گروه : گفتگو /

شناسه: 1798

10 فروردین 1403 17:16

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

برخی کرسی آزاد اندیشی را مکانی مناسب برای ابراز عقده های خودشان قرار داده اند

امام جمعه موقت و مسئول نهاد رهبری در دانشگاه گنبد در واکنش به عدم رعایت چارچوب کرسی آزاد اندیشی در دانشگاه منابع طبیعی گرگان گفت: افراد که خودشان را به ابتدایی ترین قاعده و قانون کرسی نظریه پردازی ملزم نمی دانند این جایگاه را مکانی مناسب برای ابراز عقده های خودشان قرار داده و در این جایگاه مهم عموما به نظریه های غیر علمی که حتی به مطالبی که منجر به اهانت می شو د می پردازند.

به گزارش قابوس نامه؛ حجه الاسلام رحیمی نژاد در گفتگو با خبرنگار ما اذعان کرد: یکی از جایگاههای مهم و اساسی برای بازگوکردن نظریه ها وانتقادها و پیشنهادها، کرسی نظریه پردازی و تریبون های آزاد در دانشگاه هست که طبق فرمایش مقام معظم رهبری این جایگاه باید در دانشگاهها نهادینه شود.
رحیمی نژاد ادامه داد: کرسی های نظریه پردازی چارچوب و قانون خاص خودش را دارد که در دانشگاه منابع طبیعی گرگان رعایت نشد و همچنین نه تنها موضوع اصلی آن تبیین نشد بلکه بیشتر به تشویش اذهان دانشجویان عزیز و گرامی ختم شد.
وی از بین رفتن فساد را نیازمند شرایط و عوامل فراوانی دانست و گفت: فرهنگ نقش اساسی در آن دارد، در اوایل انقلاب تا به امروز چه مسایلی گذشت که اگر در نظر گرفته نشود به تحلیلهای نادرستی خواهیم رسید.
رحیمی نژاد نظریه های اینچنینی که در دانشگاه منابع طبیعی گرگان مطرح شد را ناشی از درنظرنگرفتن بسیاری از پیشرفتهایی دانست که در چند دهه انقلاب ما به واسطه روحانیت و مردم عزیز در این کشور ایجاد شده است.
وی تصریح کرد: مشکلاتی که در یک کشور ایجاد می شود به عوامل درونی و بیرونی بستگی دارد. اشخاصی که در مدیریتهای این کشور مشغول به خدمت بودند آیا به جهان بینی و آرمانهای امام رحمه الله اعتقاد داشتند؟ آیا افرادی جز عده ای محدود که در کنار ایشان و از یاران تنوری ایشان بودند که ایشان بخواهد فرهنگ را آنگونه که میخواستند تغییر دهند؟
امام جمعه موقت گنبدکاووس خاطر نشان کرد: اگر نگاهی به مدیرتهای سیاسی و فرهنگی و اقتصادی کل کشور شود متوجه خواهیم شد که فقط متولی آن روحانیت انقلابی نبوده و اکثر آن در دست دیگران بوده است. از مجلس و قوه مجریه و سایر مدیران که در بدنه مدیریتی این کشور هستند در اختیار امثالی مثل آقای اعلمی بوده و هست. که باید قانونهای بالادستی را رعایت کنند.
وی ادامه داد: ما نباید چشمان خود را ببندیم و به خودمان نگاه نکنیم و نسبت به مشکلات تحلیل دقیق نداشته باشیم و مسئول تمام آسیبها را شخصیتهایی بدانیم که تمام عمر شریف خود را صرف خدمت به این کشور و انقلاب و مردم کرده اند.
رحیمی نژاد همچنین گفت: ما در تاریخ اسلام این مسئله را به وضوح می بینیم که حضرت علی علیه السلام با آن همه عظمت چرا مشکلات بر سر راه ایشان حل نشد. بیشتر انرژی حکومت ایشان صرف جنگهای داخلی شد. آن هم به خاطر جریانهای فکری منحرفی که بدنه حکومت ایشان را همچون موریانه از بین برده بودند.
 مسئول نهاد رهبری در دانشگاه گنبدکاووس اذعان کرد: همین جریانهای انحرافی را در اوایل انقلاب تا سالهای بعد که انقلاب تثبیت شد را در انقلاب مشاهده کردیم و تقابلی که این جریانها با انقلاب نوپای ما داشتند و مشکلات زیادی را در راستای نقشه های دشمن بیرونی برای ما ایجاد کردند و ما این را به چشم خود دیدیم و حتی اکنون هم مشغول کارشکنی در مسیر پیشرفت این کشور عزیز هستند.
 وی خطاب به اعلمی اظهار کرد: این اشکال به خودتان وارد است که شما و دوستان همفکرتان در این کشور جایگاه بسیار مهم فرهنگ سازی را سالهای زیادی در اختیار داشتید پس چرا فرهنگ را نتوانستید تغییر دهید؟
آقای اعلمی چندین سال تریبونهای فراوانی در اختیار شما بود پس چی شد؟قانون اساسی ما وظایف قوای سه گانه و مدیران را به صورت روشن مشخص کرده است. آیا ولایت فقیه رئیس جمهور را انتخاب می کند یا مردم با انتخاب خود به این مهم می پردازند؟
حجه الاسلام رحیمی نزاد با اشاره به جایگاه شورای نگهبان نیز گفت: یکی از وظایف بسیار مهم شورای نگهبان که در همه جا وجود دارد مشخص نمودن صلاحیت افرادی است که می خواهند برای بالاترین مدیرت اجرایی کشور و قوه قانونگذاری مشغول به فعالیت شوند که به آن نظارت استصوابی گویند و حالکه  در پایین ترین مدیریت و مشاغل دیگر این مسئله رعایت می شود که باید صلاحیت این جایگاه را داشته باشند در این پست مدیریتی که همه بودجه کشور به دست اوست نباید افراد با صلاحیت بالا به مردم معرفی شوند؟ مسئله بعد اینکه افرادی که در این شورای مهم هستند تماما روحانی نیستند بلکه مثل آقای اعلمی غیرروحانی بوده و نمایندگان مجلس آنها را انتخاب می کنند!
وی ادامه داد: بنابراین قاعده و قانون و مراحلی رعایت می شود که به نفع مردم است و این افراد به عنوان نخبگان در کشور به این مهم می پردازند. در مسئله برجام مذاکره کنندگان ما به صورت آزادانه مشغول به تلاش بودند و برنامه های خود را به اجرا گذاشتند و مقام معظم رهبری حفظه الله تعالی سفارشهای خودشان را به این تیم فرمودند ولی عمل نشد.
امام جمعه موقت گنبد یادآور شد: مردم عزیز ما متوجه شده اند که تمام فرمایش ایشان درست بود اما بعضی چشم خود را باز نکرده و به حقایق نگاه نمی کنند مشکل خودشان است و این حقایق را تغییر نخواهد داد و مردم و آیندگان با گذشت تاریخ قضاوت خواهند کرد پس اینطور نیست که بدون اجازه مقام معظم رهبری حفظه الله تعالی کاری نمی کنند بلکه آزادانه به برنامه ها و طرحهای خود مشغول بوده و هستند.
انتهای پیام/  

نویسنده :

نظرات
آرشیو