شناسه: 8973

10 فروردین 1403 10:50

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

محدودیت‌های کرونایی پس از ۲ ماه و نیم آرامش به گنبد کاووس بازگشت

عبدالقدیر کریمی فرماندار ویژه گنبدکاووس؛ حفظ سلامت مردم را اولویت ستاد مقابله با کرونا گنبدکاووس است وی با تاکید برضرورت همراهی واحدهای صنفی برای اجرای مصوبات ستاد مقابله باکرونا، از اقشار مختلف مردم  شهرستان خواست تا دستورالعمل‌های بهداشتی را به صورت کامل اجرا کنند .

به گزارش قابوس نامه روز یکشنبه 18 آبان ماه در جلسه ستاد مقابله با کرونا شهرستان گنبد کاووس ، برخی محدودیت‌ها از جمله تعطیلی تالارهای پذیرایی و برگزاری بسیار محدود مراسم عروسی در منازل بعد از تایید مسئولان بهداشت، لغو برگزاری مراسم عزاداری در چادر ها ،  ویژه  اهل سنت و تعطیلی بازار هفتگی و پرنده فروشان را از امروز توسط مسئولان این شهرستان تصویب شد.

همچنین ،در این جلسه  طبق دستورالعمل ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا، فعالیت‌های شغلی گروهای  یک تا چهار در این شهرستان تصویب کردند که براساس آن فعالیت گروه شغلی یک؛
مانند سوپرمارکت‌ها، میوه فروشی‌ها، نانوایی‌ها، داروخانه‌ها، جایگاه‌های سوخت، مراکز تهیه و توزیع غذاهای بیرون‌بر و میادین میوه و تره‌بار با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی همچنان به فعالیت خود ادامه خواهند داد.

 گروه دوم شامل ؛
"پاساژها، مراکز خرید و فروش غیر مواد غذایی، تمرین و انجام مسابقه‌های ورزشی، مراکز متبرکه و زیارتگاه‌ها، مساجد و مصلی‌ها، قنادی یا شیرینی فروشی، آب میوه و بستنی فروشی، مراکز تهیه و طبخ غذا با پذیرش مشتری، آرایشگاه مردانه، بازار فروش خودرو، مراکز شماره گذاری اتومبیل، فرش و موکت فروشی، اسباب بازی فروشی، فروش لوازم خانگی، خدمات چاپ دیجیتال، تزیینات داخلی ساختمان، کادویی فروشی، عمده فروشی و خرده فروشی پوشاک، پارچه فروشی، آتلیه و عکاسی، مشاور املاک، پرده سرا، فروش مبلمان، فروش کیف و کفش، فروش لوازم التحریر، خیاطی، خرازی، فروشگاه لوازم آرایشی و بهداشتی، شیرینی پزی، خشکبار و آجیل فروشی از صبح تا ساعت 6 بعد از ظهر دایر خواهند بود.

 گروه سوم شامل؛ 
دانشگاه‌ها، مدارس ، حوزه‌های علمیه، آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای و زبان‌سراها و سایر آموزشگاه‌ها و کتابخانه‌ها، مهدهای کودک، استخرهای سرپوشیده، سینما و تئاتر و مراکز مشابه، موزه و باغ موزه، تالارهای پذیرایی، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی و نیز مشاغل گروه چهارم شامل برگزاری مراسم اجتماعی، فرهنگی، مذهبی و همایش‌ها، باشگاه‌های ورزشی برای ورزش‌های پر برخورد از جمله کشتی و کاراته و جودو، مدارس شبانه روزی، کافه، قهوه خانه و چایخانه با عرضه مواد دخانی، باغ وحش و شهربازی‌ها و مراکز تفریحی آبی هستند که  از امروز یکشنبه ۱۸ آبان  تا بهبود وضعیت قرمز کرونایی تعطیل خواهند بود.

فرماندار ویژه گنبدکاووس با تاکید برضرورت رعایت این مصوبات ازسوی مردم و واحدهای صنفی مرتبط، گفت: دستگاه قضایی پشتیبان و حامی مصوبات است و با واحدهای صنفی متخلف برخورد خواهد شد.

مهمترین عامل تبدیل وضعیت زرد گنبدکاووس درشیوع کرونا به قرمز برگزاری مراسم‌های پرشمار عروسی با رعایت ضعیف دستورالعمل‌های بهداشتی

 مدیر شبکه بهداشت و درمان گنبدکاووس در این جلسه با اعلام وضعیت قرمز شیوع کرونا گفت: درحال حاضر ۱۱۶ بیمار با علائم مثبت یا مشکوک به کرونا در مراکز درمانی این شهرستان بستری هستند که ۲۱ نفر آنها در بخش "آی سی یو" تحت مراقبت هستند.

فرهاد بدیعی بابیان اینکه ۶۴ درصد بیماران بستری در مراکز درمانی گنبدکاووس از این شهرستان و بقیه از شهرهای "کلاله، آزادشهر، گالیکش  رامیان" درشرق گلستان هستند، افزود: مهمترین عامل تبدیل وضعیت زرد گنبدکاووس درشیوع کرونا به قرمز پس از ۲ ماه و نیم آرامش نسبی و با وجود تذکرات داده شده، برگزاری مراسم‌های پرشمار عروسی با رعایت ضعیف دستورالعمل‌های بهداشتی بوده است.

رییس مرکز بهداشت گنبدکاووس نیز دراین جلسه از بستری چهار هزار و ۳۲۴ بیمار مبتلا یا مشکوک به کرونا در مراکز درمانی این شهرستان از اسفند پارسال تاکنون خبر داد و گفت: از این تعداد ۲ هزار و ۷۷۷ نفر از مردم گنبدکاووس و بقیه از دیگر شهرهای شرق استان گلستان بودند.

ضرورت فرهنگ سازی برای استفاده از ماسک و رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی پیشگیری و مقابله با کرونا

عبدالرحیم پالیده با تاکید برضرورت فرهنگ سازی برای استفاده از ماسک و رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی پیشگیری و مقابله با کرونا، افزود: حضور در مکان‌های بسته، اجتماعات و دورهمی‌های خانوادگی باید همراه با تهویه هوا و نیز زمان اندک حضور (کمتر از دو ساعت) مورد توجه قرار گیرد.

به گفته وی، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی پیشگیری و مقابله با کرونا همچنین در آپارتمان‌ها (راهروها، آسانسورها و راه پله‌ها) که عرض و گنجایش کمی دارند، بسیار ضروری است.

 سرهنگ رمضانعلی قاسم پور فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه گنبدکاووس در اخر از آمادگی این نهاد برای کمک ستاد مقابله با کرونا و کمک به مردم خبر داد و گفت: از ابتدای شیوع کرونا بسیج سپاه این شهرستان با همراهی نیکوکاران ۲۴ هزار بسته معیشتی و نوشت افزار بین اقشار آسیب پذیر توزیع کرده و طی روزهای آینده نیز ۲ هزار بسته دیگر توزیع خواهد کرد و همچنان در پیک سوم کرونا امادگی کمک رسانی به تمام ادارت و مردم هستند  .

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو