گروه : گزارش /

شناسه: 2046

10 فروردین 1403 00:29

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

فرزندان کُرَند زیر ترک های سقف، کتاب می خوانند؛ استفاده از ساختمان حمام 50 ساله به عنوان کتابخانه!

ساختمان کتابخانه روستای کرند گنبدکاووس، 50 سال قدمت دارد البته ساختمانی که روزی کاربری آن حمام بوده و در حالی که امروز به شدت فرسوده است، محلی برای کودکان و نوجوانان دوستدار کتاب در روستا شده است.

به گزارش قابوس نامه، کاملا واضح است که شرایط مناسبی ندارد و این ظاهر نامناسب و ترک های روی دیوار من را یاد تکرار اهمیت توجه و نگاه ویژه به بخش فرهنگ در پشت تریبونها می اندازد که بجای عملی کردن بیانات رهبر انقلاب تنها سخنان و دستورات ایشان به عنوان متن سخنرانیها استفاده می شود.

qaboosnameh 10
کتابخانه شهید طره صابری به تازگی تجهیز هم شده است و قفسه های نو، اسپیلت و سهمیه ای کتاب و مجله ای که به آن اختصاص داده شده است را در نگاه اول می توان متوجه شد ، اما اینجا امنیت ندارد و این ترک های سقف و دیوار نگرانی حضور در این محیط فرهنگی را بیشتر می کند.
qaboosnameh 5
کرند یکی از روستاهای بزرگ و مرزی شهرستان گنبدکاووس است که بارها قابلیت تبدیل شدن آن به شهر نیز از سوی مسئولین مطرح شده است اما حال می بینیم چنین منطقه ای از یک ساختمان مناسب برای کتابخانه که حق مسلم فرزندان این روستا می باشد، بی بهره است.
حضور کودکان در کتابخانه ای که حتی از انشعاب مستقل برق  و سرویس بهداشتی محروم است ، نشان از علاقۀ آنها به کتاب و کتابخوانی است که متاسفانه به دلیل عدم حمایت و عدم تخصیص یک زمین مناسب جهت احداث ساختمانی درخور این کار فرهنگی ، مغفول ماندن این روستا از نگاه و مساعدت مسئولین را بیشتر نشان می دهد.

qaboosnameh 6
qaboosnameh 3
روستای کرند بافتی سنتی دارد و این شرایط نامساعد کتابخانه، حضور بانوان در کتابخانه ای که از امکانات اولیه نیز برخوردار نیست مشکل تر کرده است.
نگاه به رفع نیاز های حداقلی این روستای بزرگ آن هم زمانی که احساس می کنیم این منطقه قابلیت تبدیل به شهر را دارد، نباید انتظار زیادی به نظر برسد، و بهتر است قبل از هر چیز امکاناتی که یک روستا باید داشته باشد را در آنجا مهیا کنیم تا با تبدیل به شهر تنها نام آن تغییر نکند و واقعا شهر بودن در ظاهر و امکانات آن نیز  دیده شود.

qaboosnameh 7

qaboosnameh 1
qaboosnameh 4
qaboosnameh 8
qaboosnameh 9
qaboosnameh 11
 انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو