گروه : پیشنهاد ما /

شناسه: 5829

29 اسفند 1402 12:20

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

رئیس هیئت سوارکاری گنبدکاووس: آماده همکاری با فدراسیون در حد نظارت هستیم نه دخالت

رئیس هیئت سوارکاری گنبدکاووس گفت: فدراسیون سوارکاری باید تنها نقش نظارتی داشته باشد این درحالی است که فدراسیون انتظار دارد تمام درآمد این مجموعه به حساب فدراسیون واریز شود و اگر این اتفاق بیفتد کسی اینجا سرمایه گذاری نخواهد کرد.

به گزارش قابوس نامه، نوربردی توسلی در جمع خبرنگاران با اعلام این مطلب افزود: از 12 آبان 95 که با شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی از سوی اداره کل ورزش و جوانان واداره شهرستان قرارداد یکساله با مبلغ 4 میلیاردو 430 میلیون ریال بسته شد تنها برای خرید تجهیزات از جمله سخت افزاری، کابل و نرم افزاری چون طرف قبلی قرارداد کلیه امکانات را از این محل برده بود 4 میلیارد ریال از محل درآمد ها هزینه کردیم.

وی به ساخت کمربندی در مجوعه برای کاهش ترافیک در روزهای برگزاری کورس و نصب دوربین های مدار بسته را از دیگر اقدامات در مجموعه سوارکاری پس از سپردن به شهرستان اشاره کرد و گفت: تنها برای اصلاح برق رسانی و سیستم روشنایی در فضای مجموعه یک میلیارد ریال هزینه شده است.

توسلی با اشاره به نبود برخی امکانات اولیه در مجموعه که پیش از این موجب ناراضایتی هم بوده اظهار کرد: برای ورود به جایگاه مربیان در طول زمستان باید از چکمه استفاده می شد اما در حال حاضر با زیرسازی انجام شده حتی امکان رفت و آمد ماشین نیز وجود دارد.

qaboosnameh 2

افزایش بیش از 95 درصدی جوایز

رئیس هیئت سوارکاری گنبد افزود: از سال 84  به اسب برنده گروه یک تنها 34 میلیون ریال جایزه پرداخت می شد و ما در مدیریت شهرستانی پس از مسابقات پائیز با افزایش بیش از 95 درصدی این مبلغ را از همان محل درآمدهای مجموعه به 66 میلیون ریال رسانده ایم.

فدراسیون برای اعزام افسر دوپینگ نیز با ما همکاری نکرد

نوروردی توسلی با عنوان این مطلب که فدراسیون برای اعزام افسر دوپینگ نیز با ما همکاری نکرد اضافه کرد: برای انجام تست های دوپینگ نیز ابتدا به دوبی ارسال می کردیم ولی در حال حاضر با استرالیا قرارداد بسته شده است که پس از گذشت 30 تا 35 روز از ارسال نمونه های فریز شده جواب داده می شود وما برمبنای آزامش عمل می کنیم و پس از آمدن جواب جوایز پرداخت می شود.

وی در این رابطه تصریح کرد: فدراسیون برای تست های دوپینگ نیز از ما خواسته تا برای ارسال نمونه های دوپینگ هزینه را به حساب فدراسیون سوارکاری واریز کنیم که در خواست ما این بود تنها در صورتی نمونه ها به فرانسه ارسال می شود که فدراسیون ما را معرفی کند و ما مستقیم هزینه را به حساب طرف قرارداد در فرانسه واریز کنیم که dhl  یا همان اسناد در دست ما باشد تا بتوانیم هر زمان لازم شد با ارائه اسناد در مقابل مردم شهرمان پاسخگو باشیم. چرا که پیش از این بابت هیچ یک از واریزی های ما فدراسیون مدرکی در اختیار ما قرار نداده است.

شرکت اسب های دوپینگی در کورس گنبد پس از گذراندن مدت محرومیتشان بود

وی در رابطه با برخی حاشیه ها در مورد اینکه اسب سردار آزمون علی رغم دوپینگی بودن و محرومیت در مسابقات گنبد شرکت داده شده است؛ گفت: در مورد هر 6 اسب دوپینگی که از دویدن محروم بودند و اسب سردار آزمون یکی از آنها بود به هیچ عنوان بدون گذراندن دوره محرومیت در مسابقات شرکت داده نشده اند.

وی اضافه کرد: طبق قانون محرومیت طی شده بود و با اداره ورزش و جوانان شهرستان نیز مکاتبه شد که در پاسخ طبق دستور شهرستان دویدن این اسب ها بلامانع اعلام شد.

توسلی ادامه داد: در مورد اسب سردار نیز باید بگویم پس از حدود 10 هفته محرومیت در کورس گنبد شرکت کرد این درحالی است طبق آئین نامه اسب های دوپینکی نوع یک 6 هفته، نوع دو 5 هفته و نوع سه 2 هفته از دویدن محرومیت می شوند.

وی در خصوص جرائم اسب های دوپینگی همچنین گفت: هر اسبی که دوره محرومیت خود را طی کند جرائم دوپ آن مربوط به مربی است که پس از گرفتن جایزه از جایزه آن کم می شود.

فدراسیون و اذعان به ضرر 7میلیاردو 300 میلیونی از مدیریت مجموعه

نوروردی توسلی گفت: در ابتدای طرح موضوعات مجموعه سوارکاری و در زمانی که آقای حمیدی فرماندار گنبد بودند هیئت هفت نفره ای از سوی فرمانداری به فدراسیون معرفی شد که در آن زمان بیلان مالی را به نشان دادند که 7 میلیاردو 300 میلیون ریال ضرر کرده اند!

وی در ادامه افزود: در این مدت قرارداد یکساله علی رغم اینکه ما هزینه های زیرساختی زیادی انجام دادیم و سهم قرارداد هم پرداخت شده ادعای ضرر نداریم ، ادعای فدراسیون درحالی است که تا پیش از این ریالی به شرکت به عنوان حق قرارداد داده نشده بود و جوایز هم نصف مبلغ کنونی بود.

رئیس هیئت سوارکاری گنبد همچین اضافه کرد: علاوه بر این هزینه ها ماهانه بین 300 تا 350 میلیون ریال نیز بابت حقوق پرسنل و هزینه های جانبی پرداخت می شود.

توسلی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران که فدراسیون مدعی شده به مکاتبات آنان پاسخی داده نمی شود، گفت: ما مکاتبه مستقیم با فدراسیون نداریم و با هیئت استان مکاتبه می کنیم که مرتب انجام می شود. این حرف ها در حالی است که اینجا ثبت ملی شد آقایان نیامدند، هفته قهرمانی برگزار شد باز هم نیامدند کورس با نام شهدا برگزار شد نیامدند ، حتی رئیس هیئت استان در این برنامه ها شرکت نکرد!

وی گفت: تمام هزینه ها و مراحل کارها از جمله تست دوپینگ با مستندات انجام شده است و اگر شبهه ای برای کسی هست حتی اگر یک شهروند گنبدی باشد ما آماده ارائه مستندات هستیم.

نوروردی توسلی با تاکید بر اینکه تمام فعالیت های هیئت سوارکاری گنبد شفاف است ادامه داد: تمام نمونه گیری های تست دوپینگ نیز در مقابل چشمان مالکان اسب ها، با امضای آنها و کنترل 8 دوربین در محل انجام می شود و نمایندگانی از دامپزشکی شهرستان و جهاد حضور دارند و کدگذاری انجام می شود و همه نمونه ها بلا استثنا ارسال می شود.

وی در رابطه با قطع درختان مجموعه سوارکاری نیز اظهار کرد: این درختان خشکیده بودند و با نظر منابع طبیعی قطع شده است و در ازای آنها که شاید حدود 200 تا 300 درخت خشک بوده 2هزار نهال کاشته شده است و 2 هزار اصله نهال دیگر نیز درخواست کرده ایم که در مجموعه قرص شود.

رایزنی برای برگزاری جشنواره زیبایی اسب ترکمن

رئیس هیئت سوارکاری گنبدکاووس گفت: در حال رایزنی برای برگزاری جشنواره زیبایی اسب ترکمن در شهرستان هستیم و اگر رایزنی ها به نتیجه برسد ان شالله در نوروز یا در اردیبهشت انجام می شود.

وی به آغاز کورس با نام شهید مدافع حرم حجی اشاره کرد و گفت: هر هفته نیز یکی از خانوده های شهدای مدافع حرم و شهدای دفاع مقدس در حاشیه مسابقات تجلیل می شوند.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو