گروه : پیشنهاد ما /

شناسه: 4505

29 اسفند 1402 14:27

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

مروری بر حضور مدیرکل سیاسی وزارت کشور در گنبد؛ تبلیغ هر آنچه روحانی به آن عمل کرد تا درخواست مناصب دولتی برای اهل سنت

در جلسه ای بدون برنامه ریزی قبلی مدیرکل سیاسی کشور که به گلستان سفر کرده بود شامگاه گذشته در بین متنفذین و معتمدین اهل سنت گنبد حاضر شد.

به گزارش قابوس نامه،در این جلسه مدیرکل سیاسی وزارت کشور با بیان برنامه های دولت روحانی و نگاه و رویکرد آن به اقوام ، ملاک استفاده از افراد در مناسب مختلف را شایستگی ، قانونمندی و مردم داری عنوان کرد که در صورت داشتن این ویژگیها با هر قوم و مذهبی از آن استفاده می شود.

محمدامین رضازاده با طرح این ادعا که هیچ کس نباید مردم را از خدمات چنین افرادی محروم کند به طرح تبلیغی اقدامات روحانی در این خصوص پرداخت.

وی دولت را ملزم به اجرای تعهدات خود دانست و گفت: به عنوان کارگزاران نظام وظیفه داریم وعده های خود را عملی کنیم.

qaboosnameh 3

دبیر کمسیون اقوا م، مذاهب و فرق شورای امنیت کشور مشارکت مردم در انتخابات را در راستای تقویت قدرت نرم نظام عنوان کرد که اهل سنت با حضور پررنگ خود کار ارزشمندی کردند.

وی با اشاره به موفقیت ایران در خارج از مرزها و امنیت در منطقه در کنار حفظ وحدت در داخل کشور تاکید کرد برای پیشبرد این اهداف و حفظ آنها باید وحدت بین مذاهب تقویت شود و برای این کار و در این مسیر به کمک علما، بزرگان و نخبگان اقوام و مذاهب نیاز داریم.

در ادامه تعدادی از متنفذین و معتمدین اهل سنت شهرستان نیز دیدگاههای خود را پیرامون مسائل مطرح شده و وحدت منطقه مطرح کردند.

نورقلی نیازی یکی از این منفذین است. وی با عنوان این مسئله که طرح انتقاد از سوی اهل سنت به معنای تضاد با نظام نیست ما هم دلسوز نظام هستیم ،گفت: ما اهل سنت به آیۀ اطیعو الله و اطیعوا الرّسول و اولی الامر منکم معتقدیم و اطاعت از امام خامنه ای را بر خود واجب می دانیم.

qaboosnameh 2

نیازی اضافه کرد: در دوران ستمشاهی به ندرت آخوند یا قاری قرآن داشتیم اما امروز به برکت انقلاب نوجوانان زیادی داریم که حافظ و قاری قرآن هستند و به این افتخار می کنیم در سایۀ نظامی زندگی می کنیم که چنین فضایی ایجاد کرده است.

آق ،یکی دیگر از معتمدین اهل سنت نیز با خواندن ابیاتی از اشعار مختومقلی فراغی به تعامل خوب در شهرستان گنبد اشاره کرد و گفت: در این شهرستان از همۀ اقوام در تصمیم گیری ها استفاده می شود و اگر این این روند در سطح کشور وجود داشته باشد پیشرفت روزافزون خواهیم داشت.

حکیم کوچکی نیز که یکی از متنفذین شهرستان است خواستار انتصاب مشاوری در امور اهل سنت از سوی رئیس جمهور شد و همچنین گفت: خواهان انتصاب اهل سنت در مناصب مدیریتی هستیم.

در این نشست همچنین چند تن دیگر از حاضرین بر توجه به شایسته سالاری تاکید کردند و با توجه برخی عقب ماندگیهای منطقه علی رغم وجود ظرفیت های مختلف، خواستار رفع آن شدند.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو