شناسه: 10038

30 آبان 1402 19:04

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

فرمانده انتظامی گنبدکاووس ؛ کاهش سه درصدی سرقت‌ها در گنبدکاووس
فرمانده انتظامی گنبدکاووس از کاهش سه درصدی انواع سرقت‌ها در این شهرستان از ابتدای امسال تاکنون در مقایسه با مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: در کنار تلاش شبانه‌روزی پلیس، رعایت بیشتر نکات ایمنی و همراهی مردم با انتظامی از عوامل اصلی در کاهش سرقت‌ها بوده است.

به گزارش  پایگاه خبری تحلیلی قابوس نامه، سرهنگ نادعلی صادقی روز دوشنبه در نشست با خبرنگاران افزود: از ابتدای امسال سرقت منازل چهار درصد، محتویات داخل خودرو ۴۰ درصد، سرقت از اماکن عمومی ۲۶ درصد و موتورسیکلت ۱۶ درصد کاهش داشته است.

وی از کاهش ۴۰ درصدی آمار تصادفات رانندگی در گنبدکاووس هم از ابتدای امسال تاکنون خبر داد و اضافه کرد: با اینکه آمار سوانح رانندگی منجر به جرح کاهش داشته اما آمار فوت شدگان این بخش ۲ نفر نسبت به‌مدت مشابه سال قبل افزایش داشت.

سرهنگ صاقی، آمار جان‌باختگان امسال سوانح رانندگی در گنبدکاووس را پنج نفر اعلام کرد و بیان داشت: رعایت کامل قوانین راهنمایی و رانندگی از سوی رانندگان بویژه موترسیکلت سواران و عابرین پیاده به کاهش سوانح رانندگی و شمار مصدومان و جان‌باختگان کمک می‌کند.

وی با قدردانی از همراهی و تعامل خوب رسانه‌های ارتباط جمعی با مجموعه انتظامی گنبدکاووس، گفت: خبرنگاران زبان گویای انتظامی هستند که با آگاهی بخشی به موقع اخبار به جامعه سبب افزایش اعتماد عمومی مردم به پلیس شدند.

سرهنگ صادقی افزود: از ابتدای امسال تاکنون تماس‌های تلفنی با مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ در گنبدکاووس ۲۲ درصد رشد داشته که یکی از مصداق‌های اعتماد مردم به پلیس است.

وی با بیان اینکه مجموعه انتظامی از نقدهای سازنده خبرنگاران و صاحبان رسانه استقبال می‌کند، اضافه کرد: کارگروه رسانه و حوادث در انتظامی گنبدکاووس با همراهی خبرنگاران جهت تبادل نظر و کمک به ارتقای امنیت اجتماعی تشکیل می‌شود.

فرمانده انتظامی گنبدکاووس ادامه داد: تامین امنیت و ارتقای احساس آن از الزامات یک جامعه است که پلیس با همراهی مردم و رسانه‌ها می‌تواند به بهترین نحو آنرا تامین کند.

سرهنگ صادقی همچنین گفت: برخی معضلات شهری از جمله ترافیک که دغدغه عمومی شهروندان گنبدکاووس است باید با همراهی همه ادارات و نهادهای متولی و نیز اهتمام به آموزش و فرهنگ سازی رفع شود.

تخلفات رانندگی در گنبدکاووس با دوربین‌های ترافیکی هوشمند رصد می‌شود

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی گنبدکاووس هم از شروع اعمال قانون تخلفات رانندگی در این شهر با دوربین‌های ترافیکی هوشمند خبر داد و گفت: تخلفات رانندگی در طول شبانه روز رصد و اعمال قانون می‌شود.

سرهنگ مسعود بارانی افزود: دوربین‌های هوشمند کنترل ترافیک شهر گنبدکاووس برای نخستین بار در سطح شهرهای استان گلستان بدون کاربر بوده و هرگونه تخلف رانندگی در سطح این شهر را ظرف سه دقیقه رصد، اعمال قانون و پیامک آنرا برای مالک خودرو ارسال خواهند کرد.

وی بابیان اینکه معضل ترافیک شهری در گنبدکاووس یک معضل اساسی است که باید با مشارکت ۱۷ دستگاه متولی مدیریت شهری از جمله راهنمایی و رانندگی رفع شود، اضافه کرد: آموزش و فرهنگ سازی، اصلاح هندسی و بسترسازی و برخورد پلیس سه عامل اصلی در رفع و کاهش معضل ترافیک است.

سرهنگ بارانی، قدیمی بودن بیشتر چراغ‌های فرماندهی، نبود خط کشی عابر پیاده در چهارراه‌ها، کمبود پارکینگ عمومی و عدم وجود کیوسک راهنمایی و رانندگی در میدان مرکزی (انقلاب) را جمله مسائل حوزه ترافیک شهر گنبدکاووس برشمرد و برلزوم رفع آن از سوی مدیران مرتبط با مدیریت شهری تاکید کرد.

وی ادامه داد: گنبدکاووس با افزون بر ۱۷۰ هزار نفر جمعیت شهر محوری شرق استان گلستان است که هر روز چند برابر این جمعیت از شهرهای همجوار جهت خرید، درمان، تفریح و یا امور اداری به این شهر مراجعه می‌کنند که باید به مسائل ترافیکی آن توجه شود.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو