گروه : اخبار / اجتماعی /

شناسه: 10127

07 شهریور 1403 06:42

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

مدیرعامل برق گلستان خبر داد: مصرف ۱۶۰۰ مگاواتی برق در گلستان
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گلستان با اشاره به افزایش میزان برق مصرفی از سوی مشترکین گفت: تابستان امسال مصرف برق در استان به یکهزار و ۶۰۰ مگاوات افزایش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قابوس نامه به نقل از گلستان ما، سیداحمد موسوی در جمع خبرنگاران در خصوص خاموشی‌های متعدد برق در استان و وضعیت مصرف مشترکان اظهار کرد: متاسفانه امسال گرما و تداوم آن باعث شده تا میزان مصرف برق در استان افزایش پیدا کند و به یکهزار و ۶۰۰ مگاوات افزایش یابد.

 وی میزان نرم مصرف جهانی برق را بین دو تا سه درصد عنوان کرد و افزود: ولی میانگین مصرف برق در کشور ما بین هشت الی ۱۰ درصد افزایش داشته است یعنی بار کشور به ۸۰ هزار مگاوات رسید و در استان گلستان مصرف یک‌هزار و ۶۰۰ مگاواتی را تجربه کردیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گلستان با اشاره به تداوم گرما در استان با افزایش میزان مصرف تصریح کرد: روزهای بسیار زیادی در استان پیک مصرف را تجربه کردیم که باعث شد هم تاسیسات ما آسیب ببینند و هم نیروگاه‌ها فشار زیادی را تحمل کنند.

موسوی از مردم خوب و فهیم استان خواست در مصرف برق صرفه‌جویی کنند و افزود: مشترکین تا این لحظه که با ما همراهی کردند از آنها قدردانی می‌کنیم و امیدواریم این همکاری ادامه داشته باشد.

وی بیان کرد: در حال حاضر که آسمان استان گلستان کمی ابری است در همین شرایط نیز بار مصرف بالاست چون هوا رطوبت بالا دارد و کولرها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گلستان گفت: رعایت نکات بسیار ساده ایمنی راباعث می‌شود که ما ان‌شاءالله بتوانیم ایام کوتاه باقی مانده را هم به خیر و خوشی پشت سر بگذاریم.

موسوی در خصوص پویش با انرژی افزود: در اواسط همین ماه قرعه‌کشی انجام می‌شود و امیدواریم که ما مشترکین استان گلستان هم برنده خوش شانس خودرو باشند.

وی توضیح داد: مشترکان می‌توانند به صورت هفتگی میزان مصرف خود را رصد کنند راهکارهای مصرف انرژی در این پویش اعلام شده است توصیه‌های لازم انجام می‌شود و به مشترکان کمک خواهد شد تا بتوانند بار مصرفی را نسبت به مصرف سال گذشته کاهش بدهند.

انتهای خبر/

نویسنده :

نظرات
آرشیو