگیرند.
وی خاطر نشان کرد: تا امروز صبح هشت نفر مشکوک به کرونا و یا بیماران حاد تنفسی در بیمارستان فوت کردند که یک نفر از هموطنان گنبدی بوده و مابقی مربوط به شهرهای شرق گلستان است.
پالیده با اشاره به اینکه مردان نسبت به زنان بیشتر در معرض این بیماری هستند گفت: 58 درصد بیماران مشکوک به این بیماری مردان و 41 درصد خانمها بوده و میانگین سنین ابتلا بین 52 تا 59 سال است.
وی با بیان اینکه شهرستان گنبدکاووس وارد شرایط خاص،حساس و بحرانی شده است اظهار کرد: با توجه به شرایط خاص و حساس شهرستان گنبدکاووس ضدعفونی کردن معابر و سطوح شهری،بانک ها،ادارات از ضروریات است و بهتر است این ضدعفونی در ساعات آخر شب به علت کاهش تردد در داخل شهر انجام شود.
سرپرست مرکز بهداشت شهرستان گنبدکاووس اضافه کرد: از هرگونه تجمعات غیرضروری پرهیز شده و حدالامکان از حضور در مراسمات عروسی و ترحیم خودداری شود و بهداشت فردی توسط همه افراد جامعه رعایت شود.
وی با اشاره به قرنطیه شدن رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گنبدکاووس گفت: از دیشب علائم مشکوک به کرونا در دکتر بدیعی مشاهده شد و وی در حال حاضر در قرنطیه تا درمان قطعی به سر می برد.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو