گروه : پیشنهاد ما /

شناسه: 7461

29 اسفند 1402 08:43

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

مروری بر سفر رئیس کمسیون تحقیقات مجلس به گنبد/ درخواست ها وقول ها

در سفر روز گذشته رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی به گنبدکاووس از چند دانشگاه و مرکز فنی و حرفه ای شهرستان بازدید و نشستی نیز با نخبگان گنبد برگزار شد که در حاشیه این یازدید ها از سوی مسئولین شهرستان درخواست هایی مطرح و از سوی این هیئت در مواردی نیز قولهای پیگیری داد.

به گزارش قابوس نامه، ایجاد دانشکده پزشکی در گنبدکاووس یکی از مطالبات مردم شهرستان و شرق استان است که محمدرضا عارف رئیس کمسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اینکه کیفی سازی روند توسعه آموزش عالی در دستور کار است گفت: در زمینه توسعه کمی آموزش عالی در کشور خوب عمل شده و در حال حاضر در حال آمایش آموزش عالی هستیم.

البته فرماندار ویژه گنبد در شورای اداری شهرستان به قول مساعد عارف برای پیگیری ایجاد دانشکده علوم پزشکی در گنبدکاووس به عنوان یکی دستاوردهای سفر وی به گنبد اشاره کرد که امیدواریم این امر محقق شود.

همچنین در بازدید از دانشگاه پیام نور نیز موضوع اعطای امتیاز واحد بین الملل به مرکز دانشگاهی مطرح شد که می توان به آن نیز به عنوان یک دستاورد این سفر اشاره کرد.

بازسازی و نوسازی دانشگاه فرهنگیان گنبد نیز یکی دیگر از مطالبات مطرح شده در حاشیه بازدید از این دانشگاه بود که هر چند به گفتۀ معاون پارلمانی وزیر آموزش و پرورش ساختمان های دانشگاه فرهنگیان در کشور قدمتی بیش از 40 سال دارند، دانشگاه فرهنگیان گنبد 70 سال قدمت دارد و قطعا نیازمند بازسازی است.

با توجه به نبود اعتبارات عمرانی این مسئله تا کنون محقق نشده و به تعطیلی چند سالۀ این دانشگاه نیز منجر شده است اما با توجه به بعد مسافت مرکز استان با شهرستان های شرقی گلستان لزوم توجه ویژه به بازسازی این دانشگاه از سوی مسئولین استانی و شهرستانی مطرح و در این رابطه نیز قول مساعد داده شد.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در این سفر یکروزه در نشستی در دانشگاه دولتی گنبد نیز حاضر شد و گفت: توسعه علمی و فناوری استان گلستان یکی از اولویت های دولت است .

بر اساس گزارش تسنیم وی در نشست با نخبگان شهرستان نیز اتکای به مردم و انگیزه بالای جوانان را راه حل برون رفت از چالش های موجود در کشور دانست و گفت: "بسیاری از مشکلات کنونی ما در کشور،به‌علت عدم‌گفتگوی مسئولان با هم و یا مسئولان با مردم است و اگر گروه‌های اجتماعی با یکدیگر صحبت کنند و یا مسئولان با مردم ارتباط برقرار کرده و سخن بگویند بسیاری از مشکلات رفع خواهد شد."

از دیگر درخواست های مسئولین شهرستان می توان به درخواست اعطای سهمیه عشایری و مرزنشینان در آزمون دانشگاه فرهنگیان و همچنین تعیین تکلیف جذب قطعی 74 مربی پیش دبستانی در گنبد اشاره کرد که از سوی مدیر آموزش و پرورش شهرستان مطرح شد.

شاید از نگاه برخی این سفر بیشتر جنبه تبلیغاتی برای انتخابات آینده نمایندگی مجلس و ریاست جمهوری داشت اما در نگاه خوشبینانه می توان به همراهی مسئولین شهرستان برای مطالبۀ خواسته های شرق استان اشاره کرد که البته نتیجه پیگیری ها و تحقق قول هایی که داده شد خود این موضوع را روشن خواهد کرد.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو