شناسه: 9040

31 فروردین 1403 19:15

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

بی‌تفاوتی نسبت به کرونا کار دست گلستان داد؛  سفر به گلستان ممنوع شود/زنگ خطر مسافران زمستانی

با وجود هشدارهای زیاد مسئولان مبنی بر شکننده بودن شرایط کرونا و قرمز بودن گلستان عادی انگاری ، عدم رعایت پروتکل ها و ورود مسافران زنگ خطر بزرگی برای شیوع دوباره کرونا و آغاز پیک چهارم در استان است.

به گزارش قابوس نامه  به نقل از  گلستان ما؛ با وجود هشدارهای مداوم مسئولان استانی و کمیته ستاد کرونا شهرستان های بندرگز و کردکوی در شرایط قرمز کرونایی قرار گرفتند .

شهرستانهایی که درهمجوار با مازندران قرار دارند همواره رفت و آمد دربین این دو شهر با شهرهای این استان زیاده بوده است.

به نظر می رسد؛ در طول یک هفته گذشته با توجه به عدم مدیریت صحیح در کنترل عبور و مرورها درون شهری و برون شهری، کاهش رعایت پروتکل های بهداشتی در غرب گلستان، مسئولان سلامت استان را دچار مشکل کرده است.

در آخرین گزارشی که روز گذشته رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان اعلام کرد؛ کردکوی و بندرگز در شرایط شکننده کرونا قرار دارند.

اگر چه فاضل بیان کرد که طی چند هفته اخیر، شیوع کرونا در استان گلستان با شیب نزولی روبرو شده است و بیشتر شهرهای گلستان در وضعیت زرد قرار دارند اما این وضعیت نباید برای ما دل خوشی کاذب ایجاد کند زیرا هر نوع عادی انگاری برگشت به عقب و شیوع گسترده کرونا را به دنبال دارد.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان؛ با توجه به هشدارها و برگزاری جلسات متعدد با شبکه بهداشت و فرمانداری‌های این دو شهرستان در کنار اجرای طرح شهید سلیمانی امیدواریم که وضعیت کرونا در این دو شهرستان بهبود یابد.

وی همچنین تاکید کرد؛ با رعایت دستورالعمل های بهداشتی از سوی مردم، شاهد موج جدید کرونا در گلستان نباشیم

اما با توجه به مشکلات شدید اقتصادی در میان مردم استان گلستان به تبع مشکلات اقتصادی کشور وافزایش بیکاری موجب زیاد شدن برای مشاغل فصلی زیاد شده است و به دلیل رفت و آمد به استان مازندران و کاهش پروتکل های بهداشتی یکی از عوامل قرمزشدن شهرهای غرب گلستان باشد .

اما به دلیل تعطیلی روز یک شنبه (شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) ) بسیاری از مردم درحال هجوم به شمال کشور هستند که می تواند زنگ خطر بزرگی برای شیوع دوباره کرونا و آغاز پیک چهارم در استان باشد که مسئولان باید برای آن فکری بیاندیشند و شرایط سختگیرانه تری را برای ورود به استان گلستان در این ایام وضع کنند .

گفتنی است؛ همچنان محدودیت‌ها در مورد شهرهای قرمز و نارنجی ادامه دارد و پلیس برابر مصوبات از ورود پلاک‌های غیربومی به شهرهای قرمز و نارنجی و خروج خودروهای بومی از این شهرها جلوگیری خواهد کرد.

انتهای پیام/


نویسنده :

نظرات
آرشیو