گروه : گزارش /

شناسه: 3710

09 فروردین 1403 16:15

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

حاشیه ای بر متن مجموعۀ سوارکاری گنبد؛ اسب هایی که حق شرکت در کورس 96 را ندارند!

جمعی از مالکان و مربیان سوارکاری، نسبت به خروج اسبهای خود از رقابت های کورس سوارکاری اعتراض کردند.

به گزارش قابوس نامه، این مالکان و مربیان با تنظیم نامه و ارسال آن به فدراسیون، خواستار رسیدگی و تعیین تکلیف کورس اسب های فصل های مختلف مندرج در کتاب تبارنامه اسب تورکمن شدند.
دارندگان اسب های مذکور در این نامه با اشاره به اینکه به امید شرکت اسب هایشان در کورس هزینه های بسیاری کرده اند ؛ این مسئله را عادلانه نمی دانند که اسامی آنها در کتاب تبارنامه چاپ شود و از شرکت در مسابقات محروم شوند.
در این نامه همچنین آمده است؛ "طبق اطلاعیۀ فدراسیون مقرر شده بود ،اسبهایی که در کتاب تبارنامه اسامی آنها ذکر شده است،‌می توانند در مسابقات شرکت کنند، لذا خواهشمند است دستورات لازم را به منظور احقاق حق اینجانبان و سایر تولیدکنندگان اسب ترکمن صادر کنید."

photo 2017 04 03 15 08 13
برخی از این مالکان در ارتباطی که با قابوس نامه گرفتند امید به شرکت در کورس ، کسب امتیاز و کسب منفعت از تولیداتشان را دلیلی برای پرورش و نگهداری این اسب ها عنوان کردند و مدعی شدند به بهانه مشکوک  بودن و خالص سازی از ثبت نام فصل دو و سه جلوگیری شده است و این اسب ها را اگر در کورس راه ندهند و تنها برای تولید نگه داری شوند ،برچسب بی کفیتی روی آنها می خورد.
رئیس هیئت سوارکاری گنبدکاووس در پاسخ به خبرنگار قابوس نامه برای شفاف سازی این مسئله و پیگیری علت واقعی عدم ثبت نام از این گروه از اسب ها در کورس گفت: فدراسیون در سالهای گذشته مصوبه ای داشته است  که در این مصوبه اسب های ترکمن شامل سه گروه می شوند.
نور وردی توسلی افزود:گروه اول یا فصل یک شامل اسب هایی است که پدر و مادر مشخصی دارند ، فصل دوم اسب هایی که پدر نامشخص و مادر مشخصی دارند یا بالعکس و فصل سه اسب هایی هستند که علی رغم ثبت نام در تبارنامه اسب ترکمن ، والدین مشخصی ندارند.
توسلی ادامه داد: طبق نامۀ ارسالی از فدارسیون سوارکاری اسب های شامل شرایط فصل دوم  و فصل سه حق شرکت در کورس سال 96 را ندارند و بر اساس آن از نام نویسی این اسب ها در کورس خودداری شده است.
وی افزود: البته نامه ای هم از سوی آنها تنظیم شده که به فدراسیون ارسال کردیم که ان شاالله فردا جواب نامه را از فدراسیون می گیریم و اگر پاسخ  این باشد که طبق روال سابق نام نویسی انجام شود، ما هم ثبت نام می کنیم و اگر پاسخ منفی بود از ثبت نام این اسب ها معذوریم.
مدیر مجموعه سوارکاری گنبد با تاکید بر این موضوع که پیگیر رفع این مسئله است اذعان کرد:  با فدراسیون رایزنی می کنیم که ان شاالله مشکل هر دو طرف حل شود اما مرجع تصمیم گیری فدراسیون است که تشخیص دهد این اسب ها در کورس بدوند یا خیر و هر تصمیمی از سوی فدراسیون اتخاذ شود مورد تائید ما نیز هست.
توسلی در ادامه یادآور شد؛ 4 ماه پیش که وارد این سیستم شدیم اعلام کردیم از فصل بعد هیچکس حق ثبت نام اسبهای فصل دو و سه را ندارد ،چون پیش از این برایمان بخشنامه شده بود که این اسب ها تنها تا پایان سال  95 می توانند در مسابقات شرکت کنند.
وی تصریح کرد: پیش از سال نو نیز گروهی از اسب داران از تهران ، بجنورد و گنبد در همین مجموعه سوارکاری جمع شدند و این تصمیمات را تائید و امضاء کردند که نامه تائیدیه این افراد نیز موجود است.
رئیس هیئت سوارکاری گنبد خاطر نشان کرد: آئین نامه فدراسیون می گوید این شیوۀ فصل بندی باید اجرا شود هر چند شیب آیین نامه کمی تند است اما ما می گوییم با ملایمت و مرحله به مرحله  انجام بگیرد.
نوروردی توسلی تاکید کرد نتیجه پیگیری و پاسخ نامۀ ارسالی به فدراسیون سوارکاری نیز به محض دریافت، اطلاع رسانی خواهد شد.
انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو