شناسه: 5697

29 اسفند 1402 09:38

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

در سالگرد واقعه 12دی برگزار شد؛ عطرافشانی مزار شهدای 12 دی در گنبدکاووس/تصاویر

مزار شهدای واقعه 12 دی سال 57 گنبدکاووس به مناسبت فرارسیدن سالگرد آنها توسط مسئولین و خانواده شهدا غبارروبی و عطر افشانی شد.

به گزارش قابوس نامه؛ این مراسم هر ساله به مناسبت گرامیداشت و بزرگداشت حرکت انقلابی و استکبار ستیزانه مردم گنبدکاووس که به عنوان یکی از سند های افتخار آن مطرح می شود، با برنامه های فرهنگی همچون دیدار با خانواده شهدا، غبارروبی و یادواره شهدای 12 دی همراه است، همچنین جمعی از فعالین اجتماعی شهرستان و مسئولین با معرفی این روز به عنوان "روز شهرستان گنبدکاووس" به هویت بخشی هر چه بیشتر حرکت های انقلابی و مردمی کمک کردند.

qaboosnameh 2

گفتنی است در روز 12 دی 1357 هنگامی که مردم گنبدکاووس خبر حمله مزدوران رژیم شاهنشاهی به مردم گالیکش را شنیدند بلافاصله به کمک مردم این شهر شتافند که این امر سبب عقب نشینی مزدوران شاه شد.
جوانان گنبدی که با اطمینان از پایان یافتن غائله گالیکش هنگام غروب آفتاب، سوار بر خودروها درحال بازگشت به شهر خود بودند، نیروهای ژاندامری گالیکش در ورودی این شهر آنان را متوقف و مورد ضرب و شتم قرار دادند و با صدور فرمان ناگهانی شلیک، علیرضا قزلسفلو، بشیر مهدی زاده، عباس فرقانی، نریمان نظری، سیاوش ناصری، محمود پیری و صفرعلی گلستانی به شهادت رسیدند.
همه ساله برای بزرگداشت شهدای واقعه 12 دی سال 57 گنبدکاووس مراسم بزرگداشتی با حضور خانواده های این عزیزان و نیز مردم و مسئولان منطقه برگزار می شود.

qaboosnameh 3

qaboosnameh 4

qaboosnameh 5

qaboosnameh 6

qaboosnameh 7

qaboosnameh 8

qaboosnameh 9

qaboosnameh 10

qaboosnameh 11

qaboosnameh 12

qaboosnameh 13

qaboosnameh 14

qaboosnameh 15

qaboosnameh 16

qaboosnameh 17

qaboosnameh 18

qaboosnameh 19

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو