شناسه: 10034

24 آبان 1402 16:37

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

اختصاص 50 درصدی تسهیلات کمیته امداد به افراد غیرمددجو
ئیس کمیته امداد کشور گفت: ۵۰ درصد تسهیلات اشتغالزایی کمیته امداد به غیر مددجویان و دهک‌های یک تا پنج جامعه اختصاص یافت.

به گزارش  پایگاه خبری تحلیلی قابوس نامه، به نقل از فارس ، سید مرتضی بختیاری ظهر امروز در مراسم جشن خودکفایی و توانمندسازی دو هزار و ۶۵۳ خانوار تحت‌پوشش کمیته امداد اظهارکرد: توانمندسازی، استقلال کاری، زندگی شرافتمدانه و عزتمندانه و شکوفایی استعدادها در حوزه کاری از جمله اولویت‌ها و برنامه‌های کمیته امداد است.

رئیس کمیته امداد کشور تصریح کرد: دغدغه محرومان و نیازمندان جزو دغدغه امامین انقلاب و روایت آیات و روایات بوده و ماموریت ما شکوفایی استعدادها و کمک به زندگی کاری و شرافتمندانه مددجویان است.

وی با اشاره به توانمندسازی مددجویان گلستانی بیان کرد: در استان گلستان فعالیت‌های خوبی در راستای اشتغال پایدار و درآمد ثابت انجام شده و در یک مورد یک بانو مددجو توانسته به جز خودش برای ۳۰۰ مددجو دیگر ایجاد اشتغال کند.

بختیاری ادامه داد: اشتغال درآمد باید منتهی به درآمد ثابت شود و این بدون مهارت‌آموزی، آموزش مستمر، مشاوره، حمایت و بازاریابی مقدور نیست.

رئیس کمیته امداد کشور  گفت: در اوائل دولت سیزدهم مقرر شد تا سالانه ۵۰۰ هزار شغل در کشور توسط کمیته امداد ایجاد شود و با توجه به تجربیات خوب این نهاد انقلابی و در میدان بودن، ۵۰ درصد از این اشتغالزایی به غیر مددجویان کمیته امداد و دهک‌های یک تا پنج جامعه اختصاص پیدا کرد.

وی افزود: در سال گذشته ۲۵ هزار میلیارد تومان برای ایجاد اشتغال پایدار در کشور مصوب شد که از این مبلغ ۹۲ درصد آن جذب شد و استان گلستان رتبه خوبی در این حوزه در کشور کسب کرد.

رئیس کمیته امداد کشور ابرازکرد: در سال گذشته ۶۷۵ میلیارد تومان در قالب تسهیلات بانکی در حوزه اشتغال پایدار در گلستان مصوب شد که ۹۲ درصد آن جذب و با جذب این مبلغ، ۱۱ هزار و ۶۲۰ فرصت شغلی ایجاد شد.

بختیاری ادامه داد: امسال اعتبارات تسهیلات بانکی در گلستان به ۸۸۴ میلیارد تومان افزایش یافته که در هفت ماه اول امسال ۳۵ درصد آن جذب و پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال بیش از ۹۰ درصد آن جذب شود.

وی یادآورشد: استان گلستان در جذب اعتبارات تسهیلات بانکی رتبه سوم کشور را کسب کرده و ۳۲۰ میلیارد تومان در این حوزه برای گلستان در نظر گرفته شده‌ است.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو