گروه : گفتگو /

شناسه: 5406

29 اسفند 1402 15:19

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

عطر شهدا در موکب گنبدی ها در کربلا می پیچد

مسئول ستاد عتبات عالیات شهرستان گنبد گفت: به عنوان یک کار فرهنگی مهم در کربلای معلی ان شاالله یادواره شهدای شهرستان گنبد و سه شهید مدافع حرم ، شهیدان " غلامعلی تولی" علیرضا صفرپورجاجرمی" و " مهد شکوری " در موکب حضرت یحیی بن زید(ع) برگزار می شود.

به گزارش قابوس نامه، رمضانعلی خالقی در گفتگو با خبرنگار ما با اعلام این خبر افزود: در موکب شهرستان گنبدکاووس علاوه بر اسکان موقت ، تغذیه،ایستگاههای صلواتی چای ،خیاطی،آرایشگاه مردانه و همچنین ارائه خدمات پزشکی مثل ویزیت و تحویل دارو و معاینات اولیه پزشکی ، برنامه های مختلف فرهنگی با توجه به فضای معنوی حاکم در کربلا برگزار خواهد شد که یادواره شهدا یکی از مهترین این برنامه هاست.

وی اذعان کرد: مردم شهرستان گنبد همچون سال گذشته همراهی خوبی داشته اند و با اهداء نذورات خود خادمین خود در ستاد عتبات را در ارائه خدمات به زوار اربعین یاری کرده اند.

خالقی اضافه کرد: تا این لحظه بالغ بر 3 میلیارد ریال مجموع کمک های نقدی و غیرنقدی مردم گنبد به موکب حضرت یحیی بن زید(ع) بوده است که البته با توجه به استقبال خوب در موکب انتظار داریم مردم همچنان کمک های نقدی و غیر نقدی خود را به ستاد داشته باشند.

وی از زوار خواست هنگام مراجعه به موکب با متولیان موکب در همه امور همکاری داشته باشند تا در ارائه خدمات به آنان با مشکلی مواجه نشوند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات گنبدکاووس همچنین بر رعایت نکات بهداشتی اعم از بهداشت فردی و بهداشت محیط در مدت حضورشان در عراق بویژه در هنگام حضور در مواکب های مسیر نجف تا کربلا و موکب های شهر کربلا و همکاری با متولیان امور بهداشتی مواکب تاکید کرد.

وی احترام به قوانین و مقررات دولت و حفظ شخصیت و شان یک زائر ایرانی و مسلمان را در این کنگره عظیم شیعیان در اربعین را بسیار مهم خواند و یادآور شد: زوار به مسئله میزبان بودن ملت عراق توجه و اهتمام لازم را داشته باشند.

خالقی با اشاره به فعالیت تعداد 74 نفر خادم در بخشهای مختلف موکب در کنار خادمین عراقی در حسینیه ای که موکب مستقر شده است تصریح کرد: این خدام مشغول ارائه خدمات به زائرین اربعین از ملیت های مختلف هستند .

رمضانعلی خالقی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه روز پنجشنبه 18 آبان اربعین در ایران است واز طرفی روز جمعه 19 آبان روز اربعین در عراق  است بناداریم بعد از اتمام مراسمات اربعین از سوی عراقی ها که تقریبا قریب به اتفاق موکب های آنان جمع آوری می شود در مواکب ایرانی از جمله موکب این شهرستان تا زمان خروج زوار ایرانی از عراق جهت رفاه حال این عزیزان مسئله اسکان و تغذیه را داشته باشیم که ممکن است این مسئله 4 روز ادامه داشته باشد.

رئیس ستاد عتبات عالیات شهرستان گنبدهمچنین گفت: با توجه به اینکه تجربه اول شهرستان در برپایی موکب است قطعا کم و کاستی هایی وجود دارد که از مردم عزیز می خواهیم همچنان همراه این حرکت بزرگ و ارزشمند باشند و با واریز کمک های خود به حساب ستاد اربعین شهرستان ویژه موکب حضرت یحیی بن زید(ع) نزد بانک انصار به شماره کارت 6273_8110_9314_9703 وشماره حساب  4011_42_35141_2  کمک های نقدی خود را واریز کنند.

وی در پایان به برپایی خیمه معرفت در قالب برنامه های فرهنگی اشاره کرد و ادامه داد: این خیمه ویژه کسانی است که برای بار اول به این سفر زیارتی می آیند و یا پای صحبت زائران اربعین که با خاطرات خاص و ویژه ای در این سفر مواجه خواهیم نشست و نگاهها و دیدگاههای آنان را در فضای مجازی و رسانه ای منتشر خواهیم کرد.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو