شناسه: 10039

30 آبان 1402 19:08

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

رییس بیمارستان مطهری گنبد: پایین آمدن سطح هوشیاری دانش‌آموز مصدوم مینودشتی
رییس بیمارستان شهید مطهری گنبدکاووس گفت: سطح هوشیاری «عماد شاملو» دانش آموز پایه سوم دبستان شاهد شهر مینودشت که روز گذشته براثر شکستگی و سقوط درخت در یک اردوی تفریحی از ناحیه سر مصدوم شده بود، پایین است.

به گزارش  پایگاه خبری تحلیلی قابوس نامه، رسول صلاحی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار آن افزود: سطح هوشیاری این دانش آموز در مرز سه است و با دستگاه ونتیلاتور تنفس مصنوعی دریافت می‌کند.

وی بابیان اینکه دانش آموز مصدوم در بخش مراقبت‌های ویژه (آی سی یو) بیمارستان شهید مطهری بستری است، اضافه کرد: مصدوم، خون ریزی فعال مغزی دارد و مراحل مداوای وی توسط کادر پزشکی درحال انجام است.

صلاحی ادامه داد: با توجه به سن پایین این دانش آموز (۹ سال)، تیم پزشکی در رابطه با مرگ مغزی به نتیجه نرسیده و فرصت برای بالا رفتن سطح هوشیاری وجود دارد.
به گزارش ایرنا، ۲ نفر از دانش آموزان پایه سوم دبستان شاهد پسران شهر مینودشت که دیروز به اردوی تفریحی جنگل باقر آباد این شهرستان اعزام شده بودند، براثر وزش شدید باد و شکسته شدن و سقوط یک اصله درخت، یکی از ناحیه پا و دیگری از ناحیه سر مصدوم شدند.

مصدومان این حادثه بلافاصه به بیمارستان فاطمه الزهرا (س) مینودشت منتقل و پس از مداوای اولیه جهت ادامه درمان تخصصی به بیمارستان شهید مطهری گنبدکاووس از شهرهای همجوار منتقل شدند.

با تلاش کادر پزشکی بیمارستان شهید مطهری گنبدکاووس دانش آموزی که از ناحیه پا دچار مصدومیت شده بود، درمان و از بیمارستان مرخص شد اما دانش آموز دوم که از ناحیه سر دچار مصدومیت شدید شده همچنان تحت مداوای تخصصی قرار دارد.

اگرچه زمان اردوی تفریحی دانش آموزان دبستان شاهد پسران مینودشت از قبل برنامه‌ریزی شده بود اما اداره کل هواشناسی گلستان روز یکشنبه در اطلاعیه‌ای، از نامساعد بودن شرایط جوی و وزش شدید باد و احتمال شکستن درختان در دوشنبه خبر داده و سطح مخاطرات این سامانه را نیز نارنجی اعلام کرده بود.

با این حال سوال بیشتر والدین دانش آموزان این آموزشگاه از مدیران این است که چرا با وجود صدور اخطار هواشناسی، دانش آموزان به اردوی تفریحی اعزام شدند.

همچنین از زمان انتقال ۲ دانش آموز مصدوم مینودشتی به بیمارستان شهید مطهری گنبدکاووس، مدیر و معاونین آموزش و پرورش، امام جمعه و فرماندار این شهرستان و مدیرکل آموزش و پرورش گلستان با حضور این مرکز درمانی، پیگیر مداوای دانش آموزان هستند.
 

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو