شناسه: 5580

04 اردیبهشت 1403 19:36

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

همراه با کویر نودان هنگ مرزی اترک؛ کویرگردی در کویر مصر اصفهان + تصاویر

اولین تورکویرنوردی باشگاه کوهنوردی زریوان آزادشهر و هنگ مرزی اترک در کویر مصر اصفهان برگزار شد .

به گزارش قابوس نامه، تورکویرنوردی برای نخستین بار باهمکاری باشگاه کوهنوردی زریوان آزادشهر و هنگ مرزی اترک در 45 کیلومتری شرق شهرستان جندق و در 30 کیلومتری شمال شهرستان خور از توابع استان اصفهان در کویر مصر برگزار شد . 

qaboosnameh 6

این تور که در قلب کویر مرکزی ایران برگزار شد، برای مدت 3 شبانه روز با شرکت ورزشکاران کوهنورد استان گلستان درمیان شن زارهای روان استان اصفهان-روستای مصر-حدود 50 کیلومتر مسیر بیابانی پیمایش شد.

باتوجه به اهمیت و جایگاه کویرنوردی در طبیعت و استقبال و علاقه به این حوزه، پس از برگزاری موفق 8 دوره کوهنوردی توسط تیم های تخصصی این یگان نظامی در فتح قلل مرتفع ایران ازجمله؛ دوماند تهران، قلعه ماران گلستان، گاو کوشان و شاهوار سمنان و دیگر ارتفاعات کوهستانی ایران این موفقیت حاصل شد تا یک دوره کویرنوردی نیز در کویر مصر واقع در شهرستان خور و بیابانک برگزار شود.

qaboosnameh 5

کویرنوردی از ظرفیت های ممتاز گردشگری ایران در چهار فصل است و مخاطبان داخلی و بین المللی فراوانی دارد و در این بین کویر روستای مصر اصفهان یکی از جذاب ترین مناطق اکوتوریسم مطرح کشور مورد استقبال گسترده علاقمندان بویژه گروه های ورزشی کوهنوردی قرار گرفته است.

بازديد از روستاهاي زيباي مصر، گرمه و بياضه، بازديد از درياچه خور و بيابانك، رمل نوردی، رصد ستارگان در شب كوير با تلسكوپ هاي پيشرفته، گشت شبانه و شب نشيني دور آتش در كوير، شترسواری، آفوردسواری و موتور و دوچرخه سواری و ... از برنامه هاي اين تور به شمار مي رود و این از ظرفیت های گردشگری کویر است که هرکدام از آنها به خودی خود آنقدر جذاب است که می‌ تواند سیل گردشگران را از هر سن و با هر سلیقه‌ ای به کویر بکشاند.

 

همانگونه که صنعت اکوتوریسم، بسیاری از کشورهای جهان را بر آن داشته است که سرمایه گذاری های زیادی را به این بخش به لحاظ درآمدزایی فراوان آن اختصاص دهند در کشور ما نیز باید با فراهم کردن اﻣﻜﺎﻧـﺎت، ﺧـﺪﻣﺎت و زﻳﺮﺳـﺎﺧﺖ ﻫـﺎی ﻻزم ، ﻧﻴﺮوی اﻧﺴﺎنی ﻣﻨﺎﺳﺐ ﺟﻬﺖ ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ و اراﺋﻪ ﺧﺪﻣﺎت ﮔﺮدﺷـﮕﺮی ﺑـه ﮔﺮدﺷﮕﺮان و برنامه ریزی مناسب می توان از این طبیعت خدادادی و بکر در جهت درآمد زایی و توسعه ملی و منطقه ای قدم برداشت.

qaboosnameh 7

qaboosnameh 8

qaboosnameh 1

گزارش از جواد کارکن

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو