شناسه: 9269

29 اسفند 1402 09:23

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

 اهانت و تخریب/استاندارد دوگانه اسلام آمریکائی

پس از پایان یافتن انتخابات و مشارکت قابل توجه مردم که بخش قابل توجه آن به توصیه های مشوقانه نخبگان و روحانیون اهل سنت مبنی بر حضور حداکثری مربوط می شود شاهد اهانت و تخریب روحانیون بزرگ اهل سنت توسط شبکه های ماهواره ای مروج تفکر وهابیت و کارشناسان آن بوده ایم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قابوس نامه: دو جریان سنی آمریکایی و شیعه انگلیسی که بر اساس راهبرد تهاجمی غرب علیه وحدت اسلامی ایفای نقش می کنند در سالهای اخیر بیشترین صدمات را متوجه اتحاد اسلامی نموده اند. کارکرد ضد وحدت دو جریان فوق که همانند دو تیغه قیچی عمل کرده و همزمانی آن با کج سلیقگی و فهم نادرست برخی سیاسیون دنیای اسلام علاوه بر گسترش تفرقه بین مسلمین و دور ماندن از وحدت اسلامی سبب جنگ افروزی بین کشورهای اسلامی شده است.

گسترش ناامنی و جنگ در یمن، سوریه،عراق و عادی سازی روابط برخی کشورهای اسلامی با رژیم اشغالگر قدس، ظهور داعش ، هتک حرمت و توهین به مقدسات و روحانیون بخش کوچکی از اثرات و کارکرد اسلام آمریکائی بوده و این شبکه ها نیز در این مسیر نقش تسهیل گر را ایفا می نمایند.

با کمی دقت و هوشیاری می توان به عمق اقدامات شبکه های متصل به این جریان ها پی برد، غالب این شبکه ها مانند کلمه و وصال که با نام اهل سنت و با حمایت مالی وهابیونی چون عبدالرحیم ملازاده معروف به ابومنتصر بلوچی و شبکه اهل بیت با مدیریت حسن اللهیاری در حوزه تشیع فقط در راستای ضربه زدن به اسلام ناب و تقرفه سعی در جدا کردن نسل های جدید از ارزش های اسلامی هستند، در برابر اقدامات ضد اسلامی چون ممنوعیت حجاب در مدارس فرانسه، کشتار فلسطینیان توسط اسرائیل، روابط پنهان و آشکار دولت های اسلامی با اسرائیل، توهین به ساحت قدسی پیامبر(ص) توسط مجله شارلی ابدو، کشتار مسلمانان میانمار و ... سکوت اختیار نموده که نشان از رویکرد ضد دینی آن ها دارد.

ایجاد تفرقه و فاصله بین مردم و روحانیت، ایجاد بدعت در اعتقادات و تخریب روحانیون از جمله توهین ابراهیم احراری به علمای بزرگ اهل سنت حامی انتخابات مانند مولانا نذیر احمد سلامی عالم بزرگ زاهدان و خطاب ایشان با القابی چون خائنان به اسلام از جمله اقدامات این رسانه ها بوده است . رسانه های مذکور علماء اهل سنت را در صورتی شجاع و حامی اهل سنت می دانند که در راستای رویکردهای آنان قدم بردارند در غیر این صورت می بایست منتظر حمله رسانه ای آنان باشند و این موضوع نیز از جمله مصادیق استاندارد دوگانه این رسانه ها محسوب می شود.

از طرف دیگر جریان های مورد بحث با استفاده از تاکتیک هایی از قبیل شبه افکنی و مشوش نمودن اذهان، ظاهربینی و در نهایت برداشت قشری از اسلام زمینه ایجاد اختلاف در جامعه را به وجود آورده اند.
بر همین اساس بر نخبگان، روشنفکران و روحانیون جهان اسلام واجب است با هوشیاری و برنامه ریزی مناسب در جهت ارتقا سواد دینی و مذهبی خود و جامعه اقدام نمایند تا بدین صورت جایی برای تبلیغات روانی و ذهنی این جریانات باقی نماند و جامعه دینی را از رجوع فقهی به این شبکه ها بی نیاز سازند.

ترکمن سسی : یادداشت بهرام جرجانی
دکتری رفتارحرکتی_رشدحرکتی
فعال اجتماعی
 تیرماه 1400
انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو