گروه : پیشنهاد ما /

شناسه: 6214

29 اسفند 1402 14:24

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

تحلیلی بر حال این روزهای گنبدکاووس؛ جای خالی حجت الاسلام سبحانی در این روزها/ چه کسانی بافرهنگ مردم معامله می کنند؟

یادواره شهدای اهل سنت شمال کشور که باید محلی برای نشر ارزشها و بیان افتخارات شهدای شیعه و سنی منطقه باشد ، محلی شد برای تبلیغات یک آقازاده که سخنران اصلی این مراسم بود اما باز هم انتقادی صورت نگرفت .

به گزارش قابوس نامه به نقل از گلستان ما ؛ زمانی که محمدرضا داورزنی رئیس ارشاد گنبد در دولت نهم و دهم در 4 دیماه 93 بعد از 100 ماه فعالیت فرهنگی و هنری در شهرستان گنبد کاووس جای خود را به شجاعی می داد ، امام جمعه پیر گنبد کاووس متوجه شده بود که تیم جدید دولت که روی کار آمده ، برنامه هایی در سر دارد  که فعالیتهای دینی را به چالش خواهد کشید .

حجت الاسلام والمسلمین محمد حسین سبحانی (که نور از قبرش ببارد) در همان مراسم تودیع و معارفه رئیس فرهنگ و ارشاد گنبد حرفهایش را زد و اولتیماتوم داد تا زمانی که زنده است نخواهد گذاشت فرهنگ غیر اسلامی بر گنبدکاووس چیره شود.

سبحانی در آن جلسه با تلاوت آیه سوم سوره مبارکه لقمان خط را به رئیس جدید ارشاد گنبد نشان داد و گفت : این آیه طبق تفسیرهای متعدد بزرگان و مراجع مربوط به موسیقی‎های غیرمجاز و بیان عذاب الهی برای ترویج‌دهندگان و برپاکنندگان محافل آن است که بیان قرآن حکایت از عذابی دردناک و خوارکننده دارد.

وی با انتقاد شدید از موج پرحجم برگزاری برخی کنسرت‎های مسئله‎دار در چند ماه اخیر در کشور، استان گلستان و چند مورد در شهرستان گنبدکاووس و مسائل حاشیه‎ای پیرامون آن، افزود: ما و مردم مؤمن گنبدکاووس مخالف برگزاری کنسرت‎های همراه با موسیقی‎های غیرمجاز هستیم که موجب می‎شود ارزش‌ها و اعتقادات ملت را به راحتی به سخره بگیرند.

سبحانی در بیان باورهای دینی مردم نیز خاطرنشان کرد: سیره نبوی و خاندان پاک و مطهرش و فرامین شرع، باورهای این مردم است که بیش از 300 هزار شهید داده‎اند تا با فرهنگ استعماری و مبتذل غرب مبارزه کنند و قطعاً اجازه هنجارشکنی را به هیچ‌کس نخواهند داد.

5 ماه بعد حجت الاسلام فضیلت مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان با بسته پیشنهادی فرهنگی "شادمانه ها و عروسی ها در سطح شهر "به جلسه شورای اداری گنبد رفت ، او هنوز بسته پیشنهادی خود را مطرح نکرده بود که حجت الاسلام سبحانی با انتقاد شدید از ارشاد گفت : اگر می‎دانستم دستور کار جلسه این است اجازه تشکیل آن را نمی‎دادم ، واقعا ارشاد اسلامی هیچ رسالت دیگری ندارد و فقط مانده است که به مردم بگوید چه موسیقی بنوازند؟ نباید اصول و ارزش های اسلامی را به آنها بیاموزیم؟

آیا هدف از انقلاب اسلامی ایران ترویج موسیقی بود یا احیای امر به معروف و نهی از منکر و ارشاد اسلامی و دینی؟به هیچ وجه با شادی و شادمانی مردم مخالف نیستیم و ما از برنامه‎های جشن و سرور که در چارچوب قانون و شرع که حقوق الهی را رعایت کند، حمایت می‎کنیم، شورای فرهنگ عمومی محل اندیشیدن برای ترویج تفکر ناب اسلام است نه ارائه مجوز به خوانندگان برای مراسم عروسی.

این جلسه جنجالی در 5 خرداد ماه سال 94 به مناظره سبحانی و فضیلت تبدیل شد و سایر مدعوین سخنی نگفتند ، فضیلت در توجیه حرف خود گفت : چرا نمی خواهیم قبول کنیم وظیفه ارشاد از ساز تا نماز و از تنبک تا گنبد است؟! اما حجه الاسلام محمدحسن سبحانی که همچنان با اصل طرح این دستور کار مخالف بود گفت: مسئله اصلی ما، ارزشهای دینی و مسائل دینی است که باید مورد توجه قرار گیرد و نباید اولویت مسائل اصلی با مسائل فرعی جابجا شود.

هدف از بیان مقدمه مذکور بیان روحیات انقلابی امام جمعه فقید گنبد کاووس در حفظ کیان دین بود که این روزها جای خالی وی بیش از پیش احساس می شود .

این روزها با رفتن حجت الاسلام سبحانی از گنبد پای کنسرت ها و خوانندگان به گنبدکاووس باز شده و متاسفانه شاهدیم که دوچرخه سواری مختلط زن و مرد و دختر و پسر بصورت هفتگی در این شهر مهم در شرق استان گلستان انجام می شود اما هیچ مقامی جز چند رسانه محدود محلی صدایش در نیامده است .

نکته مهم دیگری که کسی در بحبوحه ازدیاد اخبار و هیاهوی آخر سال متوجه آن نشد ، برگزاری یادواره شهدای اهل سنت شمال کشور در گنبد کاووس بود ، این یادواره که باید محلی برای نشر ارزشها و بیان افتخارات شهدای شیعه و سنی منطقه باشد ، محلی شد برای تبلیغات یک آقازاده که سخنران اصلی این مراسم بود اما باز هم انتقادی صورت نگرفت .

qaboosnameh38

qaboosnameh39

معلوم نشد چرا با وجود این همه سخنران مطرح کشوری و انقلابی از وجود چنین سخنرانی استفاده کردند که شائبه جانشینی وی در جایگاه پدر تقویت شود ، هر چند جوانان انقلابی و با بصیرت گنبدی نسبت به این موضوع توانستند حساسیتهایشان را به مرکز استان و کشور منتقل کنند اما مشکل اصلی این روزهای گنبد کاووس یک لیدر انقلابی مانند حجت الاسلام سبحانی است که بدون اغماض جلوی ناهنجاری ها و سیاسی کاری آقایان را بگیرد .

qaboosnameh40

qaboosnameh41

qaboosnameh42

qaboosnameh43

qaboosnameh44

qaboosnameh45

انتهای پیام /

نویسنده :

نظرات
آرشیو