گروه : پیشنهاد ما /

شناسه: 4788

29 اسفند 1402 06:43

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر راه و شهرسازی: راه آهن گرگان- گنبد- مشهد یک حلقۀ مفقوده است که باید حل شود

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در راستای اجرای پروژه ملی راه آهن گرگان - گنبد-بجنورد – مشهد و به عنوان مصوبه سفر رئیس جمهور به گلستان ، گفت: این پرژه یک حلقۀ مفقوده در کریدور ریلی کشور است که باید حل شود.

به گزارش قابوس نامه،علیرضا محفوظی در جلسه بررسی وضعیت راه‌های روستایی و راه‌آهن شهرستان گنبدکاووس با عنوان این مطلب افزود: متاسفانه در سالهای گذشته با این پروژه ، سیاسی کارانه برخورد شده است در حالیکه نباید با پروژه های عمرانی سیاسی برخورد کرد.

وی ادامه داد: توسعۀ خطوط ریلی و راه های روستایی از اولویت های دولت است و مجلس نیز در این رابطه با دولت تعامل خوبی دارد.

محفوظی اذعان کرد: مجلس ظرفیت های خوبی در قالب سه قانون ایجاد کرده است که اگر بتوایم برای تامین بودجه می توانیم در جای مناسبی در پروژه ها از آن استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: قانون الحاق2، قانون برنامه ششم و قانون جامع توسعه کشور سه قانونی است که می تواند در این پروژه ها کمک رسان ما برای اجرا باشد.

qaboosnameh 1

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین از از ارسال لایحه ای به مجلس برای اختصاص یک درصد از مالیات ارزش افزوده به توسعۀ خطوط ریلی و راههای روستایی خبر داد و گفت: این لایحه در کمسیون عمران بررسی و تصویب شده است و در صورت تصویب کمسیون اقتصادی که کمسیون آقای طیار نیز هست ، تسلیم صحن علنی مجلس می شود و با تصویب در مجلس کمک بزرگی در تامین اعتبار این پروژه ها به راه و شهرسازی خواهد شد.

نگوئید جادۀ نفت بگوئید جاده ترانزیتی
علیرضا محفوظی با اشاره به اینکه جادۀ نفت با توجه به لایحۀ تصویب منطقه آزاد نقش مهمی در ترانزیت کالا دارد گفت: از این به بعد نام این جاده را جادۀ ترانزیتی بگوئید و با این نام آن را محدود به یک جاده که از میدان گازی می گذرد نکنید.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنانش در پاسخ به تامین اعتبار اجرای پروژه کمربندی شرق گنبدکاووس نیز گفت: احداث این جاده باید به عنوان یک کنارگذر انجام شود تا صرفا احداث یک جاده و راه نباشد چرا که باید همۀ ابعاد از جمله اقتصاد، تحولات و تعاملات منطقه احداث راه ، دیده شود تا با احداث آن یک منطقه مهجور نشود.

تکمیل تعریض و چهار بانده کردن محور گنبدکاووس ـ آق‌قلا یکهزارو 300 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

در این نشست همچنین معاون ساخت و توسعه راه‌های اداره راه و شهرسازی گلستان به پروژۀ تعریض و چهار بانده کردن محور گنبدکاووس ـ آق‌قلا اشاره کرد و گفت: تکمیل این پروژه یکهزارو 300 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

علی اکبر شاهینی در ادامه گفت: این پروژه از سال 86 آغاز شده است که از کل این مسیر 5 کیلومتر از سمت گنبد 2 بانده کار شده و 5 کیلومتر نیز از سمت آق قلا به گنبد یک بانده کار شده است.

وی در رابطه با راههای روستایی نیز تصریح کرد: شهرستان گنبدکاووس 596 کیلومتر راه روستایی دارد که از این میزان، 396 کیلومتر آن آسفالت، 84 کیلومتر شوسه و 115 کیلومتر نیز راه خاکی است.

نمایندۀ مردم گنبد در مجلس شورای نیز در این نشست با اشاره به  وجود 171 روستا در گنبد یکی ازدغدغه های مهم منطقه را راههای روستایی عنوان کرد و گفت : برخی از روستاهای شهرستان مانند ماسان کوب با 27 کیلومتر و پشه‌لر با 10 کیلومتر فاقد هرگونه راه و مسیر برای تردد هستند.

قره جه طیار همچنین گفت: راه آهن گرگان-گنبد-مشهد از ابتدای انقلاب مطرح شده ولی متاسفانه هنوز محقق نشده است.

qaboosnameh 3

وی با اعلام ابراز امیدواری مردم در تحقق پروژه راه آهن و کمربندی گنبدکاووس اظهار کرد: تنها 7 کیلومتر از احداث کمربندی یا کنارگذر شهرستان باقی مانده  است.

معاون استاندار و رماندر ویژه گنبدکاووس نیز گفت: بر اساس آمار سال گذشته 55 درصد جمعیت 348 هزار نفری گنبد را جمعیت روستایی و 45 درصد را جمعیت شهری تشکیل می دهند.

qaboosnameh 2

عبدالقدیر کریمی با اشاره به مشکلات خدمات رسانی به روستاهای گنبد به دلیل عدم دسترسی به راه مناسب ، ابراز امیدواری کرد با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی بخشی از این دغدغه های مردم در رابطه با راهها برطرف شود.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو