شناسه: 9614

10 فروردین 1403 02:20

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

دومین نه بلند تر ؛ فیاضی مناسب نیست

در این یادداشت محمد امین رضایی فعال دانشجویی به نقد مسعود فیاضی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش می پردازد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قابوس نامه؛ بدون اغراق آموزش و پرورش حساس ترین روزهای خود را می‌گذراند، دولت سیزدهم دومین وزیر پیشنهادی خود برای این وزارتخانه را به مجلس معرفی کرده است.

فشار ها و تذکرات تشکل‌ های دانشجویی کارگر نیفتاد و شخص مد نظر برخی آقایان به عنوان گزینه نهایی یکی از مهمترین وزارتخانه های دولت انتخاب شد. وزارتخانه‌ای که در سال های گذشته روز به روز نحیف تر و از اهمیت آن کاسته شده است. طوری که در صورت ناکارآمدی دولت سیزدهم در اداره و تحول آفرینی آموزش و پرورش شاهد فروپاشی نظام آموزشی کشور چه از لحاظ کیفی و چه از لحاظ کمی خواهیم بود.

سامان دادن نیروی انسانی، توجه به کمبود فضای آموزشی، نگاه ویژه به سند تحول بنیادین، تدوین و اجرای رتبه بندی معلمان به روش صحیح، نگاه فسادستیز به مسائل آموزشی از جمله کنکور از جمله اقدامات مورد انتظار از وزیر دولت سیزدهم است.

ورود بی برنامه افراد به بدنه این سیستم و بدهی‌ های سالانه این نهاد شرایط را به قدری سخت کرده است که توانایی مدیریت آن از عهده هر شخصی برنمی‌آید. آقای فیاضی در میان افراد مطرح شده برای وزارت، گزینه‌ای دور از ذهن بودند. تحصیلات آکادمی ایشان، نداشتن تجربه کافی در حوزه تعلیم و تربیت و سابقه مدیریت کلان، هیچ کدام نشان از یک وزیر تحول‌خواه ندارد. وزیر پیشنهادی سابقه حتی یک سال معلمی هم در کارنامه خود ندارند و صرفاً مدیرمسئولی چند نشریه رشد نزدیک‌ترین جایگاه ایشان به حوزه آموزش و پرورش است.

از طرفی فشار برخی جریانات برای سکان‌داری آقای فیاضی بر صندلی وزارت، باعث افزایش نگرانی‌ها نسبت به ایشان می شود. امید است نمایندگان محترم مجلس به دور از مصلحت اندیشی و ملاحظات سیاسی و توصیه های غیرکارشناسانه افراد ذی‌صلاح و دارای نفوذ، به مانند قبل و با جدیت و حساسیت به تحقیق و تفحص در مورد شایستگی ایشان برای منصب وزارت آموزش و پرورش بپردازند.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو