گروه : یادداشت /

شناسه: 5402

29 اسفند 1402 12:53

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

تحلیل/ گنبدکاووس دچار خمودگی اجتماعی نشود

تحلیل و بررسی محورها و جریانهای مردمی و اجتماعی یک جامعه، همواره مقیاس و خط کش مناسبی برای قضاوت در خصوص طراوت و  پویایی آن است.

 یعنی هرموقع در نظر داشتیم که میزان تحرک  یک جامعه را مورد بررسی قرار بدهیم، یکی از راهها این است که حرکتهای آن جامعه را در برابر مسائل جهانی، کشوری، بومی_منطقه ای تحلیل کنیم. در بررسی اقدامات این شهرستان، به ویژه در تحرکات کشوری، #گنبدکاووس از جمله شهرستان هایی بود که در موضوع کمک به زلزله زدگان کرمانشاه و یا کمک به برپایی موکب #یحیی_بن_زید(ع)، یا مراسم روز #اربعین و گاها برگزاری یادواره شهدا با عنوان " #آبروی_محله" میتوان پیشرو قلمداد کرد.

 البته برنامه های بدون محتوا، صرفا نمایشی و مصرف گرایانه و گاها ابلاغی که بعضا به نام جشن های شهرستان برگزار می شود از دیگر نقاطی است که ساختار و روند حرکتی تحرکات اجتماعی را دچار تغییر سلیقه و تغییر جهت می کند.
متاسفانه شهرستان در برگزاری برخی امور به عنوان تحرکات #مردمی با ضعف روبروست. برای مثال در برگزاری؛ مراسم های جشن و سرورهای خانوادگی در مناسبتها، پیروزی #پایان_داعش، برنامه های اجتماعی با بدنه مردمی، میزگردهایی و نشستها، تریبون های آزاد و همایش ها و کنگره های مردمی آشنایی با آسیبها و چالشهای شهر به نوعی با #خمودگی_اجتماعی آنها را رقم می زند.
انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو