گروه : اخبار / اجتماعی /

شناسه: 10151

28 شهریور 1403 15:45

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

مسئول سازمان فضای مجازی بسیج گلستان: 156 هزار نفر آموزش سواد رسانه دیدند
مسئول سازمان فضای مجازی بسیج گلستان گفت: بیش از 156 هزار نفر از مردم به صورت حضوری آموزش‌های سواد رسانه را دریافت کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قابوس نامه به نقل از «گلستان ما»، رضا روشنی در گردهمایی فعالان فضای مجازی و سواد رسانه استان گلستان اظهار کرد: بیش از 100 اثر تخصی به جشنواره سواد رسانه استان گلستان ارسال شد و پس از داوری آثار برتر از بین هفت محور و 10 موضوع سواد رسانه منتخب شد.

وی افزود: امروز در گردهمایی فعالان فضای مجازی از مدرسان برتر و شهرستان‌های برتر که در حوزه سواد رسانه شرکت کردند و در امر آموزش نقش‌آفرینی داشتند مورد تجلیل و قدردانی قرار خواهند گرفت.

مسئول سازمان فضای مجازی بسیج گلستان با اشاره به اهمیت سواد رسانه بیان کرد: امروزه اهمیت سواد رسانه بر کسی پوشیده نیست باید در فضای مجازی آحاد مردم به سواد رسانه آشنا باشند و این مهم فراگیر شود تا تشخیص خبر درست و نادرست به خوبی درک شود که چه تولیدات محتوایی را استفاده می‌کنند.

روشنی افزود: دشمن با جنگ ترکیبی و از طریق فشار رسانه‌های خارجی به دنبال ایجاد فضای یاس و ناامیدی در کشور است، تمرکز دشمن روی نقفاط ضعف و پاشنه آشیل‌های نظام است تا جامعه را درگیر و وارد فضای روانی در بخش مجازی کند.

وی یکی از مهمترین رسالت‌های نهضت سواد رسانه نسرا را در افزایش مفاهیم رسانه‌ای برشمرد و گفت: این مفاهیم در اختیار آحاد مردم قرار می‌گیرد تا آشنایی لازم برای استفاده از فضای مجازی را داشته باشند و درک درستی پیدا کرده و هر متن و پیام محتوایی را زود باور نکنند.

مسئول سازمان فضای مجازی بسیج گلستان گفت: با توجه به اینکه دشمن تمام تلاش خود را معطوف به فضای مجازی کرده است، تسلط به سواد رسانه در تربیت خانواده و فرزندان می‌تواند کمک خوبی باشد.

روشنی افزود: در حوزه نسرا از سال 1400 و در 6 ماهه نخست امسال یک‌هزار و 584 کلاس، کارگاه و نشست در سطوح مختلف در سطح استان انجام شد.

وی افزود: بیش از 156 هزار نفر از مردم به صورت حضوری آموزش‌های سواد رسانه را دریافت کردند و 480 هزار بازدید تولید محتوا به صورت مجازی پیام‌های سواد رسانه را استفاده کردند.

مسئول سازمان فضای مجازی بسیج گلستان با اشاره به اینکه 80 مدرس سواد رسانه در استان فعال هستند، گفت: مفاهیم آموزشی از طریق مدرسان سواد رسانه نسرا به عموم جامعه ارائه می‌شود.

روشنی ابراز امیدواری کرد آموزش‌های سواد رسانه مثمر ثمر باشد، سه سال تربیت مدرس سواد رسانه داریم که اکنون به صورت حضوری در سه سطح حرفه‌ ای و ابتدایی در استان فعالیت می‌کنند و به تدریس در نقاط مختلف می‌پردازند.

انتهای خبر/

نویسنده :

نظرات
آرشیو