شناسه: 10028

26 مرداد 1402 18:19

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

کاهش 6 درصدی وقوع سرقت در کشور/اجازه خودنمایی به اراذل و اوباش نخواهیم داد
فرمانده انتظامی کل کشور از کاهش 6 درصدی وقوع سرقت در کشور با اقدامات علمی و انتظامی پلیس خبر داد.

به گزارش  پایگاه خبری تحلیلی قابوس نامه، ، سردار احمدرضا رادان ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: سرقت از دغدغه های مردم و پلیس است.

وی ادامه داد: بر همین اساس یکی از اولویت‌های فراجا در سال جاری مقابله همه جانبه با پدیده سرقت است.

فرمانده انتظامی کل کشور خاطرنشان کرد: در حوزه پیشگیری از سرقت، مقابله با مالخران و دستگیری سارقان برنامه‌ها و طرح‌های ویژه‌ای در دستور کار قرار دارد که تا کنون دستاوردهای مطلوبی به همراه داشته است.

رادان خاطرنشان کرد: با تلاش علمی کارآگاهان پلیس و راه اندازی مجدد گشت ویژه پلیس آگاهی از ابتدای سال جاری تا کنون وقوع سرقت در سطح کشور نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶ درصد کاهش داشته ضمن اینکه کشف وقوع سرقت‌ها نیز طی این مدت هفت درصد افزایش را نشان می دهد.

وی با تاکید بر برخورد قاطع پلیس با مالخران و سارقان، تصریح کرد: پلیس اهتمام جدی برای دستگیری مالخران و استرداد اموال مسروقه به مردم را دارد.

فرمانده انتظامی کل کشور با بیان اینکه مردم نقش بسزایی در کاهش وقوع سرقت بر عهده دارند ادامه داد: تجربه نشان می‌دهد وقوع برخی سرقت‌ها ناشی از غفلت شهروندان در نگهداری از اموالشان است لذا رعایت ملاحظات انتظامی در پیشگیری از سرقت مورد تاکید است.فرمانده کل انتظامی کشور در ادامه به موضوع اراذل و اوباش و برخورد قاطع پلیس با آنان اشاره کرد و گفت: ماموریت پلیس در برخورد مقتدرانه با اراذل و اوباش پیام روشنی برای این دسته از مجرمان بود و قطعا در صورت تکرار اعمال مجرمانه از سوی اراذل و اوباش به شدت و برابر قانون با آنان برخورد خواهد شد.

وی به موضوع اعتیاد و معضل معتادان متجاهر در سطح جامعه نیز اشاره کرد و بیان داشت: در این خصوص حکم بر این است که همه معتادان متجاهر جمع‌آوری شوند لذا دستگاه‌های مربوطه باید پیگیر افزایش ظرفیت پذیرش و محل نگهداری اینگونه افراد باشند که امیدواریم این دغدغه با تلاش نهادهای مسئول مرتفع شود.

رادان وضعیت امنیتی گلستان و مرزهای این استان را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: مجموعه انتظامی و مرزبانی دو بازوی تقویت شده یکدیگر برای تامین امنیت جامعه هستند و با تلاش این دو مجموعه و همکاری مردم شاهد ارتقاء شاخص های امنیتی در سطح استان هستیم.

وی در پایان از تلاش و زحمات تک تک فرماندهان، کارکنان و خانواده‌های محترم آنان در راستای انجام ماموریت‌های محوله و تامین امنیت مردم قدردانی کرد.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو