گروه : مطالب ویژه /

شناسه: 8783

09 فروردین 1403 23:01

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

تاکید دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت برای برگزار نشدن نماز عید قربان

دفتر نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت شمال کشور با صدور اطلاعیه بر برگزار نشدن نماز عیدقربان و انجام ندادن دید و بازدید اهل تسنن در این خطه ایران برای جلوگیری از شیوع کرونا تاکید کرد.

به گزارش قابوس نامه به نقل از فارس ،در اطلاعیه دفتر امور اهل سنت شمال کشور آمده است؛ از مردم این خطه بویژه استان گلستان انتظار داریم از حضور در تجمعات، دید و بازدیدها و برگزاری نماز عید قربان خودداری کنند.

به گزارش ایرنا در این اطلاعیه آمده است؛ عید سعید قربان نزد همه مسلمانان به خصوص اهل سنت جایگاه والایی دارد ولی امسال عید قربان شرایط ویژه‌ای دارد و به جهت شیوع کرونا و خطر ابتلا به این ویروس از عموم مردم تقاضا داریم از حضور در تجمعات، دید و بازدید و برپایی نماز عید خودداری کنند.

در این پیام تصریح شده؛ در روزهای اخیر به سبب کم توجهی‌ به پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری‌ اجتماعی شاهد اوج‌گیری دوباره بیماری در اقصی نقاط گلستان هستیم و متاسفانه ویروس کرونا جان بسیاری از عزیزانمان را گرفت و خانواده‌های زیادی را داغدار کرد.

از آنجا که حفظ جان و سلامت مردم از اهم واجبات است و بنابر هشدارهای ستاد مبارزه با کرونا در مورد روند صعودی آمار مبتلایان و فوت شدگان شایسته است روحانیون و ائمه محترم جمعه ضمن توصیه به رعایت پروتکل های بهداشتی و ممانعت از برگزاری نماز عید، تجمعات و دید و بازدیدهای عید قربان، نسبت به ذبح قربانی مومنان عزیز منطقه و کمک به نیازمندان تدابیر لازم را اتخاذ کنند.

در پایان آمده است؛ انشاء الله با یاری خداوند متعال و همدلی و همراهی مردم گرانقدر و همت جامعه پزشکی و درمانی، ویروس کرونا از جامعه بشری برطرف و بار دیگر شاهد حضور پرشور مردم در تمامی اعیاد و مناسبت‌های دینی و ملی باشیم.

استان گلستان با حدود ۱.۹ میلیون نفر جمعیت در بین استانهای شمالی ایران جامعه اهل سنت بزرگتری دارد.

استان گلستان از تنوع قومی، مذهبی و نژادی بالایی برخوردار است.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو