شناسه: 10046

13 آذر 1402 01:11

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

گزارش تصویری تشییع پیکر شهید مدافع حرم غلامعلی تولی در گنبدکاووس
اقشار مختلف مردم و مسوولان ولایتمدار شهرستان گنبدکاووس با چشمانی اشکبار با «غلامعلی تولی» نخستین شهید مدافع حرم استان گلستان که پیکر مطهرش پس از قریب ۱۱ سال دوری و غربت به وطن بازگشته بود، وداع کردند.

گنبدکاووس میزبان پیکر مطهر شهید غلامعلی تولی بود تا گروه‌های مختلف مردم و مدیران شیعه و اهل سنت این شهرستان  برای آخرین بار با آن وداع کنند.






در این مراسم معنوی که با اجرای مداحی و روایتگری از سوی مداحان، همرزمان و نیز دختر شهید تولی همراه بود، امامان جمعه و علمای شیعه و اهل سنت، فرماندهان نظامی و انتظامی، خانواده معظم شهیدان و ایثارگران و جمع زیادی از اقشار مختلف مردم گنبدکاووس حضور داشتند.






همچنین پیش از این هم پیکر غلامعلی تولی نخستین شهید مدافع حرم استان گلستان ابتدا مورد استقبال دانشجویان، کارکنان و استادان دانشکده فنی دخترانه کوثر گنبدکاووس و در ادامه نیز در محل گلزار شهدای خوشنام (گمنام) این شهر مورد استقبال باشکوه و پرشور مدیران و اقشار مختلف مردم این شهرستان ولایتمدار قرار گرفت.






پیکر شهید تولی  یکشنبه ۱۲ آذر ساعت ۹ صبح از مقابل بیمارستان طالقانی گنبدکاووس تا مسجد قائمیه این شهر تشییع و در ادامه در گلزار شهدای امامزاده یحیی بن زید(ع) این شهرستان و در خانه ابدی آرام گرفت .


 پیکر شهید غلامعلی تولی که ۲۱ اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۲ به سوریه اعزام شده بود و پنج روز بعد به درجه رفیع شهادت نائل آمده بود اواسط هفته گذشته همراه با پیکر هفت شهید دیگر توسط گروه تفحص شناسایی و پیدا شد.

پیکر مطهر شهید غلامعلی تولی و هفت شهید والامقام شناسایی شده دیگر پس از بازگشت به وطن ابتدا برای طواف و زیارت حرم مطهر امام رضا(ع) عازم مشهد مقدس شد و پس از طواف در ضریح مطهر امام هشتم توسط خادمان آن آستان مقدس روز جمعه به استان گلستان انتقال یافت.



مردم انقلابی و همیشه در صحنه تعدادی از شهرهای استان گلستان هم با برپایی مراسم استقبال و وداع برای شهید تولی، ضمن تجدید بیعت با آرمان‌های شهیدان بر ادامه راه این عزیزان والامقام تاکید کردند.

شهید تولی اهل روستای «یورت زینل» از توابع بخش مرکزی گالیکش و ساکن شهرستان گنبدکاووس بود و در زمان شهادت ۴۵ سال داشت.
انتهای پیام

نویسنده :

نظرات
آرشیو