گروه : یادداشت /

شناسه: 3318

29 اسفند 1402 07:43

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

اگر شما بیایی،شک نکن که رای می آوری!

انتخابات که نزدیک می شود گویی آدمهای جدیدی از آسمان بر زمین نازل می شوند و رسالتشان از همان بدو تولد حل مشکل مردم بوده و لاغیر..

به گزارش قابوس نامه، از ابتدایی هر چه حکم داشته و نداشته، در هر سوراخی که باشد پیدا و در فضای مجازی منتشر می کنند.ازعکسهای پروفایل از نیم رخ با زاویه 30 درجه بگیرید تا بدرقه و استقبال امام جمعه وفرماندار از فرسنگ ها دورتر...
حضور پررنگ آنها خیر و برکتش آن است که مراسمهایی که تا به حال پایشان را در آن نگذاشته اند، این روزها در صفهای جلو برایش برنامه ریزی می کنند، خدا نکند مجالی برای صحبت فراهم شود، چنان خطبه ای از دردهای شهر قرائت می کنند که دل هر جنبده ای را می لرزاند که باید چند دستمالی از آن جنس های مرغوب صرف نشستن پای غصه های او از شهر کنید و فریاد وا مصیبتا سرداده که "ما را چه می شود؟"
جوانان می شوند ظرفیت و ظرفیت می شوند جوانان، کلمات "اولویت و ظرفیت"، اینجا و آنجا را دریابیم نیز از دهانشان نمی افتد، نتیجه می شود نگاه بدون تخصص و گوشهای پر از شعار، افزایش عمق چاله های میانی بین شهر و شهروندان.

البته برخی شورا را نردبانی بر رزومه سازی خود می دانند تا بعدها برای نمایندگی مجلس قدم پیش گذارند.

تفاوت نیازهای شهر تا تخصص افرادی که برای مردم قصد خادمی دارند از اینجاست تا ناکجا آباد..اصلا فردی که تخصص ندارد؛چه خدمتی می خواهد انجام دهد؟ بهترین خدمت او نیامدن در عرصه انتخابات است و با این کار به انتخاب بهتر و اصلح از سوی مردم کمک می کند!

ازماست که برماست
جدا از برخی که برای دغدغه های شهر بر می خیزند، برخی از تحلیل های ابکی یا دوغکی باعث می شود فرد احساس تکلیف کند و با حمایت و تحلیل غلط اطرافیان ندای تحول سر دهد و دور و بری های او می گویند:" اگر شما بیایی،شک نکن که رای می آوری"!

  شایسته سالاری:آنچه مهم است
شایسته سالاری و انتخاب اصلح یکی از کارهای زمین مانده ماست، ائتلاف های زیادی این روزها در بین اقوام مختلف تشکیل شده است و تشکیل خواهد شد، ولی اگر آنها نیز افراد متخصص را نامزد نکنند خیانت و خسارت بزرگی را برای شهر خود رقم زده اند!
 برخی خدمت رسانی را در حرف خوب می شناسند به گونه ای مادرزادی از بلغ الحلقوم آنها ادا می شود ولی برایشان منافع شخصی، قومی و قبیله ای مهم است، اصولا با اینگونه دیدگاه تا کنون آسیب بزرگ و خسارت شدیدی هم به انتخابات وارد کرده اند.
اولویت اگر خدمت رسانی به شهر نباشد و تنها انتخاب نیروهایی که خوش خدمتی به اقوام چه ترکمن، چه فارس و چه سیستانی مطرح شود، قطعا نه تنها پیشرفتی نخواهد بود بلکه پس رفت شدید را در پی خواهد داشت.
به قلبتان رجوع کنید
اگر امروز از عملکرد شورای شهر و شهرداری بدون نگاهها و عقاید شخصی رضایت ندارید یا گله می کنید، از انتخاب خودمان است که بر سر خودمان آمده است.
جمله معروف " از ماست که برماست" ذکر زیبایی در ایام انتخابات است که سالهای بعد نیز نباید آن را فراموش کرد.
نویسنده محسن نادران
انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو