شناسه: 9175

10 فروردین 1403 17:30

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

امام جمعه گنبدکاووس: برفضای مجازی نظارت ومدیریت بیشتری شود/گنبدکاووس منطقه‌ای که وحدت بین اقوام ومذاهب آن ریشه دوانده

خطیب جمعه گنبدکاووس : بر فضای مجازی نظارت و مدیریت بیشتری شود، فعالان بیگانه در این حوزه نخواهند توانست تا افکار عمومی را هدایت و جریان سازی کنند،گنبدکاووس منطقه‌ای است که وحدت بین اقوام و مذاهب در آن ریشه دوانده و اگر دشمنان و بدخواهان نظام اسلامی گمان کردند با تحریک عده‌ای و یک تجمع می‌توانند حتی گرد و غباری بر وحدت منطقه بنشانند، سخت در اشتباه هستند

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قابوس نامه  حجت الاسلام ترابی  در خطبه‌های این هفته نمازجمعه گنبدکاووس با تاکید برضرورت نظارت و مدیریت بیشتر بر فضای مجازی ازسوی دست اندرکاران،گفت : خبر اولیه و ناپخته‌ای که فضای مجازی از حادثه گنبدکاووس باعنوان تجاوز به کودکان منتشر کرد، نشان از عدم نظارت کافی بر فضای مجازی و ولنگاری این فضا دارد و دستگاه قضایی باید با ناشران این خبر که خانواده‌ها و مردم را عصبانی و تحریک کرد به‌شدت برخورد کند.

امام جمعه گنبدکاووس با قدرانی از اقدام به موقع دستگاه قضایی، انتظامی، فرمانداری و شورای تامین گنبدکاووس و سعه صدر و برخورد منطقی آنها برای مدیریت حادثه و کنترل تجمع کنندگان، خاطرنشان کرد که اگر بر فضای مجازی نظارت و مدیریت بیشتری شود، فعالان بیگانه در این حوزه نخواهند توانست تا افکار عمومی را هدایت و جریان سازی کنند.

وی تصریح کرد: گنبدکاووس منطقه‌ای است که وحدت بین اقوام و مذاهب در آن ریشه دوانده و اگر دشمنان و بدخواهان نظام اسلامی گمان کردند با تحریک عده‌ای و یک تجمع می‌توانند حتی گرد و غباری بر وحدت منطقه بنشانند، سخت در اشتباه هستند.

امام جمعه گنبدکاووس با اجتماعی دانستن حادثه چند روز پیش در یکی از روستاهای این شهرستان و با تاکید بر ضرورت تحلیل اجتماعی این رخداد خاطرنشان کرد که این حادثه را نباید به مسائل قومیتی و امنیتی گره زد.

حجت الاسلام محمود ترابی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه گنبدکاووس اظهارداشت که گره زدن این حادثه به مسائل قومی و امنیتی ظلم آشکار به خانواده کودکانی است که این اتفاق برای آنها رخ داده و دستگاه قضایی باید با بررسی همه جوانب این مساله اجتماعی، مسببان آنرا به‌شدت تنبیه کنند.

وی، کودک آزاری، خلوت با نامحرم و تحریک قومیت‌ها را از جمله زوایای این حادثه تلخ دانست و افزود: دستگاه قضایی باید مطابق قوانین مجازات اسلامی، خاطیان را تنبیه نماید و این مطالبه عمومی مردم گنبدکاووس است.

خطیب جمعه گنبدکاووس ادامه داد: در ساعات اولیه حادثه گنبدکاووس هیچ نشانی از حساسیت نبود اما بدخواهان و ضد انقلاب با سوء استفاده از عصبانیت عده‌ای از جوانان و نوجوانان و از طریق فضای مجازی به‌دنبال آسیب زدن به وحدت و اتحاد اقوام و مذاهب در این شهرستان بودند.

وی با تاکید دوباره بر تنبیه مسببان حادثه گنبدکاووس از سوی دستگاه قضایی با بررسی همه جوانب حادثه، گفت: همه مردم از اقوام و مذاهب مختلف از تصمیم دستگاه قضایی در رابطه با مسببان حادثه حمایت خواهند کرد و اگر فراخوانی نیز دراین باره داده شود، همه مردم و ترکمن‌ها حضور خواهند یافت.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو