گروه : پیشنهاد ما /

شناسه: 4125

29 اسفند 1402 10:28

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

مدیر پایگاه میراث جهانی گنبدقابوس هشدار داد؛ افزایش رانش تپه برج به دلیل عبور وسایل نقلیه از خیابان کنار برج

مدیر پایگاه میراث جهانی گنبدقابوس با اشاره به افزایش رانش تپه برج به دلیل عبور وسایل نقلیه از خیابان کنار برج گفت: پیرامون برج باید به پیادرو تبدیل شود.

به گزارش قابوس نامه، جاوید ایمانیان با عنوان این مطلب افزود: علی رغم منحصر بودن معماری این برج که یکی از شاخص های معماری جهان و دارای ظرفیت بسیار مهمی برای منطقه است،آنطور که باید جایگاه خود را نیافته است.
وی تصریح کرد: در سال 1391 و در کنوانسیون جهانی در روسیه بدون حتی یک رای مخالف برج قابوس به واسطۀ منحصر به فرد بودن معماری به عنوان پانزدهمین اثر ایران ثبت جهانی شد.
ایمانیان از آماده کردن پلان مدیریتی بلندترین برج آجری جهان نیز خبر داد و افزود: در این مدیریت اهدافی چون پدیداری شهر گنبدقابوس، ضمانت همه جانبل شهر ،سامان یافتگی تمامی فرایندهای پژوهشی و علمی،ساماندهی فضای پیرامون،رونق یافتن اقتصاد شهر گنبد و سامان یافتگی ساختاری و حقوقی برج و ...دنبال می شود.
 وی ادامه داد: در این پلان مدیریتی اهداف کوتاه مدت ، میان مدت و بلند مدت تعریف شده است که در دو هدف اول مبحث آموزش، حفاظت و مرمت با مطالعات سازه ای در نظر گرفته شده است و روش‌های اجرایی این طرح تا 2 ماه آینده آماده می شود.
جاوید ایمانیان برای تحقق اهداف مرتبط با توسعه گردشگری مرتبط با برج قابوس و ایجاد زیرساخت ها ، مشارکت مردم و مسئولین در کنار هم را لازم دانست تا بتوان از این ظرفیت به درستی استفاده کرد.
مدیر پایگاه میراث جهانی گنبدقابوس اظهار کرد: روش‌های اجرایی طرح مدیریتی گنبدکاووس آغاز شده و تا 2 ماه آینده آماده خواهد شد.
انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو