شناسه: 9214

07 اردیبهشت 1403 04:01

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

صف طولانی شرکای روحانی برای ورود به پاستور/موافقان وضع موجود در پی دولت سوم روحانی

حامیان وضع موجود که عمدتا چهره های اصلاح طلب و حامی دولت را شامل می شوند به دنبال تشکیل دولت سوم حسن روحانی هستند و می توان پیش بینی کرد که حامیان وضع موجود در صورت پیروزی در انتخابات چه سیاست ها و خط مشی را دنبال خواهند کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قابوس نامه ؛ روز گذشته مهلت ثبت نام از کاندیداهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به پایان رسید و چهره های مختلفی در طول 5 روز گذشته برای ورود به کارزار انتخابات در ستاد انتخابات کشور ثبت نام کردند.

نامزدهای انتخاباتی صرف نظر از اینکه صلاحیت کدام احراز خواهد شد و صلاحیت کدام احراز نخواهد شد؛ عمدتا دو طیف مخالفان وضع موجود و حامیان وضع موجود را تشکیل می دهند که در بین حامیان وضع موجود چهره های اصلاح طلب و حامی دولت به طورگسترده به چشم می خورند. اما با نگاهی به مواضع قبلی این کاندیداها که گفته می شود به دنبال تشکیل دولت سوم حسن روحانی هستند می توان پیش بینی کرد که حامیان وضع موجود در صورت پیروزی در انتخابات چه سیاست ها و خط مشی را دنبال خواهند کرد.

 علی لاریجانی:

*(دفاع از مواضع اقتصادی) به نظر من مسیر حرکت دولت در کل مسیر عقلایی است و توانسته درد را درست تشخیص دهد و برای درمان آن تلاش می‌کند.

*(دفاع لاریجانی از قردادهای نفتی دولت)مجلس در موضوع الگوی جدید قراردادهای نفتی در جریان قرار گرفت؛ 14-15 مورد درباره IPC مطرح بود که از نمایندگان مجلس خواستیم نظرات خود را به هیات تطبیق مصوبات دولت با قوانین ارائه دهند ما این نقطه‌نظرات نمایندگان را جمع‌بندی کرده و به دولت دادیم و دولت هم طی دو مصوبه IPC را اصلاح کرد.

*(دفاع لاریجانی از برجام) ما یک توافق هسته‌ای داشتیم که کشورهای مهم دنیا با ما مذاکره کردند و به این توافق رسیدیم و می‌توانست پایه ای برای موضوعات مهم‌تر باشد و امنیت پایدار در منطقه ایجاد کند، اما آن را به هم زدند.

*(دفاع لاریجانی از عملکرد دولت در بورس)رئیس جمهور از بورس استفاده نکردند و اگر اشتباهی در بیان بوده تصحیح می‌شود.

*(دفاع لاریجانی از بودجه دولت) لایحه بودجه نشان می‌دهد که دولت اشکال کار را درست فهمیده و تلاش می‌کند آنها را برطرف کند.

 عباس آخوندی:

*حتی یک مورد نبوده که دولت بدهی‌اش را نداده باشد

*مسکن مهر طرحی بود که دولت قبل کلید زد که هم از جهت افزایش پایه پولی و هم از جهت حوزه تخصصی عمران و فنی مهندسی دچار مشکل بود و این اشکالات در مکان‌یابی‌ها و تأمین مالی اجرای طرح نیز دیده می‌شود.

 محمود صادقی:

 *نباید فراموش کنیم که روحانی تا سال 96 از نظر شاخص‌های اقتصادی و کلان کشور عملکرد خوبی داشته است. تورم 40 درصدی را دولت اول روحانی توانست به زیر 10 درصد برساند و رشد اقتصادی کشور هم از منفی 5 درصد به مثبت 7 درصد رساند.

*مردم می‌دانند که جهت‌گیری‌های این دولت به خاطر بهتر شدن زندگی مردم و سیاست دولت برای تعاملات بین‌المللی بوده است.

 مصطفی تاجزاده:

 *رای من حسن روحانی است و برای او تبلیغ می‌کنم و می‌گویم ایران امروز به رئیس‌جمهوری مانند روحانی نیاز دارد اما امروز کشور ما حساسیتی دارد که لزوم انتخاب روحانی را بیشتر می‌کند.

*اگر به سال ۹۲ برگردیم بازهم به روحانی رای می‌دهم.

*تردید ندارم اگر جای روحانی و ظریف کس دیگری بود ما به برجام نمیرسیدیم چرا که برای آنها موضوع حیثیتی بود و ایستادند.

 علی مطهری:

 *دولت یازدهم پس از یک نابسامانی بزرگ اقتصادی، انضباط مالی در کشور ایجاد کرده و با ثبات نسبی قیمت‌ها آرامشی را در حوزه اقتصاد کشور پدید آورده است. فراموش نکنیم که آقای روحانی دولتی را تحویل گرفت که سکه را از 90 هزار تومان به بالای یک میلیون تومان رساند.

*با توجه به توافق‌نامه برجام و تحولات منطقه خاورمیانه و ظهور هیأت‌ حاکمه جدید در آمریکا با افکار و اهداف متفاوت، ادامه ریاست جمهوری آقای روحانی به صلاح کشور است. عده‌ای ابا ندارند که برجام ابتر بماند و برای حفظ ژست انقلابیگری کشور را به جنگی ناخواسته بکشانند.

*اگر کاندیدای دیگری غیر از آقای روحانی پیروز شود، بی‌توجهی به حقوق ملت و آنچه که در فصل سوم قانون اساسی آمده است، ‌از طرف برخی نهادهای امنیتی و اطلاعاتی و قوه قضائیه بیشتر خواهد شد. وجود این دولت مانع بسیاری از این نقض قانون‌ها است

 محسن مهرعلیزاده:

 *روزی که تحریم‌های ظالمانه غرب بر ضد جمهوری اسلامی ایران پایان یافت و اجرای برجام آغاز شد، طنین سخن دکتر حسن روحانی در تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری 1392 بر ذهن یکایک ایرانیان نقش بست که گفته بود چرخ زندگی مردم نیز به موازات چرخش سانتریفیوژها باید بچرخد.

*نه تنها تحریم‌های مرتبط با مساله هسته‌ای ایران لغو شد، بلکه برخی تحریم‌های مرتبط با بانک‌ها و فروش هواپیما به کشورمان که سابقه‌ای 35 ساله داشتند نیز لغو، و دارایی های بلوکه شده ایران، حتی بخشی از دارایی های بلوکه شده 35 ساله نیز آزاد شد.

*اکنون که تحریم‌ها لغو شده و برجام دیپلماتیک به نتیجه رسیده، به تعبیر ریاست محترم جمهوری، نوبت به برجام داخلی رسیده است تا همگان با بهره‌گیری از فضای پساتحریم که زمینه را برای رشد و توسعه اقتصادی کشور در سایه تعاملات جهانی فراهم می‌سازد، با اتحاد و همدلی، گام‌های بلندتری در عرصه‌های مختلف بردارند و در آستانه آغاز برنامه ششم توسعه، تحقق اهداف و آرمان‌های سند چشم انداز بیست ساله کشور را با سهولت بیشتری امکان‌پذیر سازند.

 مصطفی کواکبیان:

 *از رای دادن به حسن روحانی پشیمان نیستم

*اعتقاد دارم شعارهایی که دولت یازدهم در کلیه زمینه‌ها داد، در صورت کمک ملت و حمایت روحانی در انتخابات 96 به سرمنزل مقصود خواهد رسید.

 مسعود پزشکیان:

 *اینکه دولت را مقصر شرایط فعلی بدانیم ناجوانمردانه است.

*من اگر جای رئیس‌جمهور بودم در فرصتی به مجلس می‌آمدم و خیلی شفاف همه چیز را می‌گفتم. مگر این مشکلاتی که به‌وجود آمده غیراز این است که ما قانون آن را نوشته‌ایم و تصویب کرده‌ایم. مگر غیر ‌از این است که شورای نگهبان آن را تایید کرده است؟ حالا اینکه بازی «که بود که بود من نبودم» راه بیندازیم درست نیست. همه تقصیرها را گردن کسی می‌اندازند که مسئولیت اجرا را بر عهده گرفته و با امکاناتی که ما در اختیارش قرار دادیم و مشکلاتی که ایجاد کردیم باید فحش هم بخورد.

 محسن هاشمی:

 *روحانی در حوزه دیپلماسی تخصص خوبی دارد.

*تخصصی در برجام ندارم ولی احساس میکنم چیز خوبی است!

 محسن رهامی:

 *این خدمت گزار ملت شریف ایران با اعلام حمایت از نامزد مورد حمایت اصلاح طلبان جناب حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی رجاء واثق دارم با پیروزی ایشان، دولت دوازدهم بتواند گام های بلند و اساسی در جهت تأمین اهداف و آرمان های اصلاحات و توسعه میهن اسلامی و صلح و توسعه و تعمیق صلح و امنیت در منطقه و سرافرازی و سربلندی ملت شریف ایران که صاحبان اصلی این انقلاب و سرزمین هستند، بردارد.

 عبدالناصر همتی:

 *اراده جمعی دولت ومجلس حمایت از بازارسرمایه و اقدام برای افزایش اعتماد سهامداران به بازار بورس است. تصمیمات متخذه در جهت حمایت از بورس خصوصا سهامداران خرد بود!

 انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو