گروه : پیشنهاد ما /

شناسه: 4123

29 اسفند 1402 13:59

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

هر خانه یک کارخانه؛ جنگ اقتصادی در سنگرهای کوچک خانگی/تصاویر

اقتصاد مقاومتی  در تولیدی های کوچک خانگی، مانند سنگرهای عملیاتی هستند که در جنگ نابرابر اقتصادی به تولید و اشتغال می پردازند.

به گزارش قابوس نامه، خیاطی یکی از حرفه هایی است که به بانوان این اجازه را می دهد که در خانه خود همراه با تربیت فرزندان و رسیدگی به خانه داری سنگری داشته باشند برای حمایت از تولید داخلی .

IMG 5039

خانم حسینی یکی از تولید کنندگان گنبدی است که با حمایت بسیج سازندگی تولیدی خیاطی را در طبقه همکف منزل مسکونی خود به راه انداخته است.

او می گوید: 5 ماه پیش به بسیج سازندگی مراجعه کردیم و آنها با ارائه تسهیلات به ما وام  دادند و با آن چند چرخ صنعتی گرفتیم و با دعوت به کار از تعدادی از خانم ها، کار را شروع کردیم.

IMG 5039

این تولید کننده لباس در گنبدکاووس در ادامه می افزاید:‌ در این کارگاه 3 نفر به صورت مستقیم و 20 نفر غیرمستقیم مشغول به کار هستند و به 4 کارآموز نیز آموزش می دهم.

حسینی با بیان اینکه طرح ها را خودم طراحی می کنم، اظهار می کند: فعالیت این کارگاه در حوزه لباس کودکان است و لباس ها با قیمت بسیار مناسب نسبت به بیرون دوخته می شود، مثلا لباسی که ما 10 الی 12 هزار تومان به فروش می رسانیم، مغازه دارها قیمت 30 هزارتومانی برای آن در نظر می گیرند.

او طبقه همکف ساختمانی که در آن ساکن هستند را اجاره کرده و به همراه همسر خود به این فعالیت مشغول شده و فعل خواستن را صرف کرده است.

IMG 5039

IMG 5039

IMG 5039

IMG 5039

IMG 5039

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو