گروه : مطالب ویژه /

شناسه: 8713

09 فروردین 1403 21:19

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

گنبدی‌ها فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند/ در راستا پیشگیری از افزایش شیوع کرونا برگزاری مراسمات عروسی و عزا لغو شود

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان گنبدکاووس گفت: به منظور پیشگیری از افزایش شیوع ویروس کرونا مردم شهرستان ضمن رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی از برگزاری هرگونه مراسمات عروسی و عزا پرهیز کنند.

به گزارش قابوس نامه به نفل از فارس ، فرهاد بدیعی ظهر امروز در جلسه اضطراری ستاد مقابله با کرونا شهرستان اظهار کرد: تا یک‌هفته گذشته شاهد کاهش روند بستری بیماران مشکوک به کرونا در شهرستان بودیم و تعداد بستری‌شدگان مشکوک به این بیماری تا هفته گذشته به 40 نفر رسیده بود.
وی با اشاره به عدم رعایت مردم به پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در شهرستان گنبدکاووس تصریح کرد: از هفته گذشته تعداد بستری‌شدگان مشکوک به بیماری کرونا افزایش یافته و تعداد این بیماران امروز به 80 نفر رسیده است.
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان گنبدکاووس با تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی توسط مردم ادامه داد: از مردم شهرستان تقاضا می‌شود به منظور پیشگیری از افزایش تعداد بیماران مشکوک به بیماری کرونا ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی از برگزاری هرگونه مراسمات عزا و عروسی پرهیز کنند و در مجموع از هرگونه تجمعات عمومی خودداری کنند.
* ورود خودرو و تجمع مردمی در اطراف دریاچه مصنوعی و پارک الغدیر ممنوع شد
فرماندار شهرستان گنبدکاووس در این جلسه اظهار کرد: سلامت مردم شهرستان اولویت ما بوده و ضمن اجرای تمامی مصوبات ستاد مقابله با کرونا کشور و استان ملاحظاتی برای تامین سلامت مردم و پیشگیری از افزایش تعداد بیماران مشکوک به این بیماری اعمال می شود.
وی تصریح کرد: در جلسه اضطراری ضمن بررسی شرایط شهرستان مصوب شد تا اطلاع ثانوی به منظور حفظ سلامت مردم و شهروندان تمامی رستوران ها و تالارهای برگزاری مراسمات عزا و عروسی تعطیل شود و در صورت برگزاری چنین مراسماتی با مالکین رستوران ها و تالارها برخورد قاطع قانونی شود.
عبدالقدیر کریمی ادامه داد: همچنین مصوب شد تمامی اماکن عرضه قلیان تعطیل و گشت‌های مشترکی توسط دستگاه‌های نظارتی مرتبط بر عدم بازگشایی آنها انجام شود.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش تعداد بیماران مشکوک به این بیماری در شهرستان ورود و خروج خودرو و تجمع عمومی در اطراف دریاچه مصنوعی و پارک الغدیر ممنوع شده و تا دو هفته آینده بازار هفتگی در شهرستان تعطیل است.
فرماندار شهرستان گنبدکاووس با اشاره به برگزاری امتحانات نهایی گفت: با توجه به برگزاری امتحانات  دانشگاه‌ها و مدارس موظف هستند نسبت به رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی اقدامات لازم را به عمل آوردند.
وی خاطرنشان کرد: به منظور حفظ سلامت مردم و پیشگیری از شیوع این بیماری تا دو هفته آینده  از برپایی چادرهای اهل سنت که رسم است در مراسمات عزا برپا می‌شود، جلوگیری شود.
کریمی بیان کرد: با همکاری مجموعه بهداشت و درمان و تمامی دستگاه‌های اجرایی مدیریت خوبی در زمان اوج شیوع بیماری کرونا در شهرستان انجام شد به طوری که عملکرد این شهرستان نسبت به دیگر شهرها عملکرد قابل قبول بوده و توانستیم این بیماری را کنترل کنیم.
وی با تاکید بر اجرای مصوبات ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا گفت: ضمن اجرای این مصوبات در راستای پیشگیری از این بیماری در شهرستان ملاحظاتی هم انجام می‌شود و در این راستا قرار است بخشداران جلسه‌ای با دهیاران به منظور تاکید جدی مردم مبنی بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار کنند.
انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو