گروه : پیشنهاد ما /

شناسه: 3169

09 فروردین 1403 20:22

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

عالم اهل سنت در گفتگو با قابوس نامه: آفت اسلام، تعصب کورکورانۀ قومیتی و مذهبی است

آخوند عبدالجلیل فرهمند با بیان اینکه صله رحم می تواند به تقویت وحدت کمک کند، تصریح کرد: میوه صله رحم محبت کردن به یکدیگر است و ما باید آن را از آفت اسلام که تعصب کورکورانه قومیتی و مذهبی و یا همان نفاق و جهود دینی است دور نگه داریم.

این عالم اهل سنت در گفتگو با خبرنگار قابوس نامه، تحقق وحدت شیعه و سنی را در گرو برخورد با محبت و مهربانی دانست و افزود: ما وحدت را برای خدا می خواهیم، وحدت تاکتیک نیست و برای برقراری وحدت باید بصیرت و آگاهی داشته باشیم.
وی با اشاره به هفته وحدت و انتخاب بین روزهای 12 و 17 ربیع به نام هفته وحدت توسط رهبر کبیر انقلاب، افزود: امام(ره) آینده نگر بود و انتخاب این هفته زمینه ساز ایجاد کنفراسنهای بزرگ اسلامی شده و همین مسئله باعث شد مانند پتک بر سر استکبار و دشمنان انقلاب زده شود.
شجاعت رهبر انقلاب زبانزد است
این استاد حوزه اهل سنت همچنین به دیدار رهبر معظم انقلاب و جمع مهیمانان کنفرانس وحدت اسلامی اشاره کرد و ادامه دا: در این دیدار رهبر معظم انقلاب با توانمندی که برای همه اثبات شده است؛ در 25 دقیقه بیوگرافی کامل جهان اسلام را تشریح کردند و اشتیاق بالایی برای ما به وجود آورد.
وی در ادامه افزود: رهبر معظم انقلاب با عمل به سخنانی که سیره نبوی است ، شجاعتشان زبانزد است مانند شجاعتی که ایشان برای اعلام حکم حرام بودن اهانت به مقدسات اهل سنت و همسرپیامبر(ص) در جهان اسلام و در مقابل جریانها و گروهها به خر دادند و این عمل جراتی می خواست که ایشان دارند.
وحدت زمینه ساز تولید میوه های مطلوب برای درخت اسلام
رابط فرهنگی مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور همچنین در ادامه وحدت را زمینه ساز تولید میوه های مطلوب برای درخت اسلام دانست و افزود:  اختلاف نظر همیشه و همه جا وجود دارد و خوب است ولی آنچه که نباید ایجاد شود تفرقه است.
آخوند فرهمند با اشاره به تفکر جریان تکفیری در خصوص حرام دانستن شفاعت و آغاز فعالیت خود با مشرک دانستن مذاهب، افزود: آنها سعی داشتند آرام آرام تفکر آفتزای خود را وارد اسلام کرده و به ریشه اسلام تعرض کنند.آنها که با نام الله اکبر سر می برند و به دین تعرض می کنند.
عده ای که می گویند شهدا برای پول رفته اند، منافقند
وی در پاسخ به سوال خبرنگار قابوس نامه در خصوص فعالیتهای جبهه مقاومت و مدافعان حرم  در سوریه و عراق، اظهار کرد: مدافعان حرم از اسلام ناب محمدی در جبهه مقاومت دفاع می کنند، آنها روبروی دشمنانی ایستادند که هدفشان از بین بردند منطقه مسلمان نشین خاورمیانه است.
این عالم اهل سنت با بیان اینکه تکفیریها و دشمنان با اسلام مخالفند، گفت: بهترین جوانان با نام مدافعان حرم  در راه دفاع از اسلام شهید می شوند و برخی می گویند آنها برای پول رفته اند، این افراد که اینگونه می گویند منافقند و خودشان پول گرفته اند تا این مطالب را بیان کنند، وگرنه انسان نفس خود را برای پول نمی فروشد.
آخوند فرهمند گفت: آیا به شما بگویند که میلیاردها پول می دهند تا خودتان را از ساختمانی به پایین بیاندازید، انجام خواهید داد؟ مدافعان حرم با قلبی آگاهانه و با بصیرت جهاد می کنند و آیاکسانی که اینگونه سخن می گویند حاضرند یک لحظه دیدار فرزندشان از آنها گرفته شود؟
انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو