گروه : گفتگو /

شناسه: 1712

10 فروردین 1403 13:02

دیدگاه: 1

ارسال توسط:

سردار جوانی:  ترامپ برجام را نقض کند با مواضع محکم ما روبرو می‌شود/جمهوری اسلامی باید آمریکا را برای اجرای تعهدات تحت فشار بگذارد

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: انتخاب ترامپ یک تحول سیاسی در نظام آمریکا به حساب می آید، آمریکایی ها کسی را انتخاب کردند که شعار اصلی او اصلاح ساختارهای نظام سیاسی و رویه ها بوده است.

به گزارش قابوس نامه به نقل ازراه دانا؛ سردار سرتیپ "یدالله جوانی" مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه در گفت و گوی اختصاصی با  عطارنیوز در خصوص انتخاب رئیس جمهور جدید آمریکا گفت: انتخاب ترامپ یک تحول سیاسی در نظام آمریکا به حساب می آید، آمریکایی ها کسی را انتخاب کردند که شعار اصلی او اصلاح ساختارهای نظام سیاسی و رویه ها بوده است.

وی افزود: شعار اصلی ترامپ به گونه ای بود که فقرا و محرومین جامعه با این تصور که تغییری در وضعیت کنونی آمریکا بوجود می آید به او رأی دادند.

جوانی در خصوص پای بند نبودن رئیس جمهور جدید آمریکا به توافقات با ایران گفت: آمریکا در راستای تعهد خود نسبت به برجام قداماتی را که باید انجام می داد را نداده است در حالی که جمهوری اسلامی به تمام تعهدات خود عمل کرده است.

وی ادامه داد: کسی که تعهد را را انجام نداده آقای اوباما است و هدف آمریکا تنها اعمال تحریم ها بود.

مشاور فرمانده معظم کل قوا گفت: از ماه ها قبل که توافق هسته ای صورت گرفت جمهور ی خواهان مواضع خاصی در این مذاکرات داشتند و برجام را توافق اوباما و دموکرات ها با جمهوری اسلامی ایران می دانستند و هنگامی که ترامپ وارد انتخبات ریاست جمهوری شد مواضع متفاوتی اتخاذ کرد و ایران را به تحریم های بیشتر و پاره کردن برجام تهدید کرد.

وی ادامه داد: در همان زمان رهبر معظم انقلاب با واکنشی قاطع اشاره داشتند که اگر آنها برجام را پاره می کنند ما آن را آتش می زنیم.

جوانی گفت: برجام توافق دولت ها با جمهوری اسلامی ایران است و سازمان ملل پشتوانه این توافق است.

وی افزود: ترامپ برجام را یک توافق بد دانسته و باید دید با ورود به کاخ سفید چه موضعی را اتخاذ می کند، در هر صورت جمهوری اسلامی باید آمریکا را برای اجرای توافق تحت فشار بگذارد و اگر آمریکایی ها آن را انجام ندادند بدون شک جمهوری اسلامی در راستای منافع ملی تصمیمات محکم و جدیدی را اتخاذ می کند.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
faraz
19 مهر 1400

http://s3.picofile.com/file/7513431826/20120914244.jpg به نظرم اين تصوير رو جاي تصوير بالا قرار بديد بهتره . اين تصوير مطعلق به جمعه ي پيشين راهپيمايي و اعتراض مردم همين شهر (كردكوي)هست .

آرشیو