گروه : یادداشت /

شناسه: 10031

01 شهریور 1402 08:30

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

پرچمداران جهادی عرصه سلامت
پزشکی و قرار گرفتن در جایگاهی که تمام دغدغه ات خدمت به بیماران و سلامت مردم باشد از ارزش بالایی برخوردار است. حال اگر این دغدغه با رویکرد و روحیه جهادی عجین شود قطعا مشمول ارزش افزوده خواهد بود.

به گزارش قابوس نامه؛ در گوشه کنار شهرهای بزرگ، معمولا حرف از انتظار در صف های طولانی در مطب پزشکان و در شهرها و مناطق کوچکتر حرف از کمبود پزشک متخصص است و وقتی عده ای از جنس پزشک این دغدغه را از زاویه نگاه مردم می بینند مسائل بهتر و زودتر به راه حل می رسد و نتیجه متبلور می شود. نمود و تبلوری به نام خدمت رسانی در اردوی جهادی تیم های تخصصی عرصه سلامت.

این دیدگاه که کاملا بر اساس نیازسنجی از مناطقی است که قرار است حرکتی جهادی در عرصه سلامت در آن انجام شود؛ قطعا اثرات مثبتی را به همراه دارد و یک گزینه خاص و اثرگذار در مقابل نیازسازی های کاذبی است که متوجه سبک زندگی مردم و تغییر اولویت های زندگی آنها است.

خدمت و خدمت رسانی به مردم ادبیات مشترک همه جریان هاست و وقتی این ادبیات با رویکرد جهادی گره می خورد ، علاوه بر خدمت، رشد و تعالی فکری عده ای را به همراه دارد. هم جهادگران و هم کسانی که از سوی جهادگران خدمتی را دریافت می کنند. و این جهادگران که عموما دانشجویان رشته های پزشکی هستند خود خواسته در مسیری هستند که پایه های محکمی برای سوگند پزشکی خود در آینده می سازند.

زمانی که عده ای از پزشکان به دنبال راههای مختلف برای پنهان کردن درآمد واقعی خود و فرار از مالیات و قرارداد نبستن با بیمه ها هستند،گسترش گفتمان جهادی و معرفی عرصه های فعالیت پزشکان جهادی شاید یکی از رسالت های مهم در این برهه باشد.

جوانانی که از کمترین زمان استراحت خود استفاده می کنند تا از هر آنچه آموخته اند در راه خدمت رسانی به مردم محروم بهره ببرند و یا پزشکانی که بعضا چند روز مطب های خود را تعطیل می کنند و از درآمد میلیونی خود می گذرند و راهی مناطق محروم می شوند و یا حتی عده ای که با میزبانی از محرومان در مطب های خود بیرق جهاد را بالا نگه داشته اند.

قطعا روز پزشک گرامیداشت این پزشکان و بزرگ منشان عرصۀ سلامت است.

یادداشت از راحله شاددل

نویسنده :

نظرات
آرشیو