گروه : گزارش /

شناسه: 1514

09 فروردین 1403 21:53

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

دغدغۀ سوارکاری گلستان  از نقطه شروع تا خط پایان

بمب رسانه ای از جایی شروع شد که فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس کورس اسبدوانی را موقتا به دلیل اعتراض ها و شکایت جامعه سوارکاری تعطیل کرد. کورسی که طبق گفته سوارکاران و چابک سواران با اندک جایزه ای برای مسابقات و نبود بیمه و ساماندهی از نظر عمرانی همراه بود.

به گزارش قابوس نامه؛در جلسه ای به یادماندنی در فرمانداری ویژه با حضور جمع کثیری از مطالبه گران سوارکاری، فرمانداران سه شهرستان آق قلا، بندرترکمن و گنبدکاووس و مدیرکل ورزش و جوانان استان خواستار واگذاری مدیریت سوارکاری به استان شدند و برای تحقق این مسئله تلاشهای بسیاری کردند.
پیگیری ها طی ماهها ادامه داشت که مجموعه وزارت ورزش و جوانان، نماینده ولی فقیه گلستان، امام جمعه جدید شهرستان گنبد و نماینده مردم و استاندار به جمع مطالبه گران اضافه شدند و پیگیر خواسته مردمی بودند.

savarkarigonbad 5
خواسته ای که سهم کوچکی برای مردم است که خود استان و شهرستان توانایی آن را دارند تا این مسابقات را مدیریت کنند و مشکلات کمتری در پی داشته باشد.
 ظهر امروز طی جلسه ای مدیرکل ورزش و جوانان گلستان با اشاره به نویدهایی در جهت تحقق واگذاری مدیریت اسبدوانی،گفت: در روزهای آینده شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی نماینده ای برای تغییر و تحول می فرستد و هرموقع مدیریت مجموعه واگذار شد حدودا یک هفته بعد از واگذاری، کورس را برگزار می کنیم.
بهمن طیبی در جمع جامعه سوارکاری گلستان در گنبدکاووس نقل و انتقالات را به هیچ عنوان به منزله حذف فردی ندانست و افزود: کسی  در این فرآیند حذف نمی شود همه در این موفقیت سهیم هستیم و دیگر دغدغه ای بابت اینکه در مدیریت مجموعه جامعه سوارکاری تصمیم گیرنده نیست، وجود ندارد.

savarkarigonbad 4
وی در ادامه افزود: اگر خواست شما نبود، به هیچ عنوان به این نقطه نمی رسیدیم، رسالت و وظیفه سازمانی ما پیگیری مطالبات و بررسی مشکلات است که با پیگیری هایی که از سوی وزرات به کمک همه مدیران انجام شد، امروز شاهد آن هستیم که شرکت توسعه و تجهیز میادین ورزشی رغبت دارد که مجموعه به گلستان واگذار شود.
وی با تاکید بر اینکه اگر واگذاری انجام شود، تمام مسئولیتها و تصمیم گیری های شما در اولویت قرار خواهد گرفت، افزود: نزدیک به  17 سال است که مجموعه های سوارکاری استان و برگزاری مسابقات اسبدوانی از دور مدیریت می شود و مالکان و مربیان اسب و چابکسواران هیچ نقشی در اداره امور ندارند.

savarkarigonbad 7

نگاه به سوارکاری به عنوان یک صنعت
در این جلسه فرماندار آق قلا نیز با بیان اینکه باید به سواکاری به عنوان یک صنعت دیده شود، افزود: تمام تلاش ما این است که همه در راستای تقویت این ورزش بتوانیم به منطقه خدمت کنیم.
الیاس هیوه چی به یکدلی و یکصدایی مسئولین در محقق شدن این مسئله اشاره کرد و مطالبه مردم را نگاهی علمی و منطقی در راستای رشد استان عنوان کرد.
رئیس اداره ورزش و جوانان گنبدکاووس، ابراهیم غفاری نیز در ادامه به ضرورت حل مشکلات جامعه سواکاری اشاره کرد و افزود: در تلاش هستیم که بیمه آنها را پیگیری کنیم و با بازسازی مجموعه و وضعیت نامطلوب حاکم بر آنجا را برطرف کنیم.

savarkarigonbad 1
ضرورت حضور یک نماینده در معاونت اسبدوانی
در این جلسه نماینده جامعه سوارکاری نیز به مشکلات سواکاری و مطالبات سوارکاران اشاره کرد و گفت: قطعا این توانایی در استان وجود دارد که کورس اجرا بشود.
شیرمحمدلی با طرح یک سوال که چرا معاونت اسبدوانی از خود استان انتخاب نمی شود؟ تصریح کرد: گلستان بیشترین سهم را در سوارکاری دارد و این می تواند یک حقی باشد برای استان که یک نفر از استان معاونت اسبدوانی را برعهده بگیرد.

savarkarigonbad 8
وی در ادامه بر ضرورت توجه به نیازهای استان در حوزه اسبدوانی تاکید کرد و گفت: جامعه سواکاری در راستای تحقق مطالبات خود صبور باشند و وحدت خود را حفظ کنند به کمک مسئولین اتفاق های خوبی در حال انجام است.
گفتنی است مطالبه جامعه سوارکاری در جهت مشکلاتی که پیرامون این ورزش در گلستان بود، باعث شد تا محمد حمیدی فرماندار وقت گنبدکاووس شخصا  و به صورت مقتدرانه ای در جهت پیگیری مطالبه مردم وارد میدان شود و از سویی مسئولین استانی نیز با حمایت در جهت تحقق واگذاری مدیریت مجموعه سوارکاری به استان گام بردارند.
مطمئنا بعد از واگذاری مجموعه سوارکاری باید در فکر ساماندهی این مجموعه و در جریان قرار گرفتن بیمه سوارکاران بود.
انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو