گروه : وبلاگستان /

شناسه: 5663

29 اسفند 1402 06:35

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

نگاهی به یک کتاب؛ بهترین زمان برای خواندن «مسیح در شب قدر»

از ویژگی‌های خاص این دیدارها، این است که خانواده‌های مسیحی، اغلبشان نمی‌توانند حضور حضرت آقا در منازلشان را باور کنند و در بهت می‌مانند. حالتی که معمولاً تا اواخر دیدار، باقی می‌ماند.

به گزارش قابوس نامه وبلاگ رهپویان هدایت نوشت :

به مناسبت سالروز ولادت حضرت عیسی مسیح، نگاهی داریم به کتابی با موضوع شهدای مسیحی. «مسیح در شب قدر» عنوان دومین کتاب از مجموعه «خانه بهشتیان» است که به موضوع حضور مقام معظم رهبری در منازل خانواده‌های شهدای مسیحی می‌پردازد.

در این کتاب، حضور حضرت آقا در منازل شهدای مسیحی کشورمان، در بیست‌وسه بخش روایت شده است.
مسیحیان ایران عمدتاً ارمنی و آشوری هستند و صدها سال است در این کشور زندگی می‌کنند. این هم‌وطنان عزیز که خود را ایرانی و بخشی از ملت می‌دانند، در مجموع، بیش از صد شهید تقدیم کشور کرده‌اند. عمده این شهدا، سربازانی هستند که در دوران دفاع مقدس، در جبهه‌ها به شهادت رسیده‌اند و تعدادی هم در ترورهای منافقین، یا بمباران و موشک‌باران شهرهای کشور در طول جنگ، شهید شده‌اند.

توجه به ارامنه
حضرت آقا با توجه به اهمیت و ارزش بالای خانواده‌های شهدا و لزوم احترام و توجه ویژه نسبت به آنها، از همان ابتدای جنگ، عنایت خاصی به این خانواده‌ها دارند و از سال 63، برنامه مرتب خودشان را برای حضور در منازل شهدا و ابراز محبت و توجه و گفت‌وگوی رو در رو و صمیمانه با خانواده‌های شهدا، شروع کرده‌اند. برنامه‌ای که هنوز هم ادامه دارد و جزو سنت‌های حسنه‌ای است که توسط معظم‌له ایجاد شده.از جذاب‌ترین دیدارهای حضرت آقا با خانواده‌های شهدا، موارد مربوط به شهدای مسیحی است. حضرت آقا از همان سال شصت‌وسه، در ایام عید مسیحیان و میلاد حضرت مسیح، مهمان خانواده‌های شهدای مسیحی می‌شوند.

مقام معظم رهبری
یک روحانی برجسته مسلمان، که در دورانی، رییس‌جمهور ایران و بعد از آن، رهبر انقلاب اسلامی هستند، در منزل خانواده‌ای مسیحی و کنار آنها می‌نشینند و از ارزش شهدای آنها و افتخار کشور به این شهدا و خانواده‌هایشان می‌گویند.

qaboosnameh21

غیرقابل باور
از ویژگی‌های خاص این دیدارها، این است که خانواده‌های مسیحی، اغلبشان نمی‌توانند حضور حضرت آقا در منازلشان را باور کنند و در بهت می‌مانند. حالتی که معمولاً تا اواخر دیدار، باقی می‌ماند. این حالت باعث می‌شود که اتفاقاً آقا بین این خانواده‌ها بیشتر صحبت کنند، خاطره بگویند و به‌شکلی مجلس را گرم کنند.سبک روایت‌گری این کتاب، تا حدودی داستانی است و در هر یک از آنها، از یک راوی متفاوت و مناسب آن روایت استفاده شده که خود این تنوع راویان، داستان‌ها را جذاب‌تر می‌کند. البته مفهوم داستانی کردن روایت‌ها، آزاد گذاشتن تخیل نیست. تمام نکات موجود در کتاب، به‌خصوص بیانات حضرت آقا، کاملاً مستند و براساس اسناد هستند.همراه با روایت حضور آیت‌الله خامنه‌ای در منزل یک خانواده شهید ارمنی یا آشوری، در مورد خود آن شهید و خاطرات و شهادتش هم نکات زیبایی آمده، که فداکاری و شجاعت و انسانیت این شهدای عزیز و خانواده‌هایشان را نشان می‌دهد. شهدایی که تعدادی از آنها، داوطلبانه و حتی با تلاش و اصرار به جبهه رفته و به شهادت رسیده‌اند.

درباره کتاب
کتاب مسیح در شب قدر، تماماً رنگی است و تصاویر حضور حضرت آقا در منازل شهدای مسیحی و همچنین تصاویری از این شهدای گران‌قدر، روایت‌ها را تکمیل کرده‌اند.در پایان کتاب، علاوه‌بر ضمیمه‌ای شامل نام و تصویر تمام شهدای ارمنی و آشوری کشور، پنج پیوست آمده است که تماماً از بیانات و مکتوبات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای هستند و در آنها، به موضوعاتی که با این کتاب ارتباط دارد و بعضاً معظم‌له در دیدارهایشان، اشاره‌ای به آنها داشته‌اند، پرداخته شده است.مطالعه این کتاب، از طرفی ما را با یک پرتو دیگر از منش و اخلاق و ولایت نورانی مقام معظم رهبری آشنا می‌کند که حقیقتاً ریشه در آموزه‌های نبوی و علوی دارد و از طرفی هم با مناعت طبع و انسانیت و وطن‌دوستی هم‌وطنان مسیحی‌مان آشنا می‌کند که در برهه‌های حساس، همپای سایر مردم، وظیفه خودشان را شناخته و آن را به زیبایی ادا کرده‌اند و به آن افتخار می‌کنند.
این اثر را موسسه فرهنگی ایمان جهادی یا همان انتشارات صهبا در ۴۹۶ صفحه و با دو قیمت ۱۸ هزارتومان (جلد نرم) و ۲۳ هزارتومان (جلد سخت) منتشر کرده است که البته دلیل قیمت بالای کتاب هم به خاطر چاپ تمام رنگی آن است. هر چند که این موضوع نتوانسته بر فروش این کتاب خواندنی و دلنشین اثرگذار باشد./ روزنامه صبح نو

 

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو