گروه : گفتگو /

شناسه: 2670

10 فروردین 1403 09:14

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

عضو هیئت مدیره خانه مطبوعات گلستان عنوان کرد؛ برگزاری انتخابات زودهنگام خانه، دخالت آشکار ارشاد در استقلال یک تشکل غیر دولتی

عضو هیئت مدیره خانه مطبوعات گلستان برگزاری انتخابات خانه، زودتر از اتمام این دوره در استان را دخالت آشکار ارشاد در استقلال یک تشکل غیر دولتی عنوان کرد.

به گزارش قابوس نامه، محمدآریان نیا در گفتگو با خبرنگار ما با اعلام این موضع تصریح کرد: انتخابات خانه مطبوعات گلستان سال گذشتۀ هیئت مدیره دوره دوم خانه، طبق اساسنامۀ جدید و پیشنهادی خود وزارت ارشاد و علی رغم اینکه از زمان سه سال دوره قبل هم کمی باقی مانده بود، برگزار شد.
وی ادامه داد: در واقع ما قبول کردیم که انتخابات دوباره برگزار شود و این اتفاق افتاد و انتخابات مجمع عمومی برگزار شد و طبق این اساسنامه هیئت مدیره برای مدت دوسال  انتخاب شدند.
آریان نیا با اشاره به نامه ای که از معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد ، حسب درخواست خانه مطبوعات کشور به استانها ارسال شده است گفت: در این نامه درخواست برگزاری مجدد انتخابات در بهمن ماه امسال عنوان شده است و توجیه آنها این است که می خواهند این انتخابات الکترونیکی برگزار شود.
عضو هیئت مدیره خانه مطبوعات استان طبق این نامه اذعان کرد:  نکته قابل توجه این است که در این نامه آمده است استانهایی که از قبل ازتاریخ یکم دیماه 94 انتخابات برگزار کرده اند مشمول تکرار انتخابات می شوند اما در حالی که استان گلستان این انتخابات را دوم دیماه برگزار کرده است و شامل حال این موضوع نیست در لیست تکرار انتخابات قرار دارد.
وی در ادامه اضافه کرد: از سویی نیز نگاه به آخرین انتخابات های برگزار شدۀ استانهای مشمول نشان می دهد که تقریبا دویا سه سال از فعالیت آخرین دوره انتخابات آن استانها می گذرد و بر اساس منطق، اساسا باید انتخابات جدید برگزار کنند اما سه استان گلستان، خوزستان و زنجان در حالی مشمول این نامه شده اند که در اصل نباید باشند.
این عضو هیئت مدیره خانه مطبوعات گلستان خرورجی خانه مطبوعات فعلی  و اینکه هیئت مدیره عملکرد خوب یا بدی داشته است را مبحثی دانست که باید جدا باید مورد بررسی قرار گیرد و اظهار کرد: اما مبحث دیگر که در حال حاضر باید مد نظر گرفت این است که همۀ ما باید برای حفظ استقلال تشکل غیر دولتیمان همیشه بجنگیم.
وی با عنوان این مطلب که تشکل خانۀ مطبوعات می تواند تحت نظارت وزارت ارشاد باشد و همه اینها درست که خط دهی از این طریق است خاطر نشان کرد:  تا این میزان دخالت آشکار در انتخابات هیئت مدیره که یکسال فعالیت کرده است و حالا بیایید و دوباره برگزار کنید چون ما دلمان می خواهد الکترونیکی برگزار شود و موارد شبیه به این موضوع به نظر بنده دیگر اجازه کار به ما نمی دهد و اگر قرار بر این باشد که به این نحو پیش برود نیاز به تشکیل خانه مطبوعات نبود و خود اداره مطبوعات ارشاد هر استان می توانست پیگیر کارها باشد!
عضو هیئت مدیره خانه مطبوعات تاکید کرد؛ همه ما خبرنگاران باید روی این قصه مانور دهیم  و در برابر این حرکت باید نشان دهیم که خبرنگاران گلستانی معترضند.
انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو