گروه : اخبار / سیاسی /

شناسه: 10142

26 شهریور 1403 12:40

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

امام‌جمعه اهل‌سنت گمیشان تأکید کرد: هفته وحدت مشت محکمی بر دهان یاوه‌گویان
امام‌جمعه اهل‌سنت گمیشان گفت: اگر امروز کشورهای اسلامی در کنار هم متحد باشند قطعاً دشمنان اسلام نمی‌توانند به ظلم و جور خود به‌ویژه در نوار غزه ادامه دهند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قابوس نامه به نقل از گلستان ما حبیب شافعی در گفتگویی عنوان کرد: به ابتکار انقلاب اسلامی و امام خمینی (ره) هفته فاصله میان ۱۲ ربیع‌الاول (سالگرد ولادت پیامبر اسلام (ص) بنا بر روایات اهل‌سنت) تا ۱۷ ربیع‌الاول (تاریخ ولادت حضرت محمد (ص) بنا بر روایات شیعه شکل‌گرفته که مورد عنایت و توجه شیعه و سنی قرار گرفته است.

امام جمعه گمیشان ادامه داد: در استان گلستان و ترکمن‌صحرا نیز با محوریت نماینده ولی‌فقیه در استان گلستان و علمای دین نیز به مناسبت هفته وحدت برنامه‌های متنوعی برگزار می‌شود که در راستای انسجام و همگرایی جامعه اسلامی است.

 شافعی بیان کرد: هفته وحدت و انسجام جامعه اسلامی مشت محکمی بر دهان یاوه‌گویان اسلام و ابرقدرت است و باعث می‌شود دشمنان اسلام که به دنبال تفرقه بین جامعه اسلامی هستند از برنامه‌های خود ناامید شوند.

 وی افزود: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید: «لَقَدْ جَاءَکُمْ رَسُولٌ مِنْ أَنْفُسِکُمْ عَزِیزٌ عَلَیْهِ مَا عَنِتُّمْ حَرِیصٌ عَلَیْکُمْ بِالْمُؤْمِنِینَ رَءُوفٌ رَحِیمٌ» و تأکید خداوند در این آیه شریفه این است که پیامبری از میان خودتان به‌سوی شما آمده است که هر رنج که شما می‌برید، برای او گران می‌آید، و سخت هواخواه شماست و به مؤمنان رئوف و مهربان است.

 امام جمعه گمیشان ابراز داشت: همچنین خداوند در جایی دیگر در قرآن کریم تأکید کرده «وَ اعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللهِ جَمیعاً» یعنی به ریسمان الهی چنگ بزنید و پراکنده نشوید و این نشان از اهمیت و وحدت جامعه اسلامی دارد.

 شافعی بیان کرد: هفته وحدت نشان از قدرت مسلمین و دین اسلام دارد و اگر امروز کشورهای اسلامی در کنار هم متحد باشند قطعاً دشمنان اسلام نمی‌توانند به ظلم و جور خود به‌ویژه در نوار غزه ادامه دهند.

 وی افزود: صهیونیست‌ها با جنگ ناجوانمردانه‌ای که به راه انداختند تاکنون بیش از ۴۵ هزار مسلمان نوار غزه را به خاک و خون کشانده و به شهادت رساندند و قطعاً انسجام و اتحاد جامعه اسلامی مشت محکمی به صهیونیست‌ها خواهد بود.

 امام جمعه گمیشان ابراز داشت: وحدت و انسجام در جامعه اسلامی باعث تقویت و رشد اسلام و دین مبین اسلام خواهد شد و از خدای متعال خواستار آن هستیم که بتوانیم به‌عنوان علما به اسلام خدمت کنیم.

 انتهای خبر/

نویسنده :

نظرات
آرشیو