شناسه: 10095

27 تیر 1403 23:32

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

۷۱۸ گلستانی در تاسوعا و عاشورای حسینی خون اهدا کردند
مدیرکل انتقال خون گلستان گفت: در تاسوعا و عاشورای حسینی امسال ۷۱۸ گلستانی در قالب پویش «نذر خون حسینی» با مراجعه به پایگاه‌های ثابت و سیار این اداره‌کل در استان خون خون را اهدا کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قابوس نامه، به نقل از خبرگزاری ایرنا، فاطمه محمدی گفت: از مجموع این اهدا کنندگان ۱۵۶ نفر اهدا کننده برای اولین بار خون دادند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین ۱۸۷ نفر در لیست اهدا کننده خون باسابقه و ۴۳۸ نفر هم در گروه اهدا کننده مستمر خون قرار داشتند.

مدیرکل انتقال خون گلستان گفت: از مجموع کل اهدا کنندگان، ۷۰ نفر زن بودند.


محمدی یادآور شد: همچنین ۲۳۹ واحد از خون‌های اهدا شده، توسط اتوبوس سیار خونگیری و تیم‌های سایر مستقر در بقاع متبرکه و محل تردد و تجمع هیات‌ها و دستجات عزاداری مستقر بودند خونگیری شد.

وی اضافه کرد: پویش «نذر اهدا خون»، تا آخر ماه صفر ادامه دارد.

مدیرکل انتقال خون گلستان ادامه داد: تعداد مراجعه کنندگان برای اهدای خون و تعداد خون گیری‌های انجام شده امسال در مقایسه با سال گذشته به ترتیب ۷.۶ و ۸.۹ درصد افزایش داشته است.

محمدی گفت: از مجموع ۱۴ شهرستان گلستان، چهار پایگاه ثابت انتقال خون در گرگان، گنبدکاووس، بندرگز و علی‌آبادکتول فعال است و اتوبوس سیار به صورت چرخشی بر اساس تقاضا برای خون گیری به شهرها و روستاهای استان مراجعه می‌کند.

وی بیان کرد: امسال ۳۱ هزار و ۷۱۹ واحد فرآورده‌های خونی به مراکز درمانی گلستان و ۲ هزار و ۷۲۳ واحد خون هم به سایر استان‌ها ارسال شد.

مدیرکل انتقال خون گلستان افزود: ذخیره خونی استان با افزایش مراجعه مردم برای اهدا به نقطه امن ۹.۶ روز رسید که امیدواریم این روند ادامه پیدا کند.

 

انتهای خبر /

نویسنده :

نظرات
آرشیو