گروه : پیشنهاد ما /

شناسه: 4487

29 اسفند 1402 12:20

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

قول می دهم انتقال گمرک اجرایی نمی شود/ شهرستان در انتظار جهش اقتصادی با تصویب منطقه آزاد (2)

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی گفت: مطالبی که برای انتقال گمرک از گنبد مطرح است با همکاری و نیروهای شهرستان قطعا به انجام نمی شود و جزء خط قرمزهای ما و مردم است و قول می دهم این طرح اجرایی نشود.

به گزارش قابوس نامه ، قرجه طیار با عنوان این مطلب در نشست خبری شامگاه گذشته ، افزود: برای حفظ منافع مردم از هیچ تلاشی مضایقه نمی کنیم.
وی همچنین یکی از گرفتاری های در سطح کلان و بویژه در استان گلستان را اشتغال و معیشت مردم عنوان کرد و گفت: این موضوعات اولویت کاری ماست و یکی از دلایل عضویت در کمسیون اقتصادی این است که بخش کمسیون اختصاصی منطقه آزاد است.

qaboosnameh 2
طیار با اشاره به اینکه طرح منطقۀ آزاد طی دو ماه آینده در مجلس بررسی می شود اذعان کرد: تصویب این طرح نقاط مثبتی را به همراه خواهد داشت و شاهد جهش اقتصادی بزرگی در استان ، شهرستان و منطقه خواهیم بود و 5 تا 10 هزار شغل ایجاد خواهد شد.
وی درصورت نهایی شدن تصویب طرح منطقه آزاد از راه اندازی کارخانه فولاد در بخش داشلی برون خبرداد و گفت: این کارخانه به عنوان کارخانه مادر راه اندازی می شود و با مشارکت کشور قزاقستان مواد اولیه آن از این کشور تامین می شود.
روند کند اجرای پروژه های ناتمام
نماینده مردم گنبد و بخش داشلی برون از روند کند پروژه های نیمه تمام شهرستان از جمله فاضلاب شهری و طرح آبرسانی فجر که بعضا بیش از دو دهه به طول انجامیده است انتقاد کرد و اظهار کرد: با پیگیری های انجام شده از 6 فاز پروژه آبرسانی فجر 2 فاز در آینده ای نزدیک اجرا می شود.

qaboosnameh 3
وی ادامه داد: در بازرسی از محل دفع فاضلاب که حدود یکماه پیش با حضور مسئولین کشوری انجام شد، اعتبار خوبی معادل 400 میلیارد ریال به این پروژه تزریق شد که طی یکسال آینده بخشی از این پروژه نیز به نتیجه می رسد.
قرجه طیار گفت: راه آهن گرگان_گنبد را نیز از مطالبات جدی مردم شهرستان و دلیل توقف آن برخی مشکلات حقوقی با پیمان کار این پروژه است و دلیل دیگری ندارد.
وی تصریح کرد: با توجه به نیاز بهداشتی شهرستان که به دلیل پوشش شرق گلستان ، امکانات موجود کفاف این ظرفیت را نمی دهد، از یکماه پیش با همکاری وزارت دفاع قرار شد 45 هکتار از اراضی مجاور اسبدوانی گنبد با قیمت منطقه برای احداث بیمارستان 800 تختخوابی در اختیار وزارت بهداشت قرارگیرد و ان شالله امسال کلنگ زنی می شود.

qaboosnameh 4
وی از پیگیری مطالبات مردم و حفظ امکانات موجود شهرستان به عنوان خط قرمز خود نام برد و گفت: درسایه تعامل و همکاری مسئولان شهرستان و مردم هرگز اجازه عبور از خط قرمز را به دیگران نخواهیم داد.
نماینده مردم گنبدکاووس با تاکید بر منافع مردم به عنوان خط قرمز در کنار حفظ ارزش های نظام گفت: در یک سال گذشته 10 بار به صورت شفاهی و 19 بار به صورت کتبی به دولت، وزیران و مسئولان تذکر داده ام و برای احقاق حقوق مردم به عنوان نمایندۀ آنها با کسی تعارف ندارم.
واگذاری 7 هزار هکتار اراضی کامدشت داشلی برون به صاحبان اصلی
طیار همچنین با اشاره به اجرای اصلاحات ارضی در سال 41 یادآور شد: هنوز درگیری هایی در خصوص این اراضی بین مردم و منابع طبیعی وجود دارد که مستلزم مدیریت مسئولین است.
وی ادامه داد: در توافقی که با آقای سعیدی کیا انجام شد دستور ویژه داده شد تا 7 هزار هکتار از اراضی کامدشت داشلی برون به صاحبان اصلی ان یعنی مردم محول شود.

qaboosnameh 5
طیاراحداث جادۀ نفت در یکسال آینده و با اعتبار ملی، بهسازی و تعریض جاده های روستایی، احداث مرکز جامع سرطان و راه اندازی مرکز آنژیوگرافی قلب در بیمارستان پیامبراعظم(ع) را از دیگر مطالبات شهرستان که در حال پیگیری است عنوان کرد و گفت: در راستای توسعه آموزش عالی نیز با توافق دانشگاه آزاد امیدواریم از مهر امسال دانشجویان پرستاری در این دانشگاه جذب شوند.
وی در پاسخ به سوال خبرنگار قابوس نامه مبنی بر آسیب های مناطق آزاد بویژه گسیل اجناس وارداتی در این مناطق نیز گفت: ظرفیت های منطقه اینچه برون با سایر مناطق متفاوت است و با توجه به نقاط مثبت به این معضل دچار نخواهد شد و در صورت تصویب به اولویت های تعیین شده خواهد رسید.
نمایندۀ مردم گنبد در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به رای بالای رئیس جمهور در منطقه بر لزوم توجه بیشتر دولت به مطالبات این مردم تاکید کرد و خواستار استفاده از نیروهای شایستۀ اقوام مختلف گنبد و شرق استان در پست های مدیریتی شد.
وی همچنین به تحولات منطقه و و جهان اشاره کرد و گفت: تحولات اخیر و شکاف میان کشور های عربی نشات گرفته از حضور رئیس جمهور آمریکا در عربستان است.
طیار پیروزی ارتش عراق با همکاری رزمندگان ایران در موصل را یکی از دستاوردها عنوان کرد و پاسخ قاطع سپاه پاسداران به داعش پس از حملۀ تروریستی مجلس را ستود و آن را نشانۀ هوشیاری این نیروها دانست و ابراز امیدواری کرد در آینده ای نزدیک شاهد نابودی داعش باشیم.
انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو