گروه : پیشنهاد ما /

شناسه: 7452

29 اسفند 1402 10:44

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

نماینده مردم گنبدکاووس:  منطقه آزاد اینچه‌برون حصار کشی می شود

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه منطقه آزاد اینچه برون به وسعت  حدود 13 هزار هکتار تصویب شده است، گفت: پس بررسی و ریشه یابی آسیب ها به ویژه قاچاق و به دلیل گستردگی این مناطق به این نتیجه رسیدیم که مناطق آزاد با فنس حصار کشی شود.

به گزارش قابوس نامه، قرجه طیار تصویب این لایجه را حاصل تلاش همه نمایندگان و بزرگان استان دانست و افزود: از همان ابتدا نیز اولین اولویت ما در شهرستان پیگیری تصویب مناطه آزاد اینچه برون بود تا به اشتغالزایی منطقه کمک شود.
منفعت این منطقه برای کل استان است.

tayar 1
وی با عنوان این مطلب که وسعت پیشنهادی اولیه برای منطقه آزاد اینچه برون 160 هزار هکتار بوده است و این میزان مصوب شده گفت:  منفعت این منطقه برای کل استان است و هیچ شهر و نقطه جمعیتی در محدودۀ آن قرار نخواهد گرفت و بهتر است به حواشی پرداخته نشود.
طیار اضافه کرد: اهمیتی ندارد تصویب لایحه منطقه آزاد اینچه برون به نام چه کسی ثبت می شود، من پیگیر وظیفه و اولویتی هستم که از ابتدای نمایندگی در نظر گرفته ام.
نماینده مردم گنبدکاووس در پاسخ به سوال خبرنگار در مورد آسیب واردات بی رویه در مناطق آزاد گفت: بر خلاف آماری که ارائه می شود طبق اسناد گمرک این مسئله صحت نداردو با این استدلال تجربه مناطق آزاد را مثبت ارزیابی کرد!
 وی همچنین گفت: جزئیات این لایحه از فردا در مجلس بررسی خواهد شد و شورای عالی مناطق آزاد 18 ماه پس از تصویب نهایی جزئیات فرصت دارد تا نقشه نهایی را مشخص کند.
با توجه به نگرانی هایی که در راستای محدودۀ منطقه آزاد اینچه برون وجود دارد نیز طیار گفت: بخشی از این منطقه در گنبدکاووس و بخش دیگری در محدودۀ شهرستان آق قلا قرار دارد و به مرکز استان دخلی نخواهد داشت و مدیرت آن نیز بر اساس قوانین شورای عالی مناطق آزاد است.

tayar 2
 در این نشست همچنین به وضعیت جاده نفت اشاره شد که تاثیر بسزایی در دسترسی به منطقۀ اینچه برون دارد  اشاره و نماینده گنبدکاووس در این رابطه نیز گفت: این جاده در حال ساخت است  و امسال 15 میلیارد تومان بربه آن تخصیص داده شده که 5 میلیارد از محل اعتبارات ملی،5 میلیارد تومان از محل اعتبارات نمایندگان مجلس و 5میلیارد نیز از محل اعتبارات استانی است که باید دید چه میزان از آن محقق می شود.
نماینده گنبد ادامه داد: طبق قانون واگذاری زمین تا زمان تصویب طرح جامع، حداکثر تا ۱۵ درصد مساحت محدوده  که مورد تایید کارگروهی که ازسوی شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی تعیین می‌شود، انجام می شود.

طیار عنوان کرد: منطقه اینچه برون از نظر زیرساخت ها نسبت به سایر مناطق آزاد آماده تر است واولین منطقه آزادی خواهد بود که به اهداف مناطق آزاد خواهد رسید.

گفتنی است لایحه منطقه آزاد تجاری اینچه برون در سال 93 در سفر هیئت دولت وقت مطرح شد ، در خرداد سال 94 به تصویب شورای عالی مناطق آزاد رسید و در آذر و بهمن همان سال در دو نوبت این لایحه در مجلس شورای اسلامی مطرح و بررسی شد که به تصویب نمایندگان نرسید و  هفتم شهریور ماه کلیات این لایحه مصوب شد.
انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو