گروه : پیشنهاد ما /

شناسه: 5114

29 اسفند 1402 06:25

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

معاون مسکن امور شهری بنیاد مسکن کشور : 19 هزار خانوار در مسکن های غیرمقاوم زندگی می کنند

معاون امور مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در گنبدکاووس گفت: علی رغم تلاش هایی که در راستای تسهیل و ساخت مسکن در کشور انجام شده است هنوز 19 هزار خانوار در مسکن های غیرمقاوم و در شرایط نامناسب زندگی می کنند و تلاش های کفایت نمی کند و باید قدم های بزرگتری برداشته شود.

به گزارش قابوس نامهٰ جواد حق شناس در ادامه همیچنین اظهار کرد طبق آمار در حال حاضر 3 میلیون مستاجر در کشور داریم که به دلیل شرایط مالی توانایی خانه دار شدن را ندارند.

وی حساب 100 امام (ره) ، همکاری مردم و خادم مردم دانستن خود را سه عامل مهم و پشتوانه بنیاد برشمرد و افزود: به تکیه بر این پشتوانه توانسته ایم کارهای موثری در بخش های مختلف ساخت مسکن روستایی، مسکن شهری و بازسازی مناطق آسیب دیده انجام دهیم.

حق شناس یادآور شد: علی رغم اینکه در اجرای مسکن مهر 347 هزار واحد مسکونی با فاصله دوسال دیرتر از سایر نهادها به بنیاد مسکن واگذار شد امروز بیش از 300 هزار واحد مراحل صدور سند اعیانی آن نیز انجام شده و امیدواریم تا پایان امسال باقی واحد ها نیز انجام و تحویل داده شود.

وی  همچنین با اشاره به اینکه با توجه به اعتماد به بنیاد ساخت و کمک در راستای احداث 100هزار واحد مسکونی را به بنیاد مسکن واگذار کرده است و امسال 27 هزار واحد مسکونی را برنامه داریم.

معاون مسکن امور شهری بنیاد مسکن کشور در ادامه افزود: ساخت سالانه 6 تا 7هزار واحد مسکن را پیش بینی کرده ایم و اگر گنبد زمینی برای احداث در اختیار بنیاد بگذارد، آمادگی ساخت پروژه ای دیگر را در شهرستان داریم.

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان نیز گفت: در استان گلستان بیش از هزار روستا وجود دارد که طرح هادی در 400 روستا فاز اول آن به پایان رسیده است و 100 روستا نیز نیمه تمام است و در برنامه امسال اجرای طرح هادی 100 روستا را داریم.
محمدتقی زمانی نژاد همچنین گفت: احداث 9هزار واحد مسکونی در طرح مسکن مهر به بنیاد مسکن استان واگذار شده است که از این تعداد بالغ بر 8 هزار و 500 واحد تحویل داده شده است و 500 واحد باقیمانده نیز تا پایان امسال تحویل داده می شود.

وی در رابطه به مسکن روستایی نیز اذعان کرد: 229 هزار واحد مسکونی روستایی در استان داریم که 128 هزار واحد آن دارای مصالح کم دوام و بی دوام هستند و از 70 هزار واحد طرح نوسازی 54 هزار واحد تا پایان امسال به پایان می رسد.

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان اظهار کرد: 455 پروِه نیمه تمامدر استان داریم که به پروژه 144 واحدی گرگان و 144 واحدی افرای علی آباد می توان اشاره کرد و امیدواریم تا پایان امسال پروژه گرگان به اتمام برسد و پروژه علی آباد نیز در حال تعیین تکلیف است.

زمانی نژاد از رفع مشکل زیرساختی مسکن 40 واحدی مهر جلین و همچنین پیگیری مالکیت 58 واحد مسکن مهر نگین شهر و واگذاری تا پایان امسال خبرداد.

وی از اجرای 242 پروژه جدید در استان خبر داد و تصریح کرد: ساخت 50 واحدی چنارلی مراوه تپهٰ 50 واحد در چهارباغ و همچنین در انبارالوم  و بندرگز از جمله این پروژه های جدید است.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو