شناسه: 8985

10 فروردین 1403 02:20

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

به بهانه سومین سالگرد ارتحال امام جمعه فقید گنبدکاووس؛ توصیه ای از پدر معنوی سفر کرده؛ مواظب قلم هایتان باشید

یاداشت یک خبر نگار؛ توصیه ای از پدر معنوی سفر کرده؛ مواظب قلم هایتان باشید.

به گزارش قابوس نامه : برای کسی که می نویسد و نوشتن تریبون او برای بیان تمام اظهار نظرها و واکنش هایش به هنجارها و ناهنجاری هاست؛ خصوصا وقتی می خواهد در مقام عدالتخواهی قلم بزند، تعصبی به شیوه بیان و نوشته های خود در وی نهفته است و کمتر در مقابل نصایح سر خم می کند. اما وقتی پیری که تمام خطوط و چین های خورده بر صورت و پیشانی اش دم از تجربه های زیاد او دارد، در مقام نصیحت برآید، ناخودآگاه قلم زودتر از صاحب قلم سرخم می کند.

تجربه کرنش قلمم در مقابل نصحیت حجت الاسلام محمد حسین سبحانی، پدر معنوی و امام جمعه فقید شهرستان گنبدکاووس خاطره ایست که هیچگاه از خاطرم پاک نخواهد شد.

ارزش نوشتن و توان نوشتن به عنوان یک موهبت الهی تا حدی است که نخستين آيات وحي تكيه بر مساله «علم» و «قلم» دارد و خداوند بر آن قسم یاد می کند «ن وَ الْقَلَمِ وَ ما يَسْطُرُونَ»

اما گاهی حواسمان نیست حرمت و ارزش این موهبت الهی را حفظ کنیم. روزی که امام جمعه مرحوم گنبدکاووس با توصیه ای پدرانه گفت: "مواظب قلم هایتان باشید"چنان با احساس پدرانه همراه بود که پس از گذشت سالها هرگاه دستی بر قلم می برم مانند یک پیام مراقبت از رفتار، در گوشم زمزمه می شود.

ترس از لغزیدن قلم وقتی می تواند در مسیر وحدت، عدالت و کمال باشد اما با افتادن در چنگال غفلت به ناکجا آباد منیت ختم شود یک احساس تنذیری است که پایان شیرینرمراقبت از قلم را گوشزد می کند و همواره در هنگام نوشتن با من است و این احساس مدیون نصیحت این پدر معنوی سفر کرده است.

روحش شاد و یادش گرامی
راحله شاددل / خبرنگار قابوس نامه

 

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو