شناسه: 9280

09 فروردین 1403 14:45

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور: درخواست کارت ملی و کپی شناسنامه از مردم ممنوع شد

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور با اشاره به اینکه هر کسی که در کشور ظرفیت تولید بدنه کارت را داشته باشد ما استقبال می‌کنیم تا مشکل صدور کارت‌ها حل شود، گفت: به همه استانداران و دستگاه‌ها ابلاغ شده است که حق ندارند کپی شناسنامه و کارت ملی هوشمند را تقاضا کنند بلکه باید به صورت برخط کارها را انجام دهند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قابوس نامه  سیف الله ابوترابی با حضور در برنامه ای رادیویی در تشریح آخرین وضعیت صدور کارت های ملی هوشمند در کشور گفت: در حال حاضر ظرفیت صدور ۲.۵ میلیون کارت ملی هوشمند را در ماه داریم و از مجموع جمعیت ۶۴.۵ میلیون نفر بالای ۱۵ سال، بیش از ۶۱ میلیون نفر مراحل ثبت نام کارت ملی هوشمند را انجام دادند و برای بیش از ۵۱ میلیون نفرکارت صادره شده که حدود ۵ میلیون آن، تولید داخل است.

وی افزود: در پایان سال ۹۶، مدت زمان انتظار صدور کارت به ۱۵ روز رسیده بود، اما در سال ۹۷ به دلیل تأمین نشدن اعتبار و بدنه کارت از خارج از کشور به تولید داخلی رو آوردیم و در اواخر سال ۹۸ اولین مرحله تولید نهایی انجام شد.

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور با بیان اینکه قیمت تمام شده کارت، تقریبا ۱.۵ برابر مقداری است که از مردم گرفته می‌شود، گفت: بودجه‌ای که باید تخصیص داده می‌شد، تخصیص داده نشده است و به صورت هفتگی به دنبال حل مسائل مالی هستیم.

وی تاکید کرد: هر کسی که در کشور ظرفیت تولید بدنه کارت را داشته باشد ما استقبال می‌کنیم تا مشکل صدور کارت‌ها حل شود.

ابوترابی ضمن ابراز خوشبختی از اقبال مردم به گرفتن کارت هوشمند پس از ابطال کارت‌های قدیمی، افزود: در چندین بانک کارت هوشمند را کاربردی کردیم.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو